Vilket är årets PC spel?

Permalänk

Helt klart FarCry. Öppenheten i ett FPS är ju helt oslagbar. Visst är grafiken snygg men det som rockar är ju när man funderar på vilken strategi som är bäst för att ta byn eller vad det nu råkar vara.

Permalänk
Medlem

Jo precis. Det är ju det som gör Far Cry 100 gånger bättre än COD som bara är ett röja spel ala Doom.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tråden skulle ha behövt komma i slutet av året så man vet allt vad som kommit ut... Väntar på Rome Total War, World Of Warcraft Och COD: United Offensive.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramzeus
Savage

kom savage i år?
isf ändra jag mig til de:D
alla bör testa Savage!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Jo precis. Det är ju det som gör Far Cry 100 gånger bättre än COD som bara är ett röja spel ala Doom.

Okej att Call of Duty kanske inte är lika öppet som Far Cry, men jag tycker iaf att Call of Duty är grymt mycket roligare.. Okej ifall man hade tagit bort dom förbannade monstren ifrån Far Cry, då kanske det hade varit en helt annat sak...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hg
Tråden skulle ha behövt komma i slutet av året så man vet allt vad som kommit ut... Väntar på Rome Total War, World Of Warcraft Och COD: United Offensive.

Det är väl bara att göra en likadan tråd 2004-12-31 ?

(fast ta inte med ALLA spelen som släppts under 2004, för då blir listan rejält lång... )

Permalänk
Medlem

Ok, kul att folk innan de testat HL2 kommer slå Doom3 och FarCry. Jag tror också att det kommer bi ett grymt spel. Storyn hoppas jag blir bättre än Doom3 och FarCry men resten tvivlar jag på. Grafiken möjligt bättre än FarCry men inte AI och spelkänsla eller de öppna banorna. Doom3 har grym spelkänsla, grym grafik, bra AI men värdelös story.

Men att säga att spelet är bättre redan innan man testat det är lite mycket även om man spelat den läkta versionen.

Visa signatur

Windows XP | AMD Athlon XP1700+ | 512Mb DDR | GeForce 4 Ti 4600 | IBM 160Gb 160GXP
FreeBSD | AMD TBird 800MHz | 512Mb SDRAM | ATI 8Mb | IBM 30Gb
http://www.mozilla.org/ - Firefox

Permalänk
Medlem

Lineage2

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Jag har stora förväntningar på Juiced och NFSU2

Kan inte säga mycket om Juiced men RBR (är mycket bra) och NFSU2 är de spel jag mest har längtat till och fortfarande längtar.. till NFSU2.

- Förutom RE: Outbreak och FFXII

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

simbin - GTR , baserat på demon

Permalänk
Medlem

Doom 3, far Cry suger ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Okej att Call of Duty kanske inte är lika öppet som Far Cry, men jag tycker iaf att Call of Duty är grymt mycket roligare.. Okej ifall man hade tagit bort dom förbannade monstren ifrån Far Cry, då kanske det hade varit en helt annat sak...

Det är väl bara att göra en likadan tråd 2004-12-31 ?

(fast ta inte med ALLA spelen som släppts under 2004, för då blir listan rejält lång... )

Jo det brukar vara svårt men i år var det ganska enkelt. Sen släpptes COD verkligen i år? Känns som det var typ ett år sedan jag spelade det eller nåt.

Själv måste jag säga att jag gillar allt i Far Cry. Skulle blivit rätt trist att slåss mot legosoldater hela tiden och monstren i Far Cry är ju åtminstone en utmaning mer än man kan säga om monstren i Doom 3 förutom bossarna då och Hell Knight givetvis. Resten är ju ganska lätta att tas med på Veteran i alla fall.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 ! the sims 2 !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Jag har stora förväntningar på Juiced och NFSU2

Har även jag stora förväntningar på Juiced och NFSU2. Dock mer på Juiced. Har bokat ett ex i Webhallen nu

Permalänk

Splinter Cell 3

CoD: United Offensive

Permalänk
Medlem

FarCry utan tvekan.

Visa signatur

|AMD Barton 3200+@2231Mhz
|Zalman ZNPS7000A-Cu|Abit KV7|HIS Radeon 9800Pro IceQ@405/380|1024mb PC-3200|Seagate U5 30GB+Seagate barracuda 200GB|3RSystemAir|Tagan 380W|

Permalänk

Doom3 för den var ensam

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk

Farcry är klockrent, sen vet man ju inte med nfsug2 om det är bra ,hoppas!!!

Visa signatur

Carlstein

Permalänk

Far Cry! Förutom bra handling har spelet allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Richard Burns Rally

Håller med, underbar simulator. Ser fram emot GTR också, verkar mycket lovande baserat på demot.

Permalänk
Medlem

farCry så klart

Visa signatur

Intel Pentium4 2,4 GHZ HT 2GB ram 1TB hd ATI Radeon X850XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drinkywinky
GTA: San Andreas alt. GT4 !

tänk på att gta:sa kommer ut till pc våren 2005.. :'(..

Permalänk
Medlem

MAFIA 2 kommer ju totalt köra över GTA: San andreas det kan vi ju alla vara ganska säkra på precis som Mafia detroniserade GTA 3 ganska så enkelt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x