World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

Paladin är väl den ultimata grindaren.. har ju nästan noll downtime om man sparar mana för heals till efter varje mob och har så pass mycket kvar att det alltid räcker till en heal vid behov. Då kan en pally hålla på non-stop.

För även om en warrior, eller än mer en mage, bränner en.. två, ja kanske 5 fiender snabbare än en paladin så har de en elak downtime efter ett tag med mat/dryck. Iofs kan first aid hjälpa en warrior på traven.. men tillslut blir det alltid att sätta sig ner och äta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
http://www.nzone.com/object/nzone_worldofwarcraft_beta.html

Dags att signa up!

Bara för USA / Canada resident's dock

Wtf, jag fick bara upp en typ license agreement när jag tryckte ok..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Någon här som har testat Gnome ? Eller tauren?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Den där tävlingen är väl bara USA betan? Den är ju typ ändå slut "snart".

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Och för oss ägare av ATi-kort så kommer spelet hacka fram och vara superbuggigt?
Det är väl "speciella optimiseringar" som gäller, också kännt för oss genom historien om Nvidia som låg IQ osv.

Jag tog lite screenshots under stresstestet.

ftp://81.216.228.6/wow/HighRes/WoWScrnShot_091204_213756.JPG (originalstorlek, jag har inte rört dem)
Bara 2xAA, 4xAF dock.

vart ser du dålig kvalite?
converteringen .TGA till .JPG sunkade till den lite dock, de vart lite stora i originalformat :/

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Någon här som har testat Gnome ? Eller tauren?

har kört en tauren shaman, riktigt roliga.... en liten fjantig gnome i början oxå... men det var så längesen, innan horde kom med ens...

men rasen spelar mindre roll än klassen... om man då inte ser till startområdena och själva utseendet... varför frågar du?

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris

Jag med, brukar man inte fylla i en massa annat också? Så var det iaf på Europeiska betan, samt alla andra Betor jag skrivit upp mig på.

Eller har Blizzard blivit lata och orkar inte ta in mer information?

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris

Samma här, tror det betyder "Ok, vi har tagit emot ditt mail, läs nu det här".

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Men stressbetan var ju inte heller så mycket att fylla i men detta tog priset, kanske man får fylla i mera om man kommer med?

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Jag tog lite screenshots under stresstestet.

ftp://81.216.228.6/wow/HighRes/WoWScrnShot_091204_213756.JPG (originalstorlek, jag har inte rört dem)
Bara 2xAA, 4xAF dock.

vart ser du dålig kvalite?
converteringen .TGA till .JPG sunkade till den lite dock, de vart lite stora i originalformat :/

Ge mig en bild med ett ATI kort och samma inställningar så kan jag göra den bedömningen.
Men annars så drev jag bara lite med det. Jag litar helt enkelt inte på Nvidia.
KOnvertera TGA-filer till BMP istället, de är näst intill identiska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Ge mig en bild med ett ATI kort och samma inställningar så kan jag göra den bedömningen.
Men annars så drev jag bara lite med det. Jag litar helt enkelt inte på Nvidia.
KOnvertera TGA-filer till BMP istället, de är näst intill identiska.

Problemet är att BMP blir lika stora, 12MB per screenshot är inte roligt att serva på 8/1mbit förstår du.

Men jag kan säga att det kommer inte vara roligt att sitta med ett segt 9800pro när raiderna drar igång om man vill ha lite bildkvalite

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Men jag kan säga att det kommer inte vara roligt att sitta med ett segt 9800pro när raiderna drar igång om man vill ha lite bildkvalite

Det gick helt ok, faktiskt..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

jäklar, jag vill verkligen spela detta spelet igen, spelade det under stresstest, men ugg..älskar det
var en Dwarf Hunter vid namn Snabel, kom till lvl 22 tror jag det blev..
detta är verkligen ett spel som jag ska spela retail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Samma här, tror det betyder "Ok, vi har tagit emot ditt mail, läs nu det här".

Hmm.... Kom också dit.... Ska kolla senare om de har skickat något e-mail... *hoppas*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk
Ang inlägget om powerlevling som stog här nånstans.... att skita i quests, ifrågasätter jag skarpt... har iofs inte testat det han sa, men har väldigt svårt att tänka mig att de ska långsammare att levla om man samtidigt som dödar mobs, hystar in 2-3 k exp lite då och då....

med en juste grupp kan man alltid hålla sig till instanser och städa av dessa snabbt för att ev grinda då, både exp och föremål, men varje instans brukar innehålla två-tre quests.... så om man vill dra max exp ur dem så gör man dem tre gånger då... nyckeln är gruppen....

om inte annat så lessnar man nog snabbt på att grinda vanliga mobs, sen kan det bli svårt att hitta rätt ställe oxå.... om inte annat beror det på vilken karaktär du är.... grinda med warlock så är tyvärr inte särsklit effektivt.... men det kanske ändras oxå...

Jag sa bara att man KAN, inte att man borde.

Man har jäkligt tråkigt & man förstör spelet då man går miste om allt det som gör spelet så förbannat sjysst. Detta var ngt som jag helt ägnade mig åt i ett par dagars tid för att klara mig vidare. Det var mitt eget val, men som sagt inget jag rekommenderar såvida man inte är fast inställd på att maxa fort som faen.

Det du glömmer att tänka på är oftast tiden det tar att springa runt pga quests, vilket gör att det går långsammare.

Jag ska ta ett exempel runt lvl 30 då jag bara testade för att se om det var effektivt (jag väntade dock med att göra det på allvar tills jag insåg att det var sista utvägen eftersom jag tyckte det var kul att springa runt & göra quests)

Jag letade upp ett litet område med fiender som var lvl 29-30. Dessa lyckades jag piska skiten ur på ungefär 10-15 sekunder styck beroende på crits osv.
Jag kunde för det mesta banka 2 fiender innan jag vilade lite (ungefär 10-15 sekunder där oxå)

Om man bortser från tiden att springa mellan varje fiende vilket endast var ett par sekunder då de stod relativt nära varandra så kunde jag piska ungefär 3-4 fiender i minuten men jag säger ändå 2-4.

De här fienderna gav mig (om jag inte minns fel) 180-200 xp dvs 190 i genomsnitt.

Dvs jag drog in mellan 380 och 760 xp i minuten.

Nu kommer jag inte ihåg exaxt hur mycket xp som krävdes när man var lvl 30 men jag har för mig att det var strax över 40k...kanske 43k

Om man räknar med de här siffrorna så tar det mellan 1-2h att levla vilket är ganska fort om man jämför med att en quest oftast tar en halvtimme eller så om man inkluderar tiden det tar att springa/flyga och att hitta vart man ska. En quest brukar väl inte heller ge mer än max 5-6 om man räknar in xp för att piska monster osv.

Nackdelar med detta:
1. Man går miste om alla belöningar man får från quests vilket inkluderar jäkligt bra föremål & en hel del pengar.
2. Man har sinnessjukt tråkigt & det är ett under att man pallar med det mer än några timmar.
3. Man går miste om vanliga pengar/föremål då jag själv valde att inte ens loota.
4. Man förstör spelet eftersom man inte kan utforska, går miste om det underbara sätt många quests är uppbyggda på + att man missar stora delar av spelet eftersom man stannar på en plats & låter levlarna flyga fram.

Givetvis var det aningen långsammare då jag gjorde det runt lvl 35 men det gick ändå snabbare än vanligt questande.

Man kan väl säga så här att om det är värt att TOTALFÖRSTÖRA ett jäkligt underhållande & charmigt spel bara för att få en level lite snabbare så kör hårt. Om jag kommer med i betan eller när man kör retail så kommer jag aldrig någonsin att grinda för det suger fruktansvärt mycket, men jag vet att det fungerar iaf.

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem

Kom till lvl 28 med min Dwarf/priest på Ysera iaf, gjorde bara questar

*blev den högsta dwarf/priesten på servern* ;P

Visa signatur

*-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeilon
Jag sa bara att man KAN, inte att man borde.

Man har jäkligt tråkigt & man förstör spelet då man går miste om allt det som gör spelet så förbannat sjysst. Detta var ngt som jag helt ägnade mig åt i ett par dagars tid för att klara mig vidare. Det var mitt eget val, men som sagt inget jag rekommenderar såvida man inte är fast inställd på att maxa fort som faen.

Det du glömmer att tänka på är oftast tiden det tar att springa runt pga quests, vilket gör att det går långsammare.

Jag ska ta ett exempel runt lvl 30 då jag bara testade för att se om det var effektivt (jag väntade dock med att göra det på allvar tills jag insåg att det var sista utvägen eftersom jag tyckte det var kul att springa runt & göra quests)

Jag letade upp ett litet område med fiender som var lvl 29-30. Dessa lyckades jag piska skiten ur på ungefär 10-15 sekunder styck beroende på crits osv.
Jag kunde för det mesta banka 2 fiender innan jag vilade lite (ungefär 10-15 sekunder där oxå)

Om man bortser från tiden att springa mellan varje fiende vilket endast var ett par sekunder då de stod relativt nära varandra så kunde jag piska ungefär 3-4 fiender i minuten men jag säger ändå 2-4.

De här fienderna gav mig (om jag inte minns fel) 180-200 xp dvs 190 i genomsnitt.

Dvs jag drog in mellan 380 och 760 xp i minuten.

Nu kommer jag inte ihåg exaxt hur mycket xp som krävdes när man var lvl 30 men jag har för mig att det var strax över 40k...kanske 43k

Om man räknar med de här siffrorna så tar det mellan 1-2h att levla vilket är ganska fort om man jämför med att en quest oftast tar en halvtimme eller så om man inkluderar tiden det tar att springa/flyga och att hitta vart man ska. En quest brukar väl inte heller ge mer än max 5-6 om man räknar in xp för att piska monster osv.

Nackdelar med detta:
1. Man går miste om alla belöningar man får från quests vilket inkluderar jäkligt bra föremål & en hel del pengar.
2. Man har sinnessjukt tråkigt & det är ett under att man pallar med det mer än några timmar.
3. Man går miste om vanliga pengar/föremål då jag själv valde att inte ens loota.
4. Man förstör spelet eftersom man inte kan utforska, går miste om det underbara sätt många quests är uppbyggda på + att man missar stora delar av spelet eftersom man stannar på en plats & låter levlarna flyga fram.

Givetvis var det aningen långsammare då jag gjorde det runt lvl 35 men det gick ändå snabbare än vanligt questande.

Man kan väl säga så här att om det är värt att TOTALFÖRSTÖRA ett jäkligt underhållande & charmigt spel bara för att få en level lite snabbare så kör hårt. Om jag kommer med i betan eller när man kör retail så kommer jag aldrig någonsin att grinda för det suger fruktansvärt mycket, men jag vet att det fungerar iaf.

förutom att då du startar din andra char så går questen betydligt snabbare... det är inte ovanligt att man har 2-5 quest rullande.... man dödar sig fram till questen längst bort och utför en eller par på vägen... tar en annan väg tillbax och gör ett eller två till..... in till stan (man måste iaf sälja av lite skit) och cashar in 1200-3000 per quest....

jag tror är ytterst sällan man kommer upp i 700 exp i minuten förutom om du just hittar det stället med passande mobs för dig och din level..... även då räcker det inte hur länge som helst...

men visst det kanske går.. .men bara att leta reda p åställena tar nog sin tid... oxå...

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

"Kan det vara så att detta är veckan "alla" européer väntat på i över en månad nu? worldofwar.net säger sig nu fått ett svar från Blizzard att EU-betan bara är "dagar borta" när de besökte dem i London igår. Visserligen vet vi att Blizzard inte är speciellt snabba med att släppa saker, men nu när de äntligen givit oss ett datum ser man i alla fall ljuset i tunneln!"

Taget från worldofwarcraf.se's nyhetssida idag.
Goda nyheter, till och med för alla dom som inte får spela i EU-betan =p

Permalänk

blizzard kommer till stockholm på fredag, shinee ska dit, troligen en massa andra webmasters och speltidningssnubbar.. .men tyvärr lär vi inte få nått klart svar .... men man kan ju hoppas...

de är på turné nu iallafall... det innebär enligt blizzards standard att de inte lagt ner spelet iaf

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

Vaddå går det rykten om att EU betan ska komma denna vecka?

Permalänk
Medlem

hoppas det, vill testa detta lir...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
hoppas det, vill testa detta lir...

Behövs inte, det ÄR bra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jahap då fick man det bekräftat.. wow kommer att släppas några månader efter i europa.. helvete så less man blir!

(läste just på worldofwar.net)

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demerzel
Jahap då fick man det bekräftat.. wow kommer att släppas några månader efter i europa.. helvete så less man blir!

(läste just på worldofwar.net)

mm, det var ju dock ingen nyhet, har varit bestämt hur länge som helst..
däremot har dom sagt att dom ska släppa patchar etc samtidigt till skillnad mot DAOC där patchar kom typ 3månader senare i europa.. så förhoppningsvis ändrar dom sig inte angående det iaf, för då kan det vara läge att bli lite sur

Permalänk

np, jag beställer med mina polare från usa och lirar på usa betan, gjorde likadant med SWG (som man tröttnade på efter en månad ) men iaf, dyrt blir det men WoW verkar värt det helt klart efter man testat betan.

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk

Vilken ras och kariär ska man sattsa på? Har tänk att vara gonome med mage eller warrior. Eller night elf med hunter. Eller tauren med warrior....

Ge lite tips plz

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

jag tänker då vara Dwarf hunter, med skinning/letherworking i retail/open/closed(hoppas )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
np, jag beställer med mina polare från usa och lirar på usa betan, gjorde likadant med SWG (som man tröttnade på efter en månad ) men iaf, dyrt blir det men WoW verkar värt det helt klart efter man testat betan.

Finns det någon lista över East Coast servrar än?
Vore kul om vi kunde försöka hamna på samma server.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Finns det någon lista över East Coast servrar än?
Vore kul om vi kunde försöka hamna på samma server.

Det nämns US East och US West.... även att de ska tillhandahålla en lösning (såsmåningom) för spelare som vill spela på en annan än den geografiskt närmsta.

Det borde gå med import från USA om man vill spela där, men då tappar man ju europa servrarna... få se hur de tänker lösa det, för det verkar som om de (Blizzard) verkligen vill tvinga oss att spela där de tycker att vi ska spela.... det hela hade löst sig rätt bra om de hade haft release WW... tror inte att det är så många som verkligen bara vill spela ppå US servrar... ganska tomt faktiskt på dagtid (här) på helger eftersom klockan är tidig morgon där då.... kvällar här är eftermiddag där... och folk jobbar faktiskt eller studerar....

sena nätter går bra..... typ 2-5 på morgonen här... då är det primetime där

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

WoW i europa till jul är ju ändå inte illa. Sen säger dom ju även att de ska fixa nån lösning för att europeer som vill lira på us-servrarna kommer kunna göra det (utan att importera dvs).