Webhallen, dålig paketering!

Permalänk
Medlem

Webhallen, dålig paketering!

fick min beställning från webhallen idag(tagan 480w, ati silencer bla), när jag öppnade kartongen så såg jag ingen sån där "plastfolie med bubblor"
eller "frigolit bitar"

det tycker jag är dåligt! ville bara dela med mig.

annars så var dom bra med leverans tid och info mm, fick ett sms när paketet fanns på mitt utlämmnings ställe

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Avstängd

Re: Webhallen, dålig paketering!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD dude
fick min beställning från webhallen idag(tagan 480w, ati silencer bla), när jag öppnade kartongen så såg jag ingen sån där "plastfolie med bubblor"
eller "frigolit bitar"

det tycker jag är dåligt! ville bara dela med mig.

annars så var dom bra med leverans tid och info mm, fick ett sms när paketet fanns på mitt utlämmnings ställe

Det har dom aldrig kört med.Skulle bara bli en massa "onödiga gram" fick du också en onödigt stor kartong?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

något som blev skadat under leveransen då?

Permalänk
Hedersmedlem

Inget packningsmaterial alls eller? Skramlade allt bara löst omkring i lådan?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

De brukar väl packa med luftkuddar?
De har iaf det varit i de paket jag beställt från Webhallen.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlytobbe
något som blev skadat under leveransen då?

nej, men dom borde ha nått som skyddar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Inget packningsmaterial alls eller? Skramlade allt bara löst omkring i lådan?

grejerna låg inte löst, men jag tycker fortfarande att dom ska ha nått som skyddar.

grejerna låg i deras orginal förpackningar direkt i kartongen.

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

när jag köpte minne från komplett så låg det på botten med några luftkuddar översig, inget under alltså.

Permalänk
Medlem

"plastfolie med bubblor" är old. Nu kör man hardcore style utan någon skydd alls. Det är lite mer spännande då.

Nämen seriöst sånt behövs inte vid sånna typer av produkter tycker jag. Själv köpte jag ram-minne från England och det var bara skyddat med elektrostatiskpåse och en liten kartong där minnet låg i diagonalt. Verkar helt okey... dom fungerar iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte ett nätagg av webhallen som skickas på samma sätt utan extra skydd. Nätagget hade fått en stor buckla och var bara att skicka tillbaks.

När man skickar saker med posten räcker det inte med att skydda den tillräckligt för ett fall från 1m. Den ska klara en spark med full kraft av en fotbollsspelare för att överleva frakten.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt många gånger från webhallen, vissa paket har varit välpaketerade vissa dåligt. Tex beställde jag 2 hårddiskar håromdan som var inlindade i bubbelplast bara ett varv och inget annat förutom det, både hårddiskarna låg löst inne så att säga. Hårddiskarna gick sönder efter 2 dagar, vet dock inte om det var pga av packningen eller av märket (IBM/Hitachi).

Sen, är webhallen känd för att vara sega när det gäller återbetalning vid retur? Har väntat nästan 3 veckor på att pengarna ska sättas in i mitt konto, skickar mail får inget svar.

Annars har datorbutiken.se den bästa paketeringen....

Permalänk
Medlem

man ska inte köpa hårdvara på webhallen, har hört för många historier om att de packar ur uselt. handla på datorbutiken eller komplett där får du det bra packat.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur posten behandlar paketen på sorteringen så vetefan om bra paketering räcker, i många fall är det mera turen som spelar roll.

Har sett behandlingen av paket på posten i segeltorp (sthlm) i ett par veckor nu och det är allt annat än bra, laserskrivare, plattskärmar, crt-skärmar, dator chassin you name it allt är lovligt byte när det gäller att kasta det i postburen och då menar jag kasta, i bästa fall släpps det bara ner i postburen från strax över midjehöjd.

Tack och lov verkar inte alla som jobbar där sysselsätta sig med detta utan vad jag har sett verkar det vara ett gäng trötta individer.

/me har börjat kolla alla paket man får hem extra noga för att slippa trubbel med garanti/reklamation osv

Permalänk
Avstängd

Jag vet att dom brukar köra ner papper i kartongen om det skulle bli för mycket "luft" det har dom alltid gjort när jag har beställt så.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]