Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

laggggg

Hej!
Har en dator som för en vecka sedan fixade både doom3 å farcry på nästan högsta inställningarna men nu laggar den i battlefield vietnam. är det så fruktansvärt krävande eller är det min dator som fått spader?
Har 2.4ghz p4 512 mb rdram (1ghz) och ett geforce fx 5900.

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem

Dålig uppkoppling?

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Hehe:) Det behöver inte vara inställningarna, kan vara anslutningen till servern som gör att det laggar.
Annars vet jag att BF drar en jävla massa ram.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

lagg eller hack? lagg e uppkoplignen, hack e normalt sett hårdvara/drivers

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

hack

EDIT: kan köra BF 1942 med allt på högsta inkl 64 bots 25% cpu till bots å 4xFSAA utran några som hälst problem..

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk

Att folk inte vet skillnaden mellan Hack och Lagg.. gahh man märker att CS har fött upp ett helt nytt generation punks

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk

någon som vet varför det hackar så fruktansvärt?

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk

Jag vet faktiskt inte. Jag har en maskin som påminner om din och upplever samma problem, ibland. Ibland flyter det hur fint som helst, ibland HACKAR det så man blir tokig!

Visa signatur

Moment of Terror is the Beginning of Life

Permalänk

Testa att sätta upp ett spel hos dig med bottar. Hackar det så beror det nog på att du har för lite minne... Annars kan det nog bero på att de servrar du spelar på inte pallar belastningen från alla spelare. Testa att spela med mindre antal deltagare (hur kul nu det är...)

Fö - läste någonstans för länge sedan att bf1942 behövde åtminstone 768 mb minne för att flyta bra. Skillnanden i laddtid för mig och min korridorare med hälften av min minnesmängd var avsevärd.

Permalänk

som sagt kan jag köra med allt på max i bf1942 med endast 512mb ram (1066mhz) med 64 botar osv...

jag tror det är den jäkla vegetationen i bf vietnam som klämmer svetten ur min burk... har bara agp4x, kanske det..

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maciekish
som sagt kan jag köra med allt på max i bf1942 med endast 512mb ram (1066mhz) med 64 botar osv...

jag tror det är den jäkla vegetationen i bf vietnam som klämmer svetten ur min burk... har bara agp4x, kanske det..

Uppdatera dina drivare.
Tryck in 512 minne mer.
Ändra så att botarna inte suger så mycket cpu ifalll du lirar med botar.
Sänk view-distance ifall det finns "Kommer inte ihåg"

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Tryck in 512 minne mer.

Du kanske inte vet hur mycket Rdram kostar.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

precis

i vietnam går det väl inte att få botarna å suga mindre cpu?

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

och?

Bara ett tips för att spelet skulle flyta bättre.

Kanske bättre att köpa lite billigare och mer minne isf ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

jo men ska man ha billigare minne måste man byta moderkort å d blir inte alls billigare

Visa signatur

Vad är en signatur?