Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saminos
Jag läser matte D just nu, vilket iofs inte är så omöjligt att förstå.
3's nya kontantkort är omöjligt att förstå.

När jag köpte min z1010 i fredags ringde jag samma dag till deras kundservice för att försöka fatta kontantkortet.. Snubben sa:

"Om du exempelvis i början av månaden köper en "120min" för 199 kr ringer du till alla, närsomhelst för 1.66/min och gratis inom tre. När de 120 minutrarna är slut ELLER då månaden är slut ringer du för 2.50/min tills pengarna är slut...

Det finns även mindre värdebevis för 50/100 kr.."

Asså jag vet inte.. nån som vet SÄKERT?

Dom 50/100 kronorna är till att skicka sms/mms/surfa/innehållstjänster. Skicka sms osv går inte att göra med det vanliga värdebeviset, utan man måste ha ett extra värdebevis för dessa tjänster.

Permalänk
Medlem

Vilka ska INTE låsa upp sin telefon och varför?

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till att inte låsa upp den är väl om man vill få 120 gratis minuter i november och december månad, som man får om man inte låser upp den.

Permalänk
Medlem

3 blåser er med sitt "kontantkort"! ännu ett ruttet försäljningsknep för att locka till sig fattiga studenter =/

Tror www.thephonehouse.se säljer mobilen utan abonemang eller kontantkort.

EDIT: För 1199 kr

Permalänk
Medlem

En sak som jag inte fattar, varför står det "Äntligen videosamtal med kontantkort" överallt? Man har ju kunnat ringa videosamtal med 3Reload jättelänge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Dom 50/100 kronorna är till att skicka sms/mms/surfa/innehållstjänster. Skicka sms osv går inte att göra med det vanliga värdebeviset, utan man måste ha ett extra värdebevis för dessa tjänster.

Japp..

xxxMin sakerna = Bara Samtal
300MMS/SMS = 30min samtal, 300MMS/SMS

50/100kr = All Datatrafik (MMS/SMS, Videosamtal till andra operatörer) och olika specialnummer/betalsamtal

Snackat med tre nu, och det är Inte möjligt att ha t.ex. ett kontantkort med 50kr i fickan för att ha i "nödfall", då dessa bara fungerar till datatrafik (wap, mms/sms) och betalsamtal i stort sett...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

Hur lång batteri tid har SE Z1010. Kan inte hitta det.

Permalänk

295h enligt tillverkaren

Visa signatur

Core2duo 5500 - 2gig - 160 gig - radeon x1400

Permalänk
Avstängd

Var hittar man Z1010 utan abbonemang hos Phone House?!?

Visa signatur

Idiot!

Permalänk
Medlem

Z1010

Tjena Jag har en Sony-Ericsson K500i undrar om det är stor skilnad på dom blir det bra bilder/video med den mm, jag vill ha en större mobil den här var lite för liten

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Hmm jag var inne och köpte en z1010 idag och den kostade 1200 på phone house.. med 3 kontantkort då, finns den utan kontantkort för 1200 där?

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa nu i veckan.

Dock en fråga: När man köper den, måste man då registrera kontantkortet på sig, eller kan man köra oreggat, som med de andra GSM-operatörernas kontantkort?

Alltså: Kan man bara betala 1245:- totalt och sedan dra? Utan att signera massa papper.

Jag måte ju köpa en till min mor och bror och far också=), men onödigt om de måste hänga med och skriva under massa papper.......

Permalänk
Medlem

Hittar inget på phonehouse sida att man kan köpa telefonen utan kontantkort

länk please

Permalänk
Medlem

Man behöver inte skriva på ett endaste papper (köpte min idag).

Rekomendrar att du läser hela tråden ang. tres kontantkort innan du köper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enten
Var hittar man Z1010 utan abbonemang hos Phone House?!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Hmm jag var inne och köpte en z1010 idag och den kostade 1200 på phone house.. med 3 kontantkort då, finns den utan kontantkort för 1200 där?

Alltså jag var inne på sidan tidigare idag och såg att den kosta 1199 kr. Men kan fan inte hitta tillbaka. Sry

Permalänk
Medlem

Gneter: Du kan få byta mot min z1010. Köpte den idag,bunden till tre kontantkort. Pengar i mellan såklart.

Permalänk
Medlem

Lellky

Japp skulle kunna byta maila mej så for du mitt tele Nr
gneter1@yahoo.se

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

http://www.phonehouse.se/commerce/servlet/sesv-server-PageSer...

Där har ni Z1010 för 950 pix och Motorolan. Var ju inte direkt så svårt att missa...

Permalänk

Alltså om man läser avtalen på tre's sida så fattar jag det som att man kan köpa startpaketet och sedan ladda med 50 alt 100 kr (3 fri kontant) värdebevis och använda det som vilket kontantkort som hellst. Och som jag fattar det så är det endast när man tecknar 3 fri kontant 120 osv. som man måste ladda in nya pengar efter 30 dagar. Det står även att man kan skicka sms och mms med 3 fri kontant.

Om detta stämmer verkar det som det fungerar som vilket kontantkort som hellst eller kan man tolka avtalen på annat sätt?

Permalänk
Medlem

Länken till Geab med en z1010 utan abbonemang för 1199:- här

Men jag är tveksam till att det stämmer (?)

......................................................

Karstmannen - jag håller med, och om det stämmer så tycker jag att det är som vilket annan kontantkort - och i själva verket ganska bra

Frågan är om man kan ringa 'vanliga samtal' med 50/100 värdebevisen ?

Det står ju att dessa värdebevis kan användas till: SMS, MMS, Data och innehållstjänster (inget om samtal...)

edit:

Bogg verkar ju ha kollat upp det där - man kan alltså ringa videosamtal till andra operatörer samt specialnummer/betalsamtal - men inte 'vanliga' samtal ? eller ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karstmannen
Alltså om man läser avtalen på tre's sida så fattar jag det som att man kan köpa startpaketet och sedan ladda med 50 alt 100 kr (3 fri kontant) värdebevis och använda det som vilket kontantkort som hellst. Och som jag fattar det så är det endast när man tecknar 3 fri kontant 120 osv. som man måste ladda in nya pengar efter 30 dagar. Det står även att man kan skicka sms och mms med 3 fri kontant.

Om detta stämmer verkar det som det fungerar som vilket kontantkort som hellst eller kan man tolka avtalen på annat sätt?

Läser DU vad det står, så står det också att 50/100kr enbart kan användas för Datatrafik, MMS/SMS, Utlandssamtal och Videosamtal till andra operatörer

Enligt 3 själva så kan man INTE ringa vanliga samtal för dessa pengar, dom är enbart till för det jag sa ovan.

kolla i "fötnötterna" om du inte tror mig

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

Och hur vet ni att den mobilen är 100% ren?
Jag tror att den är låst till vodafone för 1199.

Permalänk
Medlem

definition: den med vodafone för 1199 är:

- Låst till Vodafone
- Vodafonized (d.v.s. vodafones hemska ingrepp i menyerna och stympad Mp3-funktion)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Jo jag såg det, missade det uppenbara (eller helt osannolika).

Då skulle man bara kunna använda 3 fri kontant till data och sms/mms och videosamtal till andra nät. 3 har inga telefonkontantkort alltså utan ett mms/sms, data kontantkort som i viss utsträckning går att använda till videosamtal.
(konstaterar för mej själv)

Permalänk
Medlem

Jag pratade med tre igår, och dom dubbelbekräftade det.

är dina "minuter" slut, så spelar det ingen roll om du så tankar på 20st 100kr på kortet, du kommer ändå inte kunna göra annat än att wappa, skicka mms/sms och rigna "specialsamtal"

Helt jävla sjukt om man frågar mig, och man får hoppas att netgear ändrar det snabbt som satan.

Deras motivering från kundtjänst var:

"Men, det finns ju människor som inte kan skaffa abbonemang. Antingen p.g.a betalningsanmärkningar eller för att dom är för unga. De måste också få en chans."

Då frågade jag hur dom hade tänkt för oss som tycker om funktionen, då svarade dom "Men, det är ju jättebra det här!"

Då sa jag att det var skit, då skrattade han igenkännande och sa "Jo, så kan man se på det"

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

Jag fattar inte varför ni köper den med tre´s kontantkort när man kan få den till samma pris med Vodafone!?
Man får ju 30min kvällar och helger + 500 xtra att ringa för......

Permalänk
Medlem

För att vodafone förstör telefonerna med sitt vodafone-skit

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
För att vodafone förstör telefonerna med sitt vodafone-skit

...och det gör inte 3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
...och det gör inte 3?

Faktiskt inte om man jämför. Jag kan använda MP3-signaler, jag kan ha fräscha menyer som inte ser ut som ett barn har ritat samt jag behöver inte ha nån jävla Live-logga som genväg på statusskärmen.

Permalänk
Avstängd

Kan hålla med om att Live! skitar ner telefonen men jag tänker ändå låsa upp den så att jag kan köra mitt Telia jobb kort och mitt Tre kort precis som JAG vill....

Hmmmm..... Vilka klarar av att låsa upp telefonerna idag så man får en HELT ren telefon?