Vad tror ni om denna TFT-skärmen?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna TFT-skärmen?

Tänkte köpa en TFT-skärm snart, morsan hade fått sånt erbjudande från kommunen, så det är inte så stort utbud.

Det är denna jag har kikat lite på:
http://www.hp.se/produkter/model.asp?category_id=3&type_id=15...

Och är lite fundersam angående responstiden, eftersom jag kommer se på film och spela mycket (gamla och nya spel). Men hur är det? räcker 20ms några år framöver?

Motivera era svar.

Visa signatur

under construction

Permalänk
Medlem

Vad kostar den?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit en recension om den skärmen här på forumet. Det är bara att använda sökfunktionen så hittar du den.

Jag tycker att den är helt suverän jämfört med många andra TFT som jag provat när det gäller allt annat än spel. Den fungerar prima i filmer men i spel kan man märka en viss fördröjning.

Färger/svärta/ergonomiska inställningsmöjligheter/design/ljushet m.m. är MYCKET bra!

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Den kostar 90kr/mån i 3 år.

Okej SammyBoy, bra information, men är det såhär att man vänjer sig vid eventuell fördröjning? jag tänkte att det kanske bara är ovant i början. Det får nämligen bli denna TFT skärmen eller ingen alls, så det vore kul om det gick spela snabba spel som t.ex UT2k4, D3 osv.

Visa signatur

under construction

Permalänk
Medlem

min far har just köpt en sån och i cs är det helt omöjligt att spela, extrem goasting, så tyverr kan jag absolut inte rekomendera denna för spel

Permalänk
Medlem

3240:- e ett bra pris för en 19" skärm, tror dock att 20Ms inte e lite för högt för spel : (

Visa signatur

Sallad är inte mat, det är matens mat.

Permalänk
Medlem

Kan man inte köpa den "direkt"?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

lolipop: Jaså? Damn, det var inga bra nyheter, du tror inte man vänjer sig efter några timmar/dagar då?

moG1: Mjo, jag vet att det är lite hög responstid, för min bror har 25ms på sin gamla dell 17" TFT skärm, och han har ju vant sig iaf, men ingen annan kan spela på hans skärm. Men huvudsaken är ju att jag ska kunna spela och vänja mig.

Loaded: Nej, inte vad jag vet, vadårå?

Visa signatur

under construction

Permalänk
Medlem

Skulle gärna köpt 2st om man kunde

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem att köra Doom 3 på den, det är ingen extrem ghosting på den anser jag. Men som med så mkt annat är allting som sägs om bild/ljud subjektivt. Jag tyckte själv att det var för mkt i början men jag har vant mig och tänker inte alls på det längre.

Men eftersom jag redan har skärmen så är det klart att jag måste vara positiv Men jämfört med min flickväns Philips 190SCS (12ms) är det mer ghosting men HP:n är långt bättre i Windowsmiljö. Spel är inte allt och jag för min del spenderar mer tid i desktopmiljö än i spel. Och att ha en skärm som inte känns bra vid färgåtergivning, kontrast och svärta och ev. bakljus som "rinner igenom" skulle vara piss för mig.

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

var kan man få samma deal som du?

jag vill oxå köpa en sån för 90/mån eller ännu bättre kontant!

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

Oscrug: jag tror att "morsan hade fått sånt erbjudande från kommunen" e en arbetsförmån om man e statligt anställd ? e inte riktigt säker men om det är så så gäller bara det erbjudandet för personer som e komunalt anställda.

Visa signatur

Sallad är inte mat, det är matens mat.

Permalänk
Medlem

Monoton, du kan inte plocka ut två skärmar åt mig så betalar jag dig totalsumman för avbetalningen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

oscrug: Njae det vet jag inte, de hade iaf fått en tunn tidning på kanske 4-5s med lite skärmar osv.
Här finns nog allt som gick att välja på avbetalning: http://welcome.hp.com/country/se/sv/prodserv.html
Hittar dock inte ljudsystemen som också gick välja där, men dom fanns iaf i tidningen.

Det fanns även en 17" med 25ms, och en 20.1" med 16ms, men den var aldeles för dyr.
Du kan ju försöka ringa till dom och fråga vilka erbjudandet gäller för samt om du får köpa en "direkt" dvs betala allt direkt.

Men det är mycket möjligt att det är som moG1 säger.

hehe Loaded: you wish! Ungefär så har typ 5 polare också sagt, det blir bara massa extra jobb.

Visa signatur

under construction

Permalänk
Medlem

nja jag skulle aldrig kunna "vänja" mig med fars skärm kan ju dock hända att han fått ett måndags ex men den är verkligen kass i spel, i windows är den dock heltunderbar

Permalänk
Medlem

skulle med köpt den men ändrade mig efter jag sett diverse recensioner som finns ute på nätet av proffs som testar hårdvara dagligen.

Skall skaffa en 19" TFT med högst 12ms annars kan det kvitt

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Okej MsPaint, kan du ge mig några länkar till dessa recensioner?

Visa signatur

under construction

Permalänk
Medlem

Det är ett vanligt HemPC-köp. Staten subventionerar dem. Arbetsgivaren kan öka personalens kompetens inom datorområdet genom att själv köpa (eller hyra) datorutrustning som sedan den anställde får lösa ut (eller lämna tillbaka till arbetsgivaren) till gällande marknadspris efter 36 månader. Endast produkter som kräver datorn för användning får vara med i ett HemPC-köp, till exempel en scanner går bra, likaså en monitor. Däremot inte en digitalkamera eller plasmaskärm med tv-tuner.

Köpet betalas av den anställde genom bruttolöneavdrag varje månad. Hela personalen (alla, även andra företag?) ska kunna ta samma erbjudande till samma pris. Under hyrestiden är det arbetsgivaren som äger datorn.

Alla arbetsgivare har möjligheten att erbjuda denna förmån till sina anställda.

Totalbeloppet per år i bruttolöneavdrag får inte överstiga 10000:- inkl. moms före skatt, 30000:- inkl. moms före skatt under hela hyrestiden.

Visa signatur

-----------------------------------
My Fist Is The Divine Power