Permalänk
Medlem

X800pro VS 6800Gt

Går nu köpe tankar men kan inte bestämma mig X800pro Vivo VS 6800Gt.

Antingen ett http://kylning.com/info.php?products_id=783&kylid=f5e0ad6e39b...

Eller ett Galaxy GeForce 6800 GT 256MB Från inet.se

Vilket är det bästa valet? om jag väljer x800 så kommer jag att flasha om det, men jag kan inte bestämma mig. Nvidiat lockar nästan mest pga av den fina kylningen.

Eller är det igentligen hugget som stucket?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk

Det är egentligen hugget som stucket.
Men själv skulle jag ta x800 pro VIVOt.

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit gf6800GT. Men som sagt är det hugget som stucket, mest en känsla man har.
Anledningen att jag föredrar Nvidia är att det är ny teknologi och möjligheterna inte har visat sig än (förutom i doom3 med ultrashadow2) och att jag alltid varit fruktansvärt nöjd med Nvidia. kan bero på att jag aldrig köpte något ur FX serien.
ATIs x800pro är ett trimmat 9800 (12 pipelines) så det är "gammal" teknologi.
Det är upp till var och en att bedöma vilket man tycker är bäst. I orginal är GT snabbare än x800pro men flashar du ditt pro till XT är det snabbare än GT.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Lutar nog mest åt ett Galaxy 6800Gt mest pga kylningen http://www.inet.se/produktbilder/5407294_big.jpg visst är den vacker

Såg nu även att det är uppklockat med 20mhz på coren från fabrik.

Är det någon som äger ett Galaxy som vill göra en rekommendation?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: X800pro VS 6800Gt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuzx
Går nu köpe tankar men kan inte bestämma mig X800pro Vivo VS 6800Gt.

Antingen ett http://kylning.com/info.php?products_id=783&kylid=f5e0ad6e39b...

Eller ett Galaxy GeForce 6800 GT 256MB Från inet.se

Vilket är det bästa valet? om jag väljer x800 så kommer jag att flasha om det, men jag kan inte bestämma mig. Nvidiat lockar nästan mest pga av den fina kylningen.

Eller är det igentligen hugget som stucket?

X800PRO VIVO, köp!

Har nyss flashat mitt till ett XT-PE, total framgång...

jag köpte den ifrån exakt samma ställe du tänkt beställa ifrån...grym service på kylning.com dessutom! Så jag rekommenderar dom starkt för ditt köp!

Sen skaffade jag en utbyteskylning "ZM80D-HP" samt extrafläkten till, detta sänker både ljudnivån o tempen på kortet med 10 grader... sweet

Så go for the Powercolor dude

Permalänk
Medlem

Leadtek & Galaxy's 6800Gt-kort är grymt bra. Själv kan jag varmt rekommendera Leadteks 6800Gt, men även Galaxy's.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
I orginal är GT snabbare än x800pro men flashar du ditt pro till XT är det snabbare än GT.

Du glömde nämna att GT kan klockas upp i ultra hastigheter utan problem, och vi är då tillbaka till hugget som stucket :]] Mindre risk att något går galet med GT iofs.

Permalänk
Medlem

X800PRO är ett nedtrimmat X800XT och inte ett trimmat 9800.

Dessutom får man vad jag vet inte 16 pipelines om man flashar ett X88PRO till ett XT har man fortfarande 12 pipelines men kortet ses som ett XT men har samma prestanda som ett PRO.

Jag skulle satsa på ett 6800GT som ofta kan klockas upp i ultra hastigheter utan extra kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Focus

Dessutom får man vad jag vet inte 16 pipelines om man flashar ett X88PRO till ett XT har man fortfarande 12 pipelines men kortet ses som ett XT men har samma prestanda som ett PRO.

Jag skulle satsa på ett 6800GT som ofta kan klockas upp i ultra hastigheter utan extra kylning.

Då är du ute o cyklar

För flashar man ett X800 PRO VIVO till XT-PE så får det samma prestanda...inklusive 16 pipes!

o än så länge har ingen misslyckats på detta forum vad jag sett...

Permalänk
Medlem

Geforce 6800GT tycker jag verkar bäst för spel, då PS3.0 liksom AMDs 64-bitars arkitektur är mer framtidssäkrat.

Enda jag inte gillar med nVidia är att man inte får helskärm på TV:n (svarta "sorgkanter"), tror man slipper det problemet om har ATI...nån ATI ägare här som vet?

ps
TV-tool fungerar tyvärr mindre bra...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Geforce 6800GT tycker jag verkar bäst för spel, då PS3.0 liksom AMDs 64-bitars arkitektur är mer framtidssäkrat.

Enda jag inte gillar med nVidia är att man inte får helskärm på TV:n (svarta "sorgkanter"), tror man slipper det problemet om har ATI...nån ATI ägare här som vet?

ps

Har inte sett till några sorgkanter på mina ATI kort iaf, hade 9700PRO innan och har X800 XT-PE nu...

Dessutom är tvouten smidig o hur enkel som helst

Permalänk
Medlem
Citat:

ps

Är det inte som på dom gammla Nvida korten att man får helskärm ?!!!
Är det nån mer som kan bekräfta att det är verkligen så, isf dumt.!

Undrar hur bra är Galaxy korten. Siftar bl.an på ljudnivån och kylningen. Har ingen erfarenhet av det mräke så man undrar om dom är påligtliga.

Permalänk
Medlem

Galaxy har väl bättre minnen än vad som är standard på GT annars, borde klocka riktigt bra. Är själv mycket sugen på de kortet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Det håller ajg ej med om, istället är bilden lite för stor för TVn, har man widescreen funkar det nog bättre, men inget man direkt stör sig på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jag hade tagit gf6800GT. Men som sagt är det hugget som stucket, mest en känsla man har.
Anledningen att jag föredrar Nvidia är att det är ny teknologi och möjligheterna inte har visat sig än (förutom i doom3 med ultrashadow2) och att jag alltid varit fruktansvärt nöjd med Nvidia. kan bero på att jag aldrig köpte något ur FX serien.
ATIs x800pro är ett trimmat 9800 (12 pipelines) så det är "gammal" teknologi.
Det är upp till var och en att bedöma vilket man tycker är bäst. I orginal är GT snabbare än x800pro men flashar du ditt pro till XT är det snabbare än GT.

om man flashar sitt x800pro till xt? blir det som en moddning av kortet? eller får man bara upp hastigheten något?

roob: har kört med både FS å WS tv till mitt Ati 9800 å inte fått förstora eller för små tv-ut bilder, däremot noteras en liten rad på ca 0,5cm på widescreen (horisontellt) tv:n å vanliga (lodrätt) tv:n, men tycker det är bättre så än att den smetar ut bilden helt så man förlorar lite istället.

Visa signatur

AMD 2500+ Barton @ 3200+ (2.2GHz) / 512MB Ram PC3200 / Asus A7V600 / Connect3D Radeon 9800 / 100GB Seagate

Permalänk
Medlem

vart kan man få en 6800 gt för en bra pris

Visa signatur

HP NX9420 Core 2 Duo 1.83 GHz, Radeon X1600-grafik och 17"-skärm 2GB DDR II @ 667MHZ @vista home prem, Dell inspiron 1720 Core 2 Duo T7700 , 8600m gt , 4gig, vista utlimate 64 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Är det inte som på dom gammla Nvida korten att man får helskärm ?!!!
Är det nån mer som kan bekräfta att det är verkligen så, isf dumt.!

Undrar hur bra är Galaxy korten. Siftar bl.an på ljudnivån och kylningen. Har ingen erfarenhet av det mräke så man undrar om dom är påligtliga.

Mitt gamla Geforce256 fick jag inte heller helskärm med, TV tool fungerade dock med det kortet ->helskärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av roob
Det håller ajg ej med om, istället är bilden lite för stor för TVn, har man widescreen funkar det nog bättre, men inget man direkt stör sig på.

BILDEN FÖR STOR?!!
Bilden är för liten för TVn, därav svarta kanter runt...

Hur är ATI:s TV-Out, nån som vet??

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emiiN
vart kan man få en 6800 gt för en bra pris

kolla här vett'ja
http://buggy.no-ip.com/

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag äger både ett Leadtek 6800GT och ett Connect3D X800Pro. Kan ju säga att prestandaskillnaden är inget man märker av överhuvudtaget, det är några fps hit och dit. Hugget som stucket helt enkelt, gå efter priset om inte annat. Jag föredrar X800Pro pga av ljudnivån.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Jag kör ett 9800pro. Tv-outen till min widescreen-tv är väldigt smidig och och grymt välfungerande. Inga svarta kanter kring filmen och inte heller är bilden för stor för tv:n. Den anpassar sig helt enkelt till skärmen. Underbart skönt jämfört med mitt ti4600 (går kanske att ställa om men jag hittade det aldrig).

Permalänk
Medlem

hur många pci platser tar det där galaxy gt kortet upp tro ?

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
hur många pci platser tar det där galaxy gt kortet upp tro ?

1 AGP + 1 PCI

Visa signatur

1. AMD a64 3200+ @ 2629mhz, MSI K8N NEO Platinum Edition, BFG 6800GT OC 1.4v, 2x512 KHX3200UL @ 442 2-2-2-5, 5.1 Ljud, 500W Nätagg
2. Laptop: P4 3Ghz, 2x512 PC3200, Radeon 9700 128mb, 80GB HD, DVD-Brännare, bla bla
http://moddan.myftp.org/6800

Permalänk
Medlem

AAAAARGH - Galaxyn utan tvekan! Jag hade iaf inte tvekat en sekund. Galaxyns kylning är väl 100 ggr bättre ungefär? Hur soft är det inte att den blåser ut luften ur lådan på en skala? Tyst och svalt och bättre prestanda - vad mer kan begäras?

EDIT: Oflashat alltså - skulle inte våga flasha kort för 4000 pix.

/ S.

Permalänk

Kommer det vara nån märkbar skillnad i prestanda i HL2 ? (source motorn) mellan ett 6800GT (klockat till Ultra) och ett x800pro (flashat)? Eftersom XT P-E och Ultra korten är slut tamigfan överallt så lutar det åt ett gainward 2400 goldensample 6800GT (2ns?). Men ett x800pro flashat till XT verkar grymmt nice. Men så är det en risk att flasha också. :/ tål att funderas på.

Permalänk
Medlem

Inget av korten ä'r dåligt, der du vinner i FPS i det ena spelet, förlorar du kanske i nästa. Kvittar helt enligt mig vilket du tar. Sen berors det ju på vilken upplösningb du spelar med oxå. Samt hur mycker kräm det finns att hämta om man sätter på AA eller AF.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=33981...

Permalänk
Medlem

Såg nu detta kort och tyckte det var ganska överkomligt pris för ett Gainward, men vad är skillnad mellan detta kort och det med "Golden sample"?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301844

Visa signatur

Permalänk

JAg vet inte, men det andra har dom i lgar : P.

Någon som kan uttala sig om ljudnivån på det kortet i Enhanced (?) läget.

Permalänk
Medlem

Har nu äntligen beställt ett PowerColor X800 Pro Vivo 256mb för 4195:-, är hur lycklig som helst

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuzx
Har nu äntligen beställt ett PowerColor X800 Pro Vivo 256mb för 4195:-, är hur lycklig som helst

Jag med men dom är ju slut nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Focus

Dagens visaste inlägg

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard