Sveriges billigaste super-adsl lanseras idag

Permalänk
Medlem

Sveriges billigaste super-adsl lanseras idag

Nu blir landets snabbaste adsl ännu billigare. Universal Telecom blir idag tvåa på marknaden som leverantör av Songs nya super-adsl: 28 megabits uppkoppling för 345 kronor i månaden.

Nu börjar vi snacka om rätta prisklasser endå. 345 spänn för för 28Meg lina är ju inte fy skam.

Mer kan läsas här under:
http://www.idg.se/ArticlePages/200409/16/20040916142740_IW/20040916142740_IW.dbp.asp

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

fyfan det e billigt alltså

Permalänk
Medlem

Det är bra med konkurens

Permalänk
Medlem

28/1 , inte mycket bättre än 8/1(0.8) Uploden stör fortfarande downloaden, snart dyker det upp trådar om hur man kan ta bort sin upload så man kan ladda ner i 28Mbit och inte i "ynka" 2-3Mbit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
28/1 , inte mycket bättre än 8/1(0.8) Uploden stör fortfarande downloaden, snart dyker det upp trådar om hur man kan ta bort sin upload så man kan ladda ner i 28Mbit och inte i "ynka" 2-3Mbit.

Word! Har Comhem 8/1 och är i större behov av upload.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_87_06
Word! Har Comhem 8/1 och är i större behov av upload.

Tror inte ens det är terotetiskt möjligt att kunna maxa sin 28Mbits lina ändå.

När jag downloadar i 9,74Mbits så är min upload på runt en 0,4Mbits.

Så med andra ord blir det mkt svårt att kräma ur 28Mbits på ynka 1Mbit upp.

EDIT: Blargh, citerade fel person!

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå priset som borde vara det man koncentrerar sig på, vilket bådar gott för framtiden. Kollade deras utbyggnads lista och det kommer inte förrän Mars 2005 hit till gävle.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det som är positivt med 28/1 är att det kanske pressar andra leverantörer att sänka priset.

Sen klarar ju tekniken 3,5 mbit.. så vem vet.. Det kanske kommer högre upload till folket inom ett år lr så.

Permalänk
Medlem

Hur mycket bandbredd kräver ack-paketen när man tankar i 28Mbit? Jag tror att det är exakt 1Mbit. Skit mao...

Permalänk
Medlem

Bit..hehe. det kommer bli hyfsat känsligt om nån laddar ner från en mao.

Permalänk
Avstängd

Var kan man beställa, vilka kan ha det osv. ?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Hihi! Vi i Hudiksvall får det 2004-11-01.
En massa andra stackare får vänta till 2005-03-01.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Det är väl ändå priset som borde vara det man koncentrerar sig på, vilket bådar gott för framtiden. Kollade deras utbyggnads lista och det kommer inte förrän Mars 2005 hit till gävle.

Var hittade du deras utbyggnadslista?

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

urk har glömt hur mycket bandbredd ett ack paket drar, men det är bara att räkna på det... för övrigt så är det det nätet som skickar info som betalar, det är så de håller sin kostnad nere... också därför bbb sponsrar en massa servrar och så, tror tom de har egna hubbar på dc, fast det säger de inte, för att försöka hålla trafiken inom sitt egna nät...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
urk har glömt hur mycket bandbredd ett ack paket drar, men det är bara att räkna på det... för övrigt så är det det nätet som skickar info som betalar, det är så de håller sin kostnad nere... också därför bbb sponsrar en massa servrar och så, tror tom de har egna hubbar på dc, fast det säger de inte, för att försöka hålla trafiken inom sitt egna nät...

Mycket troligt

Permalänk
Medlem

Lägre pris är ju alltid bra, MEN det kommer att dyka upp trådar likt den för ett tag sen om hur man stänger av all upload så man kan tanka i max ist för bara halvfart, finns ju dom som av prestige? alltid måste maxa sin lina NER. Skulle gladeligen betala 449kr/mån för 8/3,5Mbit om nu felia kommer med det. Många som på senare tid "fått" felia 8000 lr 8/1 tjänster skulle inte ha mer än 0.5/0.5Mbit (min erfarenhet av telia 500 är att det gick att maxa UL OCH DL samtidigt) pga deras dumma beteende(att tycka det är Ok att cappa/stänga av UL så deras egen UL skjuter i höjden).

Permalänk
Medlem

skulle mycket hellre ha 12/9 än 24/1. å andra sidan beror det på att jag int tankar så mycket utan skickar mycket

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

jag kan få 22/1 av u-telecom bor i sollentuna... just nu har jag dock telia 8/1 och d fungerar bra så orka bry sig...

Visa signatur

Jorden är rund, det är jag säker på.
Kolla min blogg vettja. http://eboberg.blogspot.com

Permalänk
Medlem

"Kunden får ej missbruka Tjänsten genom onormalt hård användning, och Universal förbehåller sig i sådant fall rätten att begränsa överförings-hastigheten alternativt säga upp Avtalet till omedelbart upphörande. Gränsdragning för vad som vid var tid betecknas som onormalt hård användning förbehåller sig Universal rätt att ensidigt avgöra."

Citerat från deras avtal.
Och efter att jag ringde deras kundtjänst och frågade vad dom tyckte gränsen gick, så var svaret 25GB.

Permalänk
Medlem

Äh,

jag skall flytta hem till grannlandet norge, där får man allt pynta 998:- månaden för ADSL 8/1

http://www.nextgentel.no

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

hehe 25 GB.....

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
hehe 25 GB.....

vad tror dom man ka ha 28 Mbit till ? 25 GB är ingenting.

Permalänk
Medlem

På gång...

Det ska möjligtvis komma tjänster utan laddningstak, men ej från operatörer nämda i denna tråd...

Permalänk

alltså EXAKT VARFÖR väljer dom 1 mbit upload?
Lunds Stadsnät, som jag f.o.m 27e oktober är abbonent hos erbjöd 24 mbit download och 3 mbit upload, förstår inte varför man cappar =(

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]