Permalänk
Medlem

UNIVERSAL ADSL/bredbandsbolaget ADSL

Bor i Västra Frölunda (Göteborg)

¤ Universal ADSL 8M för 275 kr/månad
Installationsavgift 1 275 kr

¤ Bredbandsbolaget 10 Mbit/s fär 399 kr/månad

Installationsavgift 500 kr

Vilket av de ska jag välja (ADSL)?

Har någon Universal ADSL?

för och nackdelar

nice hemsida de har:
http://www.uvtc.com/timepiece/sweden/adsl/ADSL.asp?page=ADSL_...

Är UNIVERSAL ADSL en svensk bolag?

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört på Bredbandsbolaget.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Jag skulle välja uvtc eller adamo (http://www.adamo.se/) båda kör med Song Networks... Dom kommer lansera adsl2+ runt om i landet snart med en mycket prisvärd tjänst... I dagsläget kan du bara få 8/1 alternativet för 275 kr/månad vilket e oerhört prisvärt, satsa på dom du...

Edit: Verkar som att Tele 2 kommer köpa upp Song, om det nu kan va någon tröst? http://www.nyteknik.se/art/36432

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt UVTC.

Permalänk
Medlem

Adamo hands down..

Visa signatur

bite me!!

Permalänk
Medlem

275 kr i månaden är ju skit billigt för en ASDSL 8 mbit (UNIVERSAL TELECOM).

Är det så sant att de har hårda regler(UNIVERSAL TELECOM), är bredbandsbolaget bättre eller sämre???

På vilka sätt är Adamo bättre än Bredbansbolaget

Någon skrev så här tidigare:

"Kunden får ej missbruka Tjänsten genom onormalt hård användning, och Universal förbehåller sig i sådant fall rätten att begränsa överförings-hastigheten alternativt säga upp Avtalet till omedelbart upphörande. Gränsdragning för vad som vid var tid betecknas som onormalt hård användning förbehåller sig Universal rätt att ensidigt avgöra."

Citerat från deras avtal.
Och efter att jag ringde deras kundtjänst och frågade vad dom tyckte gränsen gick, så var svaret 25GB.

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av porja25

"Kunden får ej missbruka Tjänsten genom onormalt hård användning, och Universal förbehåller sig i sådant fall rätten att begränsa överförings-hastigheten alternativt säga upp Avtalet till omedelbart upphörande. Gränsdragning för vad som vid var tid betecknas som onormalt hård användning förbehåller sig Universal rätt att ensidigt avgöra."

Citerat från deras avtal.
Och efter att jag ringde deras kundtjänst och frågade vad dom tyckte gränsen gick, så var svaret 25GB.

25 gigabyte i månaden då. Det skulle du kunna fylla rätt fort med 8mbit. Jag skulle tagit bredbandsbolaget.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
25 gigabyte i månaden då. Det skulle du kunna fylla rätt fort med 8mbit. Jag skulle tagit bredbandsbolaget.

Kan du skriva fördelen med bredbandsbolaget då, varför just den?

Kommer de att sänka månadsavgiften eller har de många kunder så att de inte gör det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är inget att oroasig för, jag har kört UVTC sedan januari och under de senaste 91 dagarna har jag dragit ner 261 GB och upp 330 GB, dvs ca 170 GB/månad i båda riktningarna utan några problem.

/Viktor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch

Precis =/ Skenar iväg snabbt när man har snabb download tyvärr.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Jag valde Bredbansbolaget för drygt 2 veckor sedan pga:

# bara 500 kr för internetansjutningen
# gratis lån av modem

# 5 dynamiska IP-adresser (perfekt)
# 10/1 Mbit

# 5 epostadrsser....
# Gratis, bra och snabb support
# säker anslutningen

JAG BLIR ANSLUTEN VECKA 43.

Heja bredbandsbolaget, en svensk bolag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tips, om ni ska skaffa bredbandsbolagets uppkoppling så öppna depå hos Avanza (kostar inget) om ni inte har en redan, då får man första 6 månaderna för 199 kr/mån och ingen anslutningsavgift. (Bindning i 6 månader.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raol
Tips, om ni ska skaffa bredbandsbolagets uppkoppling så öppna depå hos Avanza (kostar inget) om ni inte har en redan, då får man första 6 månaderna för 199 kr/mån och ingen anslutningsavgift. (Bindning i 6 månader.)

Vad betyder att öppna depå hos Avanza?
Vad har man för nytta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad betyder att öppna depå hos Avanza?
Vad har man för nytta?

Om du öppnar en depå hos dem kan du handla med aktier och fonder där. (Ingen fast avgift eller så.)
Så om man blir kund hos dem får man tillgång till detta specialerbjudande från bredbandsbolaget. Men du hade väl redan beställt så du kan väl inte utnyttja detta, gäller inte redan befintliga kunder hos BBB.
www.bredband.com/avanza

Permalänk
Medlem
Citat:

Heja bredbandsbolaget, en svensk bolag

Saxat ifrån www.bredband.com:

"Access Industries
Access Industries är ett globalt private equity bolag med intressen inom energimarknaden, gruvdrift, telekommunikation och finanstjänster. Bland investeringarna har Access bland annat en betydande ägarandel i TNK-BP, ett av världens största oljeföretag, samt i Siberian-Urals Aluminium Company (SUAL), den näst största producenten av aluminium i Ryssland.
Ägarandel: 41,2 procent.

Investor
Investor är Skandinaviens största investmentbolag. Vår affärsidé, sedan snart hundra år, är att bygga världsledande företag i sektorer där vi genom vårt nätverk och vår kunskap har en relativ styrka. Investor är engagerat i ett antal internationella företag såsom AstraZeneca, Ericsson och SEB. Därutöver bedriver Investor riskkapitalverksamhet i Nordamerika, Europa och Asien.
www.investorab.com
Ägarandel: 29,0 procent.

The Carlyle Group
The Carlyle Group är ett globalt investmentbolag med bas i Washington D.C, USA. Förutom verksamhet inom telekommunikation och IT är de även aktiva på områden som rymdteknik, försvarselektronik, konsumentvaror och hälsovård.
www.thecarlylegroup.com
Ägarandel: 21,6 procent.

Övrigt
Övriga 8,2 procent av ägandet utgörs av ett antal minoritetsposter. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slajsen
Saxat ifrån www.bredband.com:

"Access Industries
Ägarandel: 41,2 procent.

Investor
Ägarandel: 29,0 procent.

The Carlyle Group
Ägarandel: 21,6 procent.

Övriga 8,2 procent av ägandet utgörs av ett antal minoritetsposter. "

Det var inte bra att svenska bolag säljer ut sig. till slut är hela sverige uppköpt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du öppnar en depå hos dem kan du handla med aktier och fonder där. (Ingen fast avgift eller så.)
Så om man blir kund hos dem får man tillgång till detta specialerbjudande från bredbandsbolaget. Men du hade väl redan beställt så du kan väl inte utnyttja detta, gäller inte redan befintliga kunder hos BBB.
www.bredband.com/avanza

Tack för tippset, du spara mig just massa pengar.

Permalänk

Jag har precis beställt ADSL 8Mbit hos UVTC pga:

700kr startavgift (erbjudande just nu
INGEN bindningstid
275 kr / månad

jag tyckte personligen att bindningstiden var viktigast av allt eftersom jsut nu så studerar jag så jag vet inte när jag flyttar från min lya.

Det ända som är negativ är att man måste köpa modemet själv. Någon som kan rekommendera vad man ska köpa får nått?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

bbb

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spike_swe

Det ända som är negativ är att man måste köpa modemet själv. Någon som kan rekommendera vad man ska köpa får nått?

Zyxel 660. Kan uppgraderas till ADSL2+ via mjukvara och kostar ca 600-700 kr idag (kolla dustin).

Permalänk

den ända jag hittar på dustin var ZYXEL PRESTIGE 660HW-61 S och den kostar 1.493,75 kr... Köre wireless med vilket jag inte behöver

Det finns dock en ZyXEL 650HW ADSL/router på mycom för 1349:-. Någon som har erfarenhet från en sådan router?
har inte alls koll på ADSL prylarna...

hittade just ZYXEL PRESTIGE 660M-61 S ADSL MODEM på dustin... 700 kr
sorry, är lite trött

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Dlink DSL-504T ADSL modem åt farsan som skaffat Universal, verkar fungera bra och det finns inbyggd router i den också. Har för mig den kostade 799:-

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på ett Zyxel Prestige 660M-61 S.

http://www.zyxel.se/Produkter.32+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcG...

EDIT: Länken verkar inte funka. Det ligger under ADSL2+ modem på http://www.zyxel.se/

Är det som olle22 pratade om.

Jag har för övrigt ett sådant. Funkar prefekt för mig. Jag tycker det känns kvalité.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
bbb

Bra och konstruktivt inlägg!

Permalänk
Medlem
Citat:

tack för tipset!
en fråga nu, jag har reggat mig som medlem å ska öppna ett så kallat BAS DEPÅ, va menas med denna text

från Avanza.se

För den vanliga placeraren
Du har eller kommer i framtiden ha en stor del av ditt sparande på aktiemarknaden, både i enskilda aktier och fonder. Då och då gör du förändringar i din portfölj. För dig erbjuder vi vårt baspaket.
Lågt courtage

Som baskund betalar du 0,12 procent i courtage för handel med aktier på Stockholmsbörsen. 99 kr i minimicourtage
Gratis depå

Du betalar ingen depåavgift och det finns inget krav på minsta kapitalinsats. Du kan handla med aktier och derivat på Stockholmsbörsen, aktier på NGM-listan, inofficiellt noterade aktier samt ett stort antal fonder.

där det står "du betalar 0,12 procent i courtage" menas det med att man betalar det när man börjar köpa aktier men inte när man reggar elle?

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk
Medlem

osires.. courtage=en avgift du betalar på gjorda transaktioner.

Permalänk
Medlem

okej för dom vill ha banknummer å sånt, å det vill man ´ju inte ofta ge bort. blev lugn nu, tack

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI