Artic Cooling Supersilent Copper 2 TC problem

Permalänk
Medlem

Artic Cooling Supersilent Copper 2 TC problem

Jag köpte denna fläkt på Inet-Data i gbg och är lite missnöjd med den. man kan inte ändra själv hur fort den ska gå. utan den har nån inbyggd tempsensor som ändrar hastigheten själv. nu undrar jag finns det nått sätt att fixa det. så att den går på full hastighet. för innan hade jag en annan fläkt av aluminium och då låg datorn på max 47 grader och nu ligger den på 52 idle. snälla hjälp mig

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Det finns ett termoelement som sitter mellan bladen på "kylblocket". Peta loss detta med en kniv och kortslut dom två ledningarna som går till termoelementet. Nå kommer fläkten att gå på max.

Hur ljudnivåen på fläkten blir efter detta har jag dock ingen aning om.

Visa signatur

DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D, Super LanBoy, Athlon64 X2 4400+, Astek WaterChill KT03-L20, Tangan TG580-U22, 2*512 Twinmos Speed Premium PC3500 BH5

Permalänk
Medlem

Knipsa av sladdarna till tempsensorn och vira ihop dom så går den på max varv hela tiden, men då kommer den förmodligen att låta fruktansvärt illa.
Jag har en sån och har 46 grader i idle och 54 i load.

Skriver långsamt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

så om jag har fått det här rätt så är det det enda jag behöver göra är att klippa av den svarta och röa kabeln som går in mellan kylflänsarna och sen koppla ihop dom. jag tror inte det kommer låta mer än min förra som var på runt 29db. vad händer om jag skulle sätta på en Paps där istället?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Det är nog inte så lätt att få fast en annan fläkt på den flänsen tror jag, men om du får dit den så blir det nog finemang.

Visa signatur