Permalänk

släng i lite glitter eller motsvarande..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Karamellfärg är seriöst. Har du inte sett någon som har det? Olja däremot är nog lite mindre bra för systemet.....

Karamellfärg äger .. coolt med gröna pankakor och svarta bullar

Visa signatur

Intel Core i7-12700K | Kingston Fury Beast RGB DDR4 3600MHz 32GB | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | Sapphire Radeon RX 9070 XT Pulse | Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe SSD | Kingston Fury Renegade M.2 2TB NVMe SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bernt-oskar
släng i lite glitter eller motsvarande..

Och packa igen radiatorn på en vecka?

När luften väl har försvunnit ur slangarna ser man ju knappt att det rör sig, så jag har svårt att tro att man kan få någon häftig effekt av att blanda i någon annan vätska... kanske lite fyrverkeri när systemet har klibbat ihop och processorn brinner upp då.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Har ni sett dom där typ "skak-leksakerna"? De innehåller två olika vätskor å en massa små frigolitbåtar/surfingbrädor osv... Någe sånt kanske skulle fungera?

ps. ifall någon vet vilken typ av leksak jag snackar om och har en bild så posta please!

Permalänk

Vatten har en överlägsen värmkapacitet, och så fort man blandar i något annat i betydande mängder sänker man systemets effektivitet rejält. En klar nackdel.

Att blanda i något slags fasta föremål i vattnet är inte heller någon bra idé. Allt större än kanske 0,2mm i diameter kommer packa fast sig i radiatorn till slut och täppa igen hela skiten. Sen komemr det smattra rätt bra i pumpen också. Också en klar nackdel.

En liten platt tank i plexi skulle kunna vara något istället, om man gör på detta vis:

Röret måste iaf vara under vattenytan.
Pluppen uppe till vänster är en plugg så man kan fylla i vatten. Har du sådär bör du ta bort T-korset också.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Karamel färg^^

Visa signatur

Förtroende är bra men makt är bättre

Permalänk
Medlem

glitter kanske?
Men det kanske inte är så bra för pumpen m.m =p

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

ähgh kör med luft så blir nog bra ska du se.. :evileye:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hum...Olivolja är väl bättre....Nä men seriöst, detta påminner mig om killen som berättade att han tyckte att diskmedel (-yes) var perfekt att rengöra processorer från kylpasta med.
Då blev man allt lite rädd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelathur
matolja kan INTE vara bra för datorn. Vanlig UV-dye lämnar ju beläggningar på pump/slangar/vattenblock/tank.

Använde UV-dye (riktig uv-dye från www.vcore.com) och det blev rosa/bruna beläggningar överallt och lite klegg i pumpen. Och ja, jag använde batterivatten.

Så akta dig för att blanda i konstiga vätskor i vattnet. Tycker det är snyggast med friskt, klart vatten

Finns det inte någonstans i sverige där man kan köpa vandliga vatten slangar som e UV färgade så man slipper klanda UV i vattnet?

Permalänk

testa med currysås!

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Medlem

mjölk

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

En blandning av 50% mjöl och resten grädde.... har erfarenheten av att det kan göra underverk

Men skämt å sido... efter en liten googling så hittade jag följande uv reaktiva slang i sverige:
http://www.jxddata.se/artikel.asp?id=SLA8&HK=5&UK=27&Meny=

Permalänk
Medlem

öl

Visa signatur

insert något finurligt