World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
Men AO har ju abnormalt stor värld, tror det skulle ta veckor i sträck om man försökte sprina över, oavsett hur fort man springer

Ja AO har för stora ytor. Ändå så träffade man på folk som sprang runt eller gjorde missions på öde platser. WoW har för små ytor. Ett spel mittemellan dessa två hade varit bättre :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Kommer dom att släppa en beta som alla kommer få spela eller en demo eller whatever så man inte köper grisen i säcken?
Tycker det ser minst sagt roligt ut.

Jodå WoW kommer gå Open Beta inom rimligt framtid.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linux
Kommande patch, lite grejer

http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/patch-9-18-04.shtml

Lång lista hehe.

Men angående de två olika server typer som kommer finnas vid launch, normal och pvp.
(Vill bara ha det klart för mig hur dom skiljer sig från varandra)

Normal server, kan enbart pvp'a på specifika platser?

PvP, horde och alliance kan pvp'a överallt mot varandra?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Lång lista hehe.

Men angående de två olika server typer som kommer finnas vid launch, normal och pvp.
(Vill bara ha det klart för mig hur dom skiljer sig från varandra)

Normal server, kan enbart pvp'a på specifika platser?

PvP, horde och alliance kan pvp'a överallt mot varandra?

Normal server = arenor och duell system.
PVP server = arenor?, duell system, horde områden = alliance kan attackera om horde attackerar först, alliance områden = horde kan attackera om alliance attackerar först.
sen finns det områden där alliance och horde kan attackera varandra när och hur dom vill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

PVP server = arenor?, duell system, horde områden = alliance kan attackera om horde attackerar först, alliance områden = horde kan attackera om alliance attackerar först.
sen finns det områden där alliance och horde kan attackera varandra när och hur dom vill.

Bra då var det en pvp server jag körde på under stress betan.

Mycket kul även om jag dog själv mestadels hehe.

En lvl 8 Orc Shaman har inte mycket att säga till när man möter en lvl 17 Gnome Rogue på Booty Bay.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra då var det en pvp server jag körde på under stress betan.

Mycket kul även om jag dog själv mestadels hehe.

En lvl 8 Orc Shaman har inte mycket att säga till när man möter en lvl 17 Gnome Rogue på Booty Bay.

heh nej

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De där två gnomerna som sprang runt i the Barrens under slutet av betatestet råkade jag på ett par gånger... med hjälp av en pot och lite tur en annan gång lyckades jag ta ut dem båda ensam.

Lite stolt var man väl, även om de var gnomes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jodå WoW kommer gå Open Beta inom rimligt framtid.

Open Betan är EU betan. Ett bestämmt antal personer. Inget fritt kommande och gående så vitt jag vet.

Citat:

Glöm inte Battlezone/contested zones.

Permalänk
Medlem

gahhh vill spela detta....

någon som har hört om det är långt kvar innan europa betan kommer igång, hoppas bara man kommer med i den nu då...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Av vad jag har förstått så ska det vara

PVP = Full PVP mellan Horde \ Alliance "Med andra ord så kan du ALLTID anfall hordspelare var som helst om du spelar alliance och vice verca"

PVE "normal" = Du kan anfalla hord \ alliance ifall de dödar NPCs först och på vissa platser kommer det att vara PVP.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Av vad jag har förstått så ska det vara

PVP = Full PVP mellan Horde \ Alliance "Med andra ord så kan du ALLTID anfall hordspelare var som helst om du spelar alliance och vice verca"

PVE "normal" = Du kan anfalla hord \ alliance ifall de dödar NPCs först och på vissa platser kommer det att vara PVP.

Inte riktigt fullt ut krig, en attack måste provoceras fram av den sidan vars område du är inne på. Så jag förstått det.

PVE så kan man ha dueller och strider på arenor, men det finns även contested zones.
http://www.worldofwarcraft.com/pvp/pvp-article.shtml

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Open Betan är EU betan. Ett bestämmt antal personer. Inget fritt kommande och gående så vitt jag vet.

EU betan är en s.k closed beta, open beta är en beta som alla kan ladda ner och testa.

Angående när betan kommer. Hämtat från www.warcraft.nu

"Nu när den nya patchen är ute så är sannolikheten enormt stor att betamailen till EU betan skickas ut under den kommande veckan. Allt talar för att den kommer starta nu, kanske till nästa helg?"

(den kommande veckan är alltså veckan vi är på nu)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte riktigt fullt ut krig, en attack måste provoceras fram av den sidan vars område du är inne på. Så jag förstått det.

PVE så kan man ha dueller och strider på arenor, men det finns även contested zones.
http://www.worldofwarcraft.com/pvp/pvp-article.shtml

Om den måste provoceras fram så förlorar faktiskt spelet sin mening , eftersom då kommer det att vara som på stresstesten då en mängd folk bara står och tittar och ej går att markera, tills att de är tillräckligt många och då anfaller de.
Det ska vara full PVP mellan de Hord\Alliance helt klart på PVP servern.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Usa betan kommer gå open beta, har Blizzard själva sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är servrarna uppe igen.
www.worldofwarcraft.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Thanks to the tireless efforts of Blizzard systems engineers

Inte mycket mer man kan säga än så.

Men det vore trevligt om Blizzard kunde påskynda releasen i Europa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte mycket mer man kan säga än så.

Men det vore trevligt om Blizzard kunde påskynda releasen i Europa.

Dom skyndar sig nog så mycket dom kan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittade lite kul text på http://worldofwarcraft.se/comment.php?meny=1&news=601

Citat:

Nameless9vill inte låta taskig. men jag skiter fullstädigt i Amerikanarnas sevrar vill bara höra nyheter om våra Europa servrar hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja vissa personer....vad säger man....
Han fattar inte att om dom inte skulle bli klara med USA servrarna så skulle EU betan dröja ännu mera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja vissa personer....vad säger man....
Han fattar inte att om dom inte skulle bli klara med USA servrarna så skulle EU betan dröja ännu mera.

Det är inte säkert, beta testet i Europa är enbart för att testa om servrarna är stabila för allt folk här. Allt annat är redan klart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det här med att det kommer släppas först i USA och senare i EU, vad är det som är bra med det? vad är det företagen tjänar på att göra så med alla spel? Tycker mig enbart se negativa saker med det.. någon som vet varför dom gör såhär? Menar alla spel som dom gör såhär med, inte enbart wow. Är vi Europér lite mer kräsna eller vadå?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Jag och några kompisar diskuterade det i lördags och kom på att det måste ha med organisation att göra (Är spelet klart så är spelet klart, vi ska väl inte lira ett annat wow här!), samt om de kanske vill översätta wow till några Eu språk. 2-4 månader känns bara jävligt saftigt. Blizzard har iofs aldrig prioriterat EU.

Att släppa spelet gradvis gör också att om det finns några massiva buggar så åker de inte på storkånken direkt. Men man hade ju hoppats att de skulle känna sig trygga efter betan.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

Det är översättningen som är det stora kruxet för det mesta.

Eftersom Fransmän & Tyskar allmänt är IQ befriade och måste ha spelet på hemspråk så gör det så att alla spel kommer senare här.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Det är översättningen som är det stora kruxet för det mesta.

Eftersom Fransmän & Tyskar allmänt är IQ befriade och måste ha spelet på hemspråk så gör det så att alla spel kommer senare här.

Så sant, vi måste vänta på dom.
Fransmän vägrar använda engelska mer än nödvändigt, Tyskar är inte så bra på engelska tyvärr (det dubbas alldeles för mycket i deras land).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mm, dettta är något JÄÄÄVLIGT jobbigt måste jag säga faktiskt!
Synd att sverige (vilket är världens främsta IT land!!!!!!!) inte kan få spelet samtidigt som USA med tanke på att vi kan hantera engelska utan problem.

Men men...

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem

Så...när kommer det?

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Vart inte USAs WoW-servar ägda förrigår av tornados?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akuma
Vart inte USAs WoW-servar ägda förrigår av tornados?

Japp men dom är lagade nu. Vart ett hål i väggen på byggnaden.

@Devlaska: Sen har jag beställt WoW på svenska med så det kommer ta cirka ett år till för dom att fixa min version och när den är klar kommer WoW till Europa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Suck. Det verkar bli precis som DAOC. Spelet släpps ett antal månader efter releasen i USA.
Patcharna och allt innehåll kommer flera månader efter USA för att man ska hinna översätta till franska och tyska.

Allt lutar mot att jag köper USA-versionen och bojkottar EU-releasen!!!