Permalänk
Medlem

Väldigt osäker på designen...

Hej.

Jag har gjort en ny design till min sida, den finns att ses på http://www.ericus.se/ny/

Fast jag vet inte, jag börjar redan bli less på den... Nåt känns så klent. Jag borde utnyttja mer utrymme, designmässigt.

Eller vad tycker ni?

Jag vill ha konstruktiv kritik, tål att höra allt.

EDIT: Bry er inte om texten på sidorna, det är för att kolla att scrollen funkar.

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

lite mer färger kanske.. tycker det är lite tråkigt design på den också, lite för fyrkantigt.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Grunge är alltid skoj, men det är lätt att det blir too much of nothing.

Just i det här fallet känns det lite inkonsekvent med smutsandet. Det känns lite som om någon paketerat en skitig grusväg i en välpolerad stålask.

Sidan känns lite färglös också, den blir nog roligare om du plockar in en eller två färger. Jag tycker bakgrunden i textrutan blir lite konstig när man scrollar.
Till sist tycker jag du kan utnyttja sidutrymmet lite bättre. Sidan kan nog centreras och kanske få lite marginal uppåt.

Lite kritik från mig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle börja med att göra en fet logga och smacka upp någonstans. Något som intresserar. Just nu vill man bara fly av intressebrist!

Permalänk
Medlem

prova lägg färg i siffrorna, ytterst lite behövs
svart/vitt vid mouseover kanske

ibland räcker det med lite

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

fixera bakgrunden i iframen, färg(även om det är grunge kan man väl ha färg? Om man inte kan det så vore det ju lite intressant om du hade det. Lite annorlunda), mellanrum mellan menybilderna och bordern nedanför, centera sidan och flytta den 5-10px från toppen.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Klart man kan ha färg i grunge.
Funderar själv på att köra grungetema på nästa layout på min sida. Förslaget för tillfället ser ut såhär: http://byllen.ath.cx/

Filigrans förslag om att fixera bakgrunden är nog vettigt.
Funderar på om du kanske skulle vända på det genomskinliga vita som ramar in texten just nu. Om du lägger det bakom texten istället så blir det nog lättare att läsa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vic: Ja, din ser mysigare ut, mest för att du har lite färg. Något inslag av färg gör mycket för sidan.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.