Permalänk
Medlem

Har samlat på mig 15000kr

Hej jag undrar om nån har löst att göra den bästa datorn för 15000kr ?? då skulle jag bli as* glad

Visa signatur

| INTEL i7-4770k | Z87-G45 GAMING | CRUCIAL BALLISTIXSPORT 16 GB 1600 MHZ | EVGA GTX 980TI SC+ ACX 2.0+ | CORSAIR 750W PLUS GOLD | CORSAIR FORCE 3 SSD | SAMSUNG SSD EVO 250GB | WD BLACK 7200RPM 1TB | FRACTAL DESIGN DEFINE R4 | CREATIVE SOUNDBLASTER Z | DT 990 PRO 250 OHM + ANTLION AUDIO MODMIC | ACER PREDATOR XB270HUBPRZ | ASUS 27" VG278HE 144HZ |

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda den till, spel eller ?
Ska skärm ingå?, osv ..

Permalänk
Medlem

helst en 19 tums skärm och den är till spel typ doom 3 far cry osv

Visa signatur

| INTEL i7-4770k | Z87-G45 GAMING | CRUCIAL BALLISTIXSPORT 16 GB 1600 MHZ | EVGA GTX 980TI SC+ ACX 2.0+ | CORSAIR 750W PLUS GOLD | CORSAIR FORCE 3 SSD | SAMSUNG SSD EVO 250GB | WD BLACK 7200RPM 1TB | FRACTAL DESIGN DEFINE R4 | CREATIVE SOUNDBLASTER Z | DT 990 PRO 250 OHM + ANTLION AUDIO MODMIC | ACER PREDATOR XB270HUBPRZ | ASUS 27" VG278HE 144HZ |

Permalänk

mus, tangentbord, högtalare, diskettstation?:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ingen mus ingen tagent bord kanske en cd-spelare och dvd-bränare skulle sitta fint inga högtalare behövs

Visa signatur

Permalänk

ett exemple men jag är ingen expert... http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=102511

Visa signatur
Permalänk

Det bästa är att sätta sig in i vilka delar du köper.
Annars kan du lika gärna gå till siba/on off osv och köpa dig en dator så att du får hjälp när du får problem med den. Visst det blir lite dyrare och du får inte de bästa delarna men du slipper bry dig...

För det var väl det du ville?

Permalänk

Köp på dell om du inte orkar sätta dig in, de gör riktigt bra maskiner.

Permalänk
Medlem

köp ett färdigt bygge på datorbutiken, eller komplett

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

Har satt ihop en dator till dig.De kommer att montera dator eftersom jag satte in denna http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MONTCPU om du inte orkar montera den eller annan orsak.Kolla på denna som jag satte ihop:
http://www.datorbutiken.com/se/cart.php?action=loadit&cartId=...

Fast grafikkortet tänkte jag att du kan välja mellan 6800NU(http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Alla&n=10...) och GT(http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Alla&n=10... & http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Alla&n=10...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixxxer22
Det bästa är att sätta sig in i vilka delar du köper.
Annars kan du lika gärna gå till siba/on off osv och köpa dig en dator så att du får hjälp när du får problem med den. Visst det blir lite dyrare och du får inte de bästa delarna men du slipper bry dig...

För det var väl det du ville?

För fasen då kan han lika gärna köpa en dator på datorbutiken för 8000 och ge bort de andra 7000 till nån som behöver pengar. Det var det sämsta råd jag sett. On off/siba begår nästa bedrägeri genom att sälja datorer...

Visa signatur

Varför ska alla köpa en ny dator för 10-12 tusen när de kan få en bra för 6 tusen och sen har man mycket pengar att kröka för. =D

Permalänk

jag kan hjälpa dig plocka ihop delarna om du bor i sala,, fast nu är de nog så att du inte bor här hehe

menmen,, kolla på dells datorer, ibland har dom oslagbara erbjudanden!

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

HEHE här i luxemburg så säljer de "top datorer" med bra grejer, sen råkar man titta på grafik kortet!!! Det kan hända att dessa människor sätter i 9200se i en p4 3,0 med 512 mb ram och en 200 gb hårddisk. Tror de att vi svenskar går å köper nå sådant

Permalänk
Avstängd

Lyssna inte på dom andra!! Gör så här.
Om du redan har 15000:- samla på dig 4000-5000:- till. Då köper du en dator från www.alienware.se . = GRYM STATUS + BRA MASKINER + BRA FÖRMÅNER

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olyckligpundare
Om du redan har 15000:- samla på dig 4000-5000:- till. Då köper du en dator från www.alienware.se . = GRYM STATUS + BRA MASKINER + BRA FÖRMÅNER

Reklam eller?

Visa signatur

Skalmoan

Permalänk

nooben55... du måste vara blind eller mindre klar i knoppen...
läs vad jag skrev noga!!!!! + (ett ord som jag inte vill skriva)

Permalänk
Medlem

Kundvagn

Namn á pris Antal Summa
MK Elitegroup PF4 Extreme 1 600 kr 1 600 kr
CPU Pentium 550 3.4GHz 2 965 kr 2 965 kr
DDR2 512MB PC4200 Samsung 1 705 kr 3 410 kr
HD74GB WesternDigital 8MB 2 020 kr 2 020 kr
GK GeforceFX 6600GT128MB, 2 175 kr 2 175 kr
Kab M@trix Midi PC20BL 895 kr 895 kr
Diskdrive 3.5'' AT Sl 175 kr 175 kr
DVD±RW Nec ND-3500 Silver 795 kr 795 kr
Mon Samtron 19'' 98PDF 1 695 kr 1 695 kr

Exkl. moms: 12 584 kr
Moms: 3 146 kr
Totalt: 15 730 kr

detta på inet data i gbg

tyvär över 15 000:- men med raptor disk och pcix g kort och 1GB minne
om du vill så välj en segate 200GB för 1195 istället så hamnar du under 15 000:-
till detta kommer om du inte har
Windows XP Home SP2 Svensk OEM 925:-

Permalänk

Dra ner lite på CPU, du kan spara ca 500-600kr på den om du köper 3,2 Ghz istället, bättre att lägga dom pengarna på grafikkort. Sedan finns det billigare moderkort än så där, det finns fullt dugliga moderkort för 1300. Då har du sparat 1000kr till på lunnis förslag. Går även att spara 1000kr på hårddisken och samtidigt få en större variant, dock inte lika snabb.
Sedan bör du ha minst 1GB ram idag, och köp helst ett 6800 kort, du kommer ångra dig annars.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Anledningen att jag tog detta moderkort är att det verkar bra och någorlunda framtidssäkert, dubla lan gb+100Mb

http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Products/ProductsDetail.aspx?Men...

Tyvär kräver der ddr2 vilket drar upp minnes priset rätt så rejält.

Väljer man ett annat moderkort så vill det ha ddr400 minnen som bara kostar halva priset.

Vet att man kan spara pengar med en annan hårddisk och få en större för en billigare peng men denna raptor är ju snabb, sedan så kan man ju sätta i en större senare.

Ville själv ha 6800 men inet har inte det på sin sida.

Angående procesorn så kan man som sagt gå ner till 3,2 och spara 600 kr utan att förlora för mycket prestanda.
// Lunis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixxxer22
nooben55... du måste vara blind eller mindre klar i knoppen...
läs vad jag skrev noga!!!!! + (ett ord som jag inte vill skriva)

Det är var nästan ett personligt påhopp. Men jag brukar inte ta åt mig så... Vet att du skrev "Annars så osv" Men on off, siba bör inte nämnas i samma mening som datorer.
Har läst vad du skrev och tycker inte folk ska köpa datorer på on off el siba. Supporten man får där är ungefär lika med noll. Samma sak gäller ofta hyrpc. Alltså ingen idé att handla där bara för att man får "hjälp" vid problem.

Visa signatur

Varför ska alla köpa en ny dator för 10-12 tusen när de kan få en bra för 6 tusen och sen har man mycket pengar att kröka för. =D

Permalänk
Medlem

!!!

W3z3R - bara så du vet finns det lätt bättre alternativ där ute än de som föreslagits hittills i denna tråd. Suck säger jag bara.. Alienware? Siba? Aja alla har väl sin syn på vad som är prisvärt, här är iaf mitt förslag:

Klipper in från tidigare tråd: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4017105...

Dator för 15000 inkl skärm att SPELA på som är stabil och förhållandevis tyst (inte klocka)

CHASSI: Okej chassi är inte smart att spara på så välj ett med bra nätagg - pula ihop själv eller ta ett som kommer färdigt - tex mitt val Antec Sonata = 1150 kr.

CPU: A64 3200+ är prisvärd = 1800 kr. (Köp inte Intel, vilket skämt att ens föreslå det för en speldator..)

MOBO: Om du inte ska klocka så är valet enkelt, ASUS K8V SE DELUXE = 1200 kr. Annars Msi-kortet som alla har i sin sign vad det nu heter (om du ska klocka).

MINNE: Köp två pinnar på 512 som alla andra. Corsair VS512MB400 Value Select 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin Unbuffered CL2.5 = 1900 kr ungefär.

GRAFFE: 6800 gt 256 meg är himla bra. Galaxy hos Inet.se tex eller Leadtek GT där det finns hemma. 4000-4200 kr ungefär.

HD: Seagate för att de är TYSTAST. 1000 kr ngnting för 160+ mb.

SMÅPRYLS - Arctic Kylpasta, ny cpu-kylare tex Zalman, fläkt till hds, runda IDE-kablar, mm = Valfritt

Vad blir det hittills? Hmm 11000 ungefär. Sådär

Lägg till en shysst 19 tums monitor för 2000-3000 spänn (tex Samsung 959NF)

Lägg till ev cd-roms, diskettstation, mm 500-1000 kr.

Lägg till en tusenlapp om du vill ha grejerna monterade.

Lägg till eventuella fraktkostnader.

Klart! Enjoy! (Kolla runt på lite andra liknande trådar - du ska ju inte tro på mig bara sådär, men det här systemet är bland de bästa och mest prisvärda du kan få för pengarna)

/ S.

Permalänk

pender det du sa var helt OK..

men om han inte kan så mkt om datorer å det blir fel så är Dells support(va jag har upplevt) helt underbar,,, iof kanske han har en DatorFreaks kompis och då är ju support problemet ur världen å då kan han ta det som Pender sa

/robin

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

Status: Ja.
Bra maskiner: Ja.
Bra förmånder: ? Vadå för förmåner?

Dyra? Ja.
Överreklamerade: Ja.

Det enda som är speciellt med Alienware's datorer är statusen och chassit. Det är överreklamerade och dyra datorer för folk med gott om pengar och dålig koll på vad grejerna egentligen kostar. Finns säkert de som också tror att Alienware's datorer på något sätt skulle vara bättre eller snabbare än andra datorer - men jag tror ingen här på Sweclockers går på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olyckligpundare