Permalänk
Medlem

någon som vet en alternativ mp3-spelare som har EQ? (kanske inte ens är möjlig), men om det inte är möjligt vill jag ha konkreta faktan och inte spekulationer

Sen undrar jag om någon har fixat en extern antenn till GPS:en?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koSmiQ
Eftersom att det verkar ha blivit den officiella A925 tråden (mycket bra sådan också) så e de lika bra att jag ställer min fråga här.

Sprang som många andra och köpta en A925 för 495:- (645 med kontantkort) men det enda som inte e bra för mig är att det är med 3 och då jag inte riktigt bor så att man får in bra mottagning med 3 undrar jag om man efter upplåsning kan köra med sitt gamla telia kontantkort i A925:an? Köpte den egentligen endast för prisets skull, eftersom att det är en handdator också.

Vissa har teorier om att mobilen inte kan använda annat än 3g abonnemang eller liknande. Men eftersom att 3 kan switcha till GSM när 3g inte finns borde man ju med telia kunna köra på GSM hela tiden och få riktig täckning.
Jag är dock medveten om att detta kommer att ta bort en del funktioner som videosamtal, men vem bryr sig om det egentligen?
Kan det vara något annat som försvinner?

Tacksam för svar!

Ring telia å säg att dom aktiverar 3G på ditt Refill, d ska ja göra, måste bar alyckas låsa upp telefonen först...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo

Ring telia å säg att dom aktiverar 3G på ditt Refill, d ska ja göra, måste bar alyckas låsa upp telefonen först...

Ingen dum ide du...
Men om du vill veta hur man kan låsa upp den (som jag fattat det i alla fall) så kan du regga dig på forumet som det pratas om att "upplåsaren" finns, den som gör så att man kommer åt alla filer, på det forumet finns en guide till hur man flashar mobilen. Tror att det är det man ska göra, det "enda" som behövs är ett flashpaket med svenska inställningar. Det har jag inte lyckats hitta alls.

Lutar mest åt att betala 299:- o skicka den till GSMteknik i Stockholm.

Sen vad gäller GPS så är jag itne så beroende av det heller, visst det kan väl vara användbart någon gång. Men knappast någon jag kommer sakna så himla mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koSmiQ
Ingen dum ide du...
Men om du vill veta hur man kan låsa upp den (som jag fattat det i alla fall) så kan du regga dig på forumet som det pratas om att "upplåsaren" finns, den som gör så att man kommer åt alla filer, på det forumet finns en guide till hur man flashar mobilen. Tror att det är det man ska göra, det "enda" som behövs är ett flashpaket med svenska inställningar. Det har jag inte lyckats hitta alls.

Lutar mest åt att betala 299:- o skicka den till GSMteknik i Stockholm.

Sen vad gäller GPS så är jag itne så beroende av det heller, visst det kan väl vara användbart någon gång. Men knappast någon jag kommer sakna så himla mycket.

PM:a mig om du löser det, btw, din sign är en rad för mycket, max 3 rader

Permalänk
Medlem

Japp, tar och kontaktar dig om jag löser det hela.

Tack för att du påpekade det om siggen också.. Hade helt missat det (var ett tag sen jag läste reglerna... )...

Permalänk
Medlem

Trevlig lur, suttit och fingrat på den oavbrutet sen jag köpte den för nio timmar sen. Ett par frågor har dock dykt upp:

Finns det nån MS-DOS emulator? Tänkte spela Dune 2 och liknande om det går.

I butiken visades ett telefonregister med grupper och indelningar efter kategorier. Vilket program kan det ha varit? Har inte hittat nåt liknande i grundfunktionerna än.

Kan man låsa internetanslutningen så att det inte smyger iväg en massa pengar utan att man märker nåt? Det går ju att "koppla ner" men är ju väldigt enkelt att koppla upp igen.

Var det bara jag som hade problem med att hitta handsfreejacket?

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Sådär läst igenom hela tråden. Har samma funderingar som koSmiQ. Någon som har testat med ett annat kontantkort och kan bekräfta att det funkar?. Ang GPS:en vad är det med ett annat kort som hindrar att den inte ska funka?. Den är väl inbyggd och inte beroende av 3:s kontantkort, eller är jag ute och cyklar? :D.

Permalänk

Vad är upplösningen på skärmen i liggande läge??

Kan man se filmer i liggande läge??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patjo
Trevlig lur, suttit och fingrat på den oavbrutet sen jag köpte den för nio timmar sen. Ett par frågor har dock dykt upp:

Finns det nån MS-DOS emulator? Tänkte spela Dune 2 och liknande om det går.

I butiken visades ett telefonregister med grupper och indelningar efter kategorier. Vilket program kan det ha varit? Har inte hittat nåt liknande i grundfunktionerna än.

Kan man låsa internetanslutningen så att det inte smyger iväg en massa pengar utan att man märker nåt? Det går ju att "koppla ner" men är ju väldigt enkelt att koppla upp igen.

Var det bara jag som hade problem med att hitta handsfreejacket?

Dune 2 är ju kultspel. Det hade varit kanon. Måste finnas nått program som fixar det. Men jag har inte hittat nått om det än iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomeThiNg
Vad är upplösningen på skärmen i liggande läge??

Kan man se filmer i liggande läge??

Filmer går att se liggande (fullskärmläge). Osäker på upplösningen men se på tre.se hemsida där står det hur stor skärmen är.

Permalänk
Medlem

Jag har använt GPSen utan 3s simkort. Den frågar efter GPRS några gånger med det är bara att trycka på avbryt.

Visa signatur

Powermac G4/AGP, Motorola 7400 400Mhz 768MB PC100, Radeon 8500
Sharp MM1, TM5800 1GHz, 256MB DDR, 15GB, 10" 1024x768.
Palm Tungsten T3, Intel XScale 400MHz, 64MB RAM, 256MB SD, 3" 320x480.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomeThiNg
Vad är upplösningen på skärmen i liggande läge??

Kan man se filmer i liggande läge??

Bara klicka på filmen så blir den i widescreenläge dvs nästan helskärm

Permalänk
Medlem

Var kan man tanka Noka Movie Converter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeRoads
Någon som har fått igång edoom? har en a925 och har installerat edoom, har dessutom lagt doom1.wad och doom3.wad i D:\Media files\document\DOOM. Men varje gång jag försöker spela får jag upp felmeddelandet:
"stängt program
Program Main
Anledningskod ECompXL
Anledningsnummer: 33"

Någon som vet hur man åtgärdar detta? VIll ju spela;)

Jag kör versionen som finns på http://stevesprojects.com/.
Den funkar klockrent.

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Var kan man tanka Noka Movie Converter?

På Nokias developer-sajt. Man måste registrera sig osv. Minns inte adressen riktigt, men sök på Nokia och Developer på google så borde det ge resultat.

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Har redan hittat det, det är ju 100 ggr bättre än smartmovie eller vad det hette.

Permalänk
Medlem

Ingen som har lite fler bilder på den?, och även på menyer osv alltid kul att se. Börjar bli otålig ska hämta min imorgon

Permalänk
Medlem

Finns det inget gratis Office program till symbian ( INTE trial, demo och allt vad det heter, utan fullversion)

Permalänk
Medlem

Är det någon än som lyckats låsa upp sin A925 med hjälp av följande länk: http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?s=&threadid...

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -SaLZa-
Är det någon än som lyckats låsa upp sin A925 med hjälp av följande länk: http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?s=&threadid...

Det är så att den här filen endast låser upp den blockerade mappåtkomsten som är från början. Du kan inte låsa upp operatörslåset med den filen.

Detta borde kanske läggas in på första sidan så att inte alla frågar det hela tiden.

Permalänk

Jag kan inte se mpeg4 filmer! varför? har laddat ner codec m.m finns det någon annan video spelare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Brukar höra till god sed att
läsa igenom en tråd innan
man börjar skriva i den. Mitt
råd till dig är att läsa igenom
tråden, så ska du se att du får
svar på dina frågor.

Vf snackar du om? Snarare du som borde läsa igenom tråden, så skulle du se att jag har varit en av de mest aktiva i den. Min fråga var ställt till dig, och om du inte uppfattade den så lyder den:
Vad har du emot SonyEricssonProductID-filen?
Du verkar vara den enda som tror att den skadar nåt. Tråden du hänvisade till tidigare om att man inte kunde avinstallera program eller nåt sånt skumt handlar om A920, har inte sett en enda A925-ägare säga nåt om det. Du har jagat bort massa folk från den filen genom att skrämmas, trots att den filen i princip behövs för att telefonen ens ska kunna användas som den ska.

Jag har kört med den i två veckor och jag har inte fått några som helst problem från det.

Som sagt, det är du som bör läsa lite mer noga.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Provade ett par pikodrivespel. Duke Nuke'm kom jag inte ur med mindre än att ta ur batteriet. Måste finnas nåt smidigare sätt? känns lite instabilt över huvudtaget.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

tjo, Jag har typ lagt över några ljud filer på den som jag vet är stereo, endå hör jag bara från ena av snäckorna (R). Hittar heller ingenstans var man kan ställa in det. Tacksam för svar

Visa signatur

"Jag är man som älskar mus!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degnöt
tjo, Jag har typ lagt över några ljud filer på den som jag vet är stereo, endå hör jag bara från ena av snäckorna (R). Hittar heller ingenstans var man kan ställa in det. Tacksam för svar

Har du nyss använt BT headsettet?

Permalänk
Medlem

Jag har inte riktigt fattat det här med den filen som gör att programen tror att telefonen är en SE P8/900? Så alla program som är till P8/900 kommer funka till motorolan om man intstallerar filen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Har du nyss använt BT headsettet?

Nej men jag har för mig jag hade det funkande innan .. går inte du i nösnäs förrestens

Hmm dessutom la jag in ett anime avsnitt. så fort jag sätter "fullskärm" så börjar det bli typ bitloss på filmen o hela filmen kommer efter -_-

Visa signatur

"Jag är man som älskar mus!"

Permalänk
Medlem

GiiX D:\System\Install ska den ligga i. Den ska inte installeras.

patjo du ska klicka där menyn "är" bakom spelet eller vad man ska säga. Den kommer poppa fram

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty

patjo du ska klicka där menyn "är" bakom spelet eller vad man ska säga. Den kommer poppa fram

Låter troligt. Desvärre hade jag screen lock på. Varför ligger det "på" som default tro?

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degnöt
Nej men jag har för mig jag hade det funkande innan .. går inte du i nösnäs förrestens

Hmm dessutom la jag in ett anime avsnitt. så fort jag sätter "fullskärm" så börjar det bli typ bitloss på filmen o hela filmen kommer efter -_-

Jag hade samma problem, typ stängde av bt, drog ur hs å satte i d igen å rog igång en mp3 så funka d...

Jo d gör ja la, Alex Yeh lr hur d stavas antar ja att du e?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patjo
Provade ett par pikodrivespel. Duke Nuke'm kom jag inte ur med mindre än att ta ur batteriet. Måste finnas nåt smidigare sätt? känns lite instabilt över huvudtaget.

Japp, jag har också testat ett par tre picospel (Sega). Det verkar vara mycket instabil. Synd! Mycket bra grafik på dem. Tänker testa escumm och GameBoy (GoBoy) spel.

Måste man slå av/på telefonen efter att ha spelat färdigt med picodrive?