Permalänk

Frågan är ju vart han har fått laptopen ifrån, eller kanske t o m, om han har fått den, han kanske beställt från BLEW, räknar med att han ska få den i utsatt tid och testar att lägga ut annonsen på Tradera för att göra en hacka...

Permalänk
Medlem

säger bara såhär.. tycker det är dags att nån sammanfattar allt vi vet om det här konstiga företaget

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Medlem

sunefrack - Är du säker på att det är Sida (www.sida.se) som du nämner? (vill bara kolla, för i sådana fall kan jag nog kolla upp det..)

Sedan tycker jag att någon borde ha fått sin beställning vid det här laget! Jag kan ha missat att läsa något inlägg, så rätta mig gärna då!

Visa signatur

Dator: P4 2.8GHz (800MHz FSB) | Abit IC7-MAX3 | 2x512MB RAM | ATI Radeon 9800Pro 128MB | 2xRaptor 36GB @RAID0
Burk 1: P3 800MHz | 256MB PC133 RAM | 40GB HDD | CD-RW
Burk 2: AMD K5-133MHz (?) | 64MB RAM | 2GB HDD

Permalänk
Medlem

sunefrack: Kan du precisera vad chefen sa och vad han hade för källor? Var det ett rykte eller fakta? Varifrån? Vad hade killen beställt?

Permalänk
Medlem

Är inte det här en likadan som blew.se säljer?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=AC1355LC-256
Då skulle det vara denna som anonnsen på tradera handlar om.

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester | Abit Av8 3rd Eye | WD Raptor 74GB
"There is no justice as an angry mob justice"

Permalänk
Avstängd

Gäller inte distansavtalsköplagen?

Visa signatur

lyckegard: Ditt beteende i denna tråd gör att du skrapar ihop till en varning.

Permalänk

F-ekt: Sida står det på deras sajt...kolla själv, det är enklast.. http://www.kalixtele24.com/

test12_4: Jag ringde till Kalix Tele 24 och tipsade om sweclocker-tråden...och nämde att det inte är så bra reklam för dem...och att vi kunde "hjälpas åt" på så sätt att han berättade vad han visste, så skriver jag det i tråden och alla blir glada. efter ett tag ringde han tebax och berättade om polisanmälan och falska paket. mer vet jag faktiskt inte! jo! han nämde att deras postbox är TVÄRFULL...det verkar inte som om någon hämtar posten längre...

vet inte hur det är med er, men jag funderar på att mejla en avbeställning...behöver inga DVD-spelare

HEJ HOPP!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag skulle misstänka att företaget är en fasad för ekonomisk brottslighet av någon sort. Eftersom de tydligen inte är intresserade av att leverera sina produkter/blåsa kunder.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Med tanke på att datorerna är direkt från TCL Group Share så kanske de som äger företaget är mycket i Kina. Därför anlitade de kalix tele 24 eftersom de själv inte kan ta hand om allt i Sverige medans de är där.

Som kalix själv skriver på sin hemsida:
"Upptaget, långa väntetider, en ovilja att tala in meddelanden i röstbrevlådor och telefonsvarare, otillräckliga öppettider. Det finns många skäl till att människor väljer att avbryta telefonsamtal. Den gemensamma nämnaren är bristfällig tillgänglighet, som kanske beror på att många företag inte insett hur kommersiellt viktigt god telefonservice är. "

Permalänk
Permalänk
Medlem

Rinde förut och fick svar av callcentret, de sa att deras tjänst är avslutad men att numret inte är omdirigerad ännu.

Visa signatur

T-B 1100@1366, 512MB, 140gig, Alpha PAL8045 36idle 41load, Geforce DDR osv, osv
Hehe, har inte ändrat signen på ett tag ser jag! :)

Permalänk
Medlem

Tele24 i Kalix är seriösa och ingår inte i bedrägeriet. Det vet jag till 100% eftersom att jag kommer därifrån och känner flera som arbetar/arbetat där.

Permalänk
Medlem

Sammanfattning

Hej! (Ny medlem) Har följt tråden någon vecka och uppskattar verkligen att forumet finns! Var nämligen på vippen att beställa en laptop från Blew, men öronen kliade och tur var väl det. Tror jag.
Om jag har förstått allting rätt kan man sammanfatta det till: skalbolag, målvakter, ballast i utskickade paket?
Om någon till äventyrs har fått beställd laptop är jag också mycket intresserad av att den personen berättar det för oss andra här.
/J

Visa signatur

Jepsel

Permalänk
Medlem

Varför skickar man med en dvd när man kan skicka nåt som är värt absolut ingenting?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Varför skickar man med en dvd när man kan skicka nåt som är värt absolut ingenting?

Beror väl på om de fungerar eller inte?

Permalänk
Medlem

Varför skulle man lägga ut datorer för 4999:- om man körde företaget som en fasad för annan brottslighet?

Permalänk
Medlem

Fan grabbar ni har ju utrett värsta bedrägerihärvan här ju Man borde kanske mail aftonbladet eller någon annan nyhetssida

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

Något som fick mig att känna seriöst tvivel mot blew.se vad denna kamera:
http://www.blew.se/TN12-30.htm

dom påstår att det är en 8Mpix. Men om man klickar på bilden, för att se den i större storlek, så ser man att det står "3,3 MegaPixels" på den.

Tycker det är konstigt att ingen har sagt det tidigare i tråden. Men jag kanske är ute och cyklar och dom där siffrorna står för olika saker?

Permalänk
Medlem

Haha 8mpixel i en sådan kamera, tillåt mig tvivla. Enda möjligheten skulle vara att det är en såndär äcklig sak som interpolerar bilderna, då kan man ju få ut tre miljarder "megapixel" om man är en skrupelfri skojare.

Permalänk
Medlem

Jag har idag fått ett paket från Blew AB (trots att jag avbeställt), vågar man hämta ut det tro.
Fast å andra sidan har jag redan köpt annan dator

Permalänk

Kolla ifall du får öppna det på posten. Skadar ju inte att försöka, många som vill veta vad som finns i!

Permalänk
Medlem

Jag kan betala dig om det inte är en dator, bara för att få veta vad det är i.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Min tjej beställde en laptop från blew.se för ett "bra tag" sen o fick idag avi'n. Hon gick till posten och hämtade paketet o hon noterade genast att det var ngt. lätt för att innehålla en laptop + dvd (som hon fått på köpet för hon var "en utav de 1000 första kunderna"). Hon kommer hem och öppnar paketet som enbart innehåller en dvdspelare. Hon hade alltså betalat 5000:- för en dvd värd max 500:-. Så jag började googla o hittade den här tråden o läste igenom den o då förstod jag att det var en blåsning. Sen hittade hon även denna sida: http://www2.cint.se/webbbs/nyansl/config.pl?read=18330.

Killen där gick tebax med paketet och lyckades få det returnerat och pengarna tebax. Så vi skrev ut lite information från denna tråden bland annat och begav oss till posten. Dom får egentligen inte "ångra" ett uthämtat paket men som tur var fick vi pengarna tebax.

Man kanske skulle ta och ringa loopia och få deras hemsida nerstängd.

Så ni som gjort en beställning från detta företag och ännu inte hämtat ut paketet, gör inte det. Låt det bara ligga och gå i retur.

Visa signatur

When you say "I wrote a program that crashed Windows," people just stare at you blankly and say "Hey, I got those with the system, for free." -Linus Torvalds

icq #626553 / mythic98@home.se

Permalänk
Medlem

Polisanmäl dem!

Innan de kammar in mer pengar från de som inte får lämna tillbaka grejorna.

Visa signatur

Michael Englund

Permalänk
Medlem

Ni som fått dvd-spelare istället för dator, ta hem paketet, plocka ur dvd-spelaren och lägg i en tegelsten, sen går ni tillbaka till posten och säger att ni fick en tegelsten istället för en dator och be snällt om att få pengarna tillbaka och skicka tillbaka paketet

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

hmm..jag som precis fick ett avi om att jag har ett paket på posten nu..
aja..det får endå vänta tills jag kan få ut pengar,så jag kan gå ner & kolla in paketet

Visa signatur

xp2200+,1gb pc3200 ddr,radeon 9600,40gb,200gb,300gb,(200gb,250gb 500gb i usb kabinett),Epox EP-8RDAE nForce2,NEC & LG dvd brännare,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nonplus
hmm..jag som precis fick ett avi om att jag har ett paket på posten nu..
aja..det får endå vänta tills jag kan få ut pengar,så jag kan gå ner & kolla in paketet

Hur länge tog det från orderbekräftelse tills du fick den?

Skumt alltså, jag är dock fortf. inte övertygad om att det är bluff. Det är väl bara en person som sagt att den fick en dvd spelare istället för datorn, eller? Blew kanske verkligen skickade fel sak. Låter så dumt att de skickar en dvd spelare De kan ju skicka tegelsten istället.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att dom skickar ut dvd spelaren först bara.. Lite snicket att ta betalt för datorn då dock..

Nä, information till kunderna borde dom lära sig på blew

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmjau
Hur länge tog det från orderbekräftelse tills du fick den?

Skumt alltså, jag är dock fortf. inte övertygad om att det är bluff. Det är väl bara en person som sagt att den fick en dvd spelare istället för datorn, eller? Blew kanske verkligen skickade fel sak. Låter så dumt att de skickar en dvd spelare De kan ju skicka tegelsten istället.

Nej, det är fler (typ 2-3 st vad jag har läst) som bara har fått en DVD.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

snackade med posten, man får ju inte kolla eller lämna tillbaka den...

hon sa också att inte posten skickar ngn avgift eller inkasso, det är företaget (blew.se) som skulle göra det... o den risken tar jag när de är polisanmälda (borde vara det iaf!)