Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Passiv kylning till minne?

Funderar på att köpa en Zalman Reserator 1, för att få bort allt oljud och få ut värmen från cpu och grafikkort från min burk.

Kommer byta fläktar chassifläktar till genomgående "Papst 80mm fläkt, 12dBa, 32,9 m³/t" för att få ner ljudnivån. Funderar därför på att sätta flänsar på minnen. Både internminne o minnet till grafikkortet. Får med flänsar till grafikkortet vid löp av Zalman ZM-GWB1 vattenblock, GPU. Undrar om dessa flänsar är något att ha, och vilka jag i annat fall är att rekomendera.

Har funderat på "Revoltec minneskylare, koppar, 8-pack" eller "Cooler Master minneskylare, koppar, 8-pack" dessa verkare vettigare än sk heatspreaders, men jag har ingen erfarenhet av någon av dessa.

Kommer köra helt oklockat eller endast en aning för skojs skull, alså inget överdrivet

Permalänk

Skall du inte tokklocka så behöver du inte någon minneskylning.

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Medlem

DDR minnen behöver inte kylas om de inte överklockas nåt i hästväg.

ops...skrev visst samma sak som extremespeedy.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

ok om man nu bortser från att det skulle vara onödigt, vilken av flänsarna skulle isf vara bäst?

Permalänk

beror på vad du ska ha dem till.. det är som att säga:
vilken bil är bäst?

det beror på vad du ska ha den till samt ekonomi.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

ska användas till att kyla minnena med så få/tysta chassifläktar så möjligt o görna lite klockade. har inte sett några minneskylare som kostat speciellt mkt, men 100-150 per minnesmodul är ungefär vad jag tänkt mig.

Permalänk
Medlem

Bortkastade pengar om du frågar mej.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.