Nintendo äger E3 med Nintendo DS och nytt Zelda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speedis
Man kan lägga in musik på ett smc om du inte visste det : - ) och du köper inga gamla filmer som fanns på VHS förut på dvd antar jag? : - )

smc är smart media card och stöder bara max 128mb

hoppas och antar att du menar SD eller Sony Memorystick

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Inaktiv

jaja memorystick pro duo menar jag såklart.. finns upp till 2gb på såna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Nya zelda verkar skitcoolt och "zeld:igt".

Verkar rätt maffigt att rida mot strömmen av soldater o hugga ner dem från hästen!

*EDIT*

Synd bara att själva DS:en är så jefla ful, känns som två separata moduler som "limmats" ihop till en grej, sen så skär det sig så väldigt när den är ihopfälld, inget design-mästerverk. Sen så tvivlar jag på att den är skön att hålla =/

Kan inte bärga mig till det nya Zelda spelet, detta spelet ser ut ha den äkta Zelda feelingen oxå, Windwaker var för mkt segling på annars var det underbart!

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

För de som inte hänger på GBAtemp.

The official North American release date and price has been revealed. Plus more info.

The Nintendo DS will be released on 21/11/04 in North America at the price point of $149.99. Much lower then expected.

PictoChat will come built-in to the Nintendo DS. Your DS will spring to life out of sleep mode when you recieve a new message with this chat software.

Also Metroid Prime Hunters: First Hunt will come boxed with every Nintendo DS *UPDATE* This is only a multiplayer demo NOT the full game

Certainly some great news. The inclusion of a boxed game is quite amazing. But my sneaking suspisions are that Metroid Prime Hunters: First Hunt is a purely multiplayer DS game. However this is just my speculation, don't hold me to it.

The European and Australian release is still Q1 2005 and December 2nd for Japan. North America will get the DS before Japan

*UPDATE* No Nintendo DS game will have Password save. Every DS game will have battery backup.

Important Quotes directly from the Nintendo Press Site:

"Nintendo DS has a flip-top cover that protects both screens. Two speakers on the unit's face let users hear virtual surround sound, while its dual screens open games to a multitude of possibilities. Nintendo DS sits 148.7 millimeters (5.85 inches) wide, 84.7 millimeters (3.33 inches) long and 28.9 millimeters (1.13 inches) tall with the cover closed. The new media format for games means that Nintendo DS has no moving parts that could be misaligned if the unit is dropped or jarred.

"Embedded PictoChat software that allows up to 16 users to chat at once, embedded real-time clock, date, time and alarm, touch-screen calibration"

"Lithium ion battery delivering six to 10 hours of play on a four-hour charge, depending on use"

"The voice capabilities also could allow gamers to chat with one another over the Internet while playing."

Not confirmed news, signs point to being true:

-The Nintendo DS will only be released in one colour scheme (silver & black) at release
-The Nintendo DS will most likely be region-free as the PictoChat software built in is in a variety of different languages (English, Japanese, Spanish, French, German, Italian)

4 New Nintendo DS Images:
http://www.dggrfx.com/Images/Tutorials/Opium/opiumsden/new_1....
http://www.dggrfx.com/Images/Tutorials/Opium/opiumsden/new_2....
http://www.dggrfx.com/Images/Tutorials/Opium/opiumsden/new_3....
http://www.dggrfx.com/Images/Tutorials/Opium/opiumsden/new_4....

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Om DS blir regionsfri så köper jag en ifrån staterna när den släpps där. Nackdelen är ju att man får köpa en transformator till den då US kör 110v i sina vägguttag medans vi kör 220v. Men det är ju bara ett litet problem iaf så.

Jag kan knappt bärga mig tills den släpps... Graaugh!

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Hårdvaran verkar ju helt klart trevlig, men samtidigt har det inte visats upp ett enda spel som verkar intressant.

Permalänk
Inaktiv

den är ju hur stor som helst, jag trodde den skulle vara smalare men den här ser ju ut som en tegelsten, titta på undersidan av den, gah!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Hårdvaran verkar ju helt klart trevlig, men samtidigt har det inte visats upp ett enda spel som verkar intressant.

GAMES:

Title: Animal Crossing
Publisher: Nintendo
Go online and play this Gamecube game with others. Click on the letters on the bottom screen with the stylist to type messages to others or your animal neighbors.

Title: Bomberman DS
Publisher: Hudson
Play in classic 2D mode on the bottom or play in 3D on the top. It’s classic Bomberman action with some mini-games thrown in.

Title: Dragonball Z
Publisher: Bandai

Publisher: Banpresto

Title: Dragon Quest Monsters
Publisher: Square-Enix

Title: Dynasty Warriors
Publisher: Koei

Title: Egg Monster Hero
The next one in the series. It is a 2D RPG on the top screen and it seems that up close character drawings will be on the bottom.

Title: Final Fantasy: Crystal Chronicles

Title: Frogger 2005
Publisher: Konami

Title: Mario Kart
Race as your favorite Mario characters on the top and view the positions and the map on the bottom.

Title: Megaman Battle Network
Publisher: Capcom

Title: Metroid Prime: Hunters
This game is multiplayer only. Play Metroid Prime style on the bottom and view the map on the top. Use the stylist to tap the screen to choose where to shoot.

Title: Mobile Suit: Gundam Seed
Control your Gundam on the bottom screen with your stylist and watch him fight on the top screen.

Title: Monster Rancher
Publisher: Tecmo

Title: Mr. Driller
Publisher: Namco

Title: Need For Speed
Publisher: EA Games

Title: Nintendogs

Title: One Piece

Title: Pac N’ Roll
Roll around a 3D world on the top screen by using the stylist to rotate Pac-Man on the bottom screen.

Title: Pac-Pix
Using the stylist, you have to draw Pac-Man, but if it’s too off, you have to try again. After you have drawn Pac-Man, he will start moving and you have to draw lines to change his direction to eat the ghosts that wonder around the screen.

Title: Pictochat
Write or draw messages on the bottom using the stylist and send it to everyone else connected to chat instantly. Previous messages are displayed on top.

Title: Rayman
Publisher: Ubisoft

Title: Reversal Of Judgement

Title: Sonic DS
Publisher: Sega

Title: Spider-Man 2
Publisher: Atari

Title: Spongebob Squarepants DS
Publisher: THQ

Title: Super Mario 64x4
It’s Super Mario 64 except it is playable with four players. Play as Mario, Luigi, Wario, or Yoshi.

Title: NEW Super Mario Bros
It’s an all new Super Mario Bros in the traditional side-scrolling action. It may be a side-scroller, but all the characters are in 3D.

Title: Viewtiful Joe

Title: Wario Ware Inc. DS
Wario is back for more crazy mini-games in this game. All of the challenges require the stylist. Some examples are scratching Wario’s back, scratching off a ticket, cutting wire to trap animals, and more.

Title: Yu-Gi-Oh: Nightmare Troubadour
Play the 2D game on the bottom screen and watch your monsters come to life in full 3D on the top screen.

TECH DEMOS:
Title: Balloon Trip
Baby Mario falls through the sky and you have to use the stylist to draw lines to guide him around obstacles. As you draw, the objects and your drawings move up to the top screen.

Title: Carving
Using the stylist, you can pick from different logs and carve out sections as it spins. You can then save your final carving and display it on the top screen.

Title: Mario’s Face
Stretch Mario’s face around with a stylist just like in Super Mario 64.

Title: Pikachu
You can call Pikachu to you by tapping the stylist on the screen. Sometimes he will want you to rub his cheeks or move his tail. Sometimes he even wants his ears scratched.

Title: Sonic (A.K.A. Project Rub)
Move the stylist back and forth on the bottom screen as fast as you can to make Sonic on the top screen run faster and faster. The goal is to see how fast you can make it to the end of the level.

Title: Special Effects
The top screen has fireworks going. You can use the stylist to push blocks around or grab one and move it on the bottom screen. Later, the bottom will have you tap different boxes to create different effects.

Title: Submarine
The top screen shows the actual submarine and environment, the bottom shows the controls and the map. You have to use the stylist to change speeds and tell it when to go dive or rise.

Title: Table Hockey
The top screen is the computer’s side and the bottom is your side. Using the stylist, you have to make sure the ball doesn’t go into the goal on your side.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy

GAMES:

Title: Animal Crossing
Go online and play this Gamecube game with others. Click on the letters on the bottom screen with the stylist to type messages to others or your animal neighbors.

Title: Bomberman DS
Publisher: Hudson
Play in classic 2D mode on the bottom or play in 3D on the top. It’s classic Bomberman action with some mini-games thrown in.

Publisher: Banpresto

Title: Dragon Quest Monsters

Title: Dynasty Warriors
Publisher: Koei

Title: Egg Monster Hero
The next one in the series. It is a 2D RPG on the top screen and it seems that up close character drawings will be on the bottom.

Title: Final Fantasy: Crystal Chronicles

Title: Frogger 2005

Title: Mario Kart
Race as your favorite Mario characters on the top and view the positions and the map on the bottom.

Title: Megaman Battle Network

Title: Metroid Prime: Hunters
This game is multiplayer only. Play Metroid Prime style on the bottom and view the map on the top. Use the stylist to tap the screen to choose where to shoot.

Title: Mobile Suit: Gundam Seed
Control your Gundam on the bottom screen with your stylist and watch him fight on the top screen.

Title: Monster Rancher
Publisher: Tecmo

Title: Mr. Driller

Title: Need For Speed
Publisher: EA Games

Title: Nintendogs

Title: One Piece

Title: Pac N’ Roll
Roll around a 3D world on the top screen by using the stylist to rotate Pac-Man on the bottom screen.

Title: Pac-Pix
Using the stylist, you have to draw Pac-Man, but if it’s too off, you have to try again. After you have drawn Pac-Man, he will start moving and you have to draw lines to change his direction to eat the ghosts that wonder around the screen.

Title: Pictochat
Write or draw messages on the bottom using the stylist and send it to everyone else connected to chat instantly. Previous messages are displayed on top.

Title: Rayman
Publisher: Ubisoft

Title: Reversal Of Judgement

Title: Sonic DS

Title: Spider-Man 2
Publisher: Atari

Title: Spongebob Squarepants DS
Publisher: THQ

Title: Super Mario 64x4
It’s Super Mario 64 except it is playable with four players. Play as Mario, Luigi, Wario, or Yoshi.

Title: NEW Super Mario Bros
It’s an all new Super Mario Bros in the traditional side-scrolling action. It may be a side-scroller, but all the characters are in 3D.

Title: Viewtiful Joe

Title: Wario Ware Inc. DS
Wario is back for more crazy mini-games in this game. All of the challenges require the stylist. Some examples are scratching Wario’s back, scratching off a ticket, cutting wire to trap animals, and more.

Title: Yu-Gi-Oh: Nightmare Troubadour
Play the 2D game on the bottom screen and watch your monsters come to life in full 3D on the top screen.

TECH DEMOS:
Title: Balloon Trip
Baby Mario falls through the sky and you have to use the stylist to draw lines to guide him around obstacles. As you draw, the objects and your drawings move up to the top screen.

Title: Carving
Using the stylist, you can pick from different logs and carve out sections as it spins. You can then save your final carving and display it on the top screen.

Title: Mario’s Face
Stretch Mario’s face around with a stylist just like in Super Mario 64.

Title: Pikachu
You can call Pikachu to you by tapping the stylist on the screen. Sometimes he will want you to rub his cheeks or move his tail. Sometimes he even wants his ears scratched.

Title: Sonic (A.K.A. Project Rub)
Move the stylist back and forth on the bottom screen as fast as you can to make Sonic on the top screen run faster and faster. The goal is to see how fast you can make it to the end of the level.

Title: Special Effects
The top screen has fireworks going. You can use the stylist to push blocks around or grab one and move it on the bottom screen. Later, the bottom will have you tap different boxes to create different effects.

Title: Submarine
The top screen shows the actual submarine and environment, the bottom shows the controls and the map. You have to use the stylist to change speeds and tell it when to go dive or rise.

Title: Table Hockey
The top screen is the computer’s side and the bottom is your side. Using the stylist, you have to make sure the ball doesn’t go into the goal on your side.

som sagt.. hur många av dessa spel är inte portar från tidigare konsoller eller helt enkelt ännu ett spel i en spelserie? och resten av spelen verkar minst sagt ointressanta..

Permalänk
Medlem
Citat:

som sagt.. hur många av dessa spel är inte portar från tidigare konsoller eller helt enkelt ännu ett spel i en spelserie? och resten av spelen verkar minst sagt ointressanta..

Tja, det är ju i princip det som håller nintendo uppe. Va fan vore de utan Mario, Zelda, Metroid, Harvest moon etc? Spelen är ju orsaken varför folk ens köper en konsoll och för att vara startutbudet anser jag det vara starkt. Det kommer garanterat att komma mer originella titlar efter ett tag.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Medlem
Citat:

Som med alla andra stora företag. Har man ett starkt märke fortsätter man på det. Hur många Tekken finns det? Hur många Metal Gear Solid finns det? Etc etc....

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

har det kommit ut något release datum på nya Zelda än ??

Permalänk
Medlem

bobokrull: Inte vad jag känner till. "2005" fortfarande. Med lite tur gör de som med massa andra spel som släpps nästa månad, att spelet dyker upp nästan samtidigt i USA och Europa.

Metroid Prime: Hunters verkar betydligt bättre nu när de ändrat styrningen (även om man kan välja mellan olika 5 olika styrsätt). Forward / back / strafe left / strafe right med D-paden, skjut med L-knappen. Använd stylusen för att vrida dig och titta uppåt och neråt, "double-tappa" för att hoppa. Påminner med andra ord ganska mycket om tangentbord och mus. All action sker nu också på den övre skärmen så att inte stylusen och framförallt handen kommer i vägen. På nedre skärmen har du karta och ikoner för att byta till missiler, morph ball m m. GameSpot har en ca 14 minuter lång film på detta om ni vill se själva, verkar faktiskt funka riktigt bra.

Frågan är då bara, kommer fullversionen av spelet vara ett riktigt Metroid-spel, d v s fokusera lika mycket på plattformande, jaga nya abilities och "backtracka" som att skjuta på saker och ting? Från det jag sett hittills verkar det mest som ett FPS i Metroid-miljö.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
bobokrull: Inte vad jag känner till. "2005" fortfarande. Med lite tur gör de som med massa andra spel som släpps nästa månad, att spelet dyker upp nästan samtidigt i USA och Europa.

Ok, jag sitter och verkligen längtar till det kommer !! Ska bli så riktigt kul att se vad dom har hittat på denna gång !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Ok, jag sitter och verkligen längtar till det kommer !! Ska bli så riktigt kul att se vad dom har hittat på denna gång !

vem längtar inte

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Är det nån som har Gamespot-videon från Metroid Prime: Hunters nedladdad som kan hosta den? Jag vill nämligen också se!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Är det nån som har Gamespot-videon från Metroid Prime: Hunters nedladdad som kan hosta den? Jag vill nämligen också se!

Jag har den, men har tyvärr ingenstans att hosta den för tillfället. Men det går väl att streama den gratis från deras sida?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

ÅÅÅh vill ha zelda så mycket!

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot Rockman.exe DS Undrar hur den kommer använda båda skärmarna... jag väntar mig mycket ifrån Capcom ^_^x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4RZ

Japp, nu får fan nya Zelda komma ut !!! Något relesedatum än ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4RZ

vem vill inte det!!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Själv är jag däremot imponerad av PSP's analoga spak samt goda grafik.

Det finns ingen analog spak på PSP. Den "analoga spaken" är ett styrkors som går åt åtta håll. Detta konfirmerades av GS Crew på TGS nyligen.

jag såg några längre bak i tråden diskutera Nintendos ekonomi och om de är nära vad som hände med SEGA. Ni verkar inte har så koll på spelvärlden Nintendo är överlägset det största spelföretaget som existera med tusentals fler anställda än något annat företag. De är rika och duktiga och har sin plats totalsäkrad i branschen. Sony har sålt många miljoner med enheter men de de sista siffrorna visar på att försäljningen går neråt. Just därför de laserar sin "slim-PS2". Hur framtiden ser ut vet ingen men Nintendo har sin plats säkrad för måååånga år framåt.

Ang, handheld-marknaden visst var det roligt under E3 då Nintendo sa "We control about a roughly.......100% of the handheld market"

DS kommer sälja som smör, och som det ser ut nu så går PSP en dålig start till mötes. Det ska nu tvinga fram en tidigare release pga at DS fått så förbannat mycket uppmärksamhet, men de har ingen bra line-up och de mest väntade spelen är långt ifrån klara. Sony svettas nog en del.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
Det finns ingen analog spak på PSP. Den "analoga spaken" är ett styrkors som går åt åtta håll. Detta konfirmerades av GS Crew på TGS nyligen.

jag såg några längre bak i tråden diskutera Nintendos ekonomi och om de är nära vad som hände med SEGA. Ni verkar inte har så koll på spelvärlden Nintendo är överlägset det största spelföretaget som existera med tusentals fler anställda än något annat företag. De är rika och duktiga och har sin plats totalsäkrad i branschen. Sony har sålt många miljoner med enheter men de de sista siffrorna visar på att försäljningen går neråt. Just därför de laserar sin "slim-PS2". Hur framtiden ser ut vet ingen men Nintendo har sin plats säkrad för måååånga år framåt.

Ang, handheld-marknaden visst var det roligt under E3 då Nintendo sa "We control about a roughly.......100% of the handheld market"

DS kommer sälja som smör, och som det ser ut nu så går PSP en dålig start till mötes. Det ska nu tvinga fram en tidigare release pga at DS fått så förbannat mycket uppmärksamhet, men de har ingen bra line-up och de mest väntade spelen är långt ifrån klara. Sony svettas nog en del.

Du har inte så många rätt du..

PSP har samma sorts analoga kontroll som PS2:
http://psp.ign.com/articles/557/557539p1.html

Nintendo har själva sagt att det gått riktigt dåligt på sista tiden (förutom den bärbara marknaden), och de har sagt att om DS misslyckas så kommer det bli riktigt hårt för dom. De kommer inte gå i KK men det skulle bli väldiga problem.

Sony har mer än en marknad, eller har du aldrig sett Sony Tv's, Sony MD's, Sony skärmar, Sony högtalare, Sony laptops osv osv osv? De har t om köpt upp MGM, ett stort filmbolag så jag skulle nog säga att Sony har det lite bättre än Nintendo.

Vet inte varför du säger att DS kommer sälja bättre än PSP? Europa och USA har aldrig varit direkt Nintendovänliga pga deras "barn"-image (om det är så eller inte låter jag vara osagt, dock så tänker de flesta på "barnspel" när de pratar om Nintendo).

PSP har haft sin release bekräftad tidigare än DS. Redan under E3 så berättade Sony at deras PSP skulle lanseras före slutet av 2004. Det är Nintendo som har fått arbeta hårt för att inte komma efter PSP i lanseringen. PSP lanseras för övrigt samtidigt som DS i både Japan och Europa. Det är endast i den amerikanska regionen som DS lanseras någon månad innan PSP (i USA/Europa så ska PSP lanseras innan Q1 2005 är slut).

Vilka spel är de mest väntade som inte är klara? Det enda är väl GT4 som ska levereras Q1 2005. Det är väl tvärtemot som så att det är Nintendo som inte har sina spel klara (inget wario ware, inget mario kart, inget zelda, inget metroid prime (förutom ett demo).

Här är Sonys line up (detta har blivit konfirmerat hittils, det kommer med största sannolikhet bli mer spel konfirmerade den 3:e november):

Action Girlz Racing (Data Design)
Activision Anthology (Activision)
AI Series: Mahjong (Marvelous)
AI Series: Igo (Marvelous Interactive)
AI Series: Shougo (Marvelous)
Angel Collection (dress-up game, MTO, tentative name)
Ape Escape Academics (SCE)
Ape Escape P (SCE)
Armored Core Formula Front (FromSoftware)
ATV Offroad Fury (SCE)
Autobahn Crossroads (Resolution)
Axel Impact International (Axis)
Azaya: Jungle Bowl Champions (Jungle Peak)
Battle Blades (Data Design)
BBG (Seed9)
Big Choppers (Eutechnyx)
Big Mutha Truckers 2 (Eutechnyx)
Board Game Gallery (Phoenix Games)
Bomberman (Hudson)
Burnout (EA)
Bust-A-Move (Taito)
Card Shark 3 (Phoenix Games)
Car Jacker (Eutechnyx)
Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe (Buena Vista)
Clusterball 2 (Resolution)
Coded Arms
Crazy Racing Kart Rider (Nexon)
Dance Mat Challenge (Data Design)
Darkstalkers Chronicles (Capcom)
Death, Jr. (Digital Eclipse)
Derby (SCE)
Devil May Cry (Capcom)
Dino Dini Soccer (DC Studios)
Dokodemo Issho (SCE)
Dokodemo Rasshou! Pachislo Sengen (pachislo simulation, Tecmo, tentative name)
Dorasurotto (Dorat)
Dora-slot Super Hana Hana 30 (pachislo simulation, Dorasu)
Dragon Ball Z (genre TBA, Bandai, tentative name)
Dynasty Warriors (Koei)
Educational Game (edutainment, Imagineer)
EverQuest
EX Jinsei Game (board game, Atlus, tentative name)
FIFA Football
Fighting Spirits (SCE)
Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus
Fighting Spirits
Formula One 04 (SCE)
Free Runing (Eidos)
Frogger (Konami)
GAMES (Online battle game, Sony Computer Entertainment, tentative name)
Gekido 2
Generation of Chaos: Shin tenmakai (Idea Factory)
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex (SCE)
Gran Turismo 4 Mobile (SCE)
Gretzky NHL 2005
Habitrail Hamster Ball (Data Design)
Hard Corps (SCE)
Harvest Moon (Marvelous)
Higanjima (Now Productions)
Hoshigari Empusa (love-sim, Takuyo)
Hot Shots Golf (SCE)
Infected (Planet Moon)
Intelligent License (Now Production)
Jissen Pachislo Hisshopou! Series (simulation, Sammy, tentative name)
Joe (HumanSoft)
Junior Sports Basketball (Data Design)
Junior Sports Hockey (Data Design)
Jungle Bowl Legends
Karakuri (group-action, Tecmo, tentative name)
Karaoke (karaoke game, Sony Computer Entertainment, tentative name)
King's Field (3D realtime RPG, From Software, tentative name)
Kino no Tabi - The Beautiful World - (novel adventure, Media Works)
KOF (3D fighting, SNK Playmore, tentative name)
Koron (CyberFront)
Kumo nofu -Raibo- (Success)
Legend of River King (Marvelous)
Lumines (music and light action/puzzle, Bandai)
Mahjong Kakutou (Konami)
Mahjong Taikai (Koei)
Makkai Wars (Nippon Ichi Software)
MediEvil (SCE)
Mercury (Ignition)
Metal Gear Acid (Konami)
Metal Shell (Tantalus)
MMORPG (massively multiplayer Online RPG, Sony Computer Entertainment, tentative name)
Mobile Suit Gundam (Bandai)
Mobile Train Simulation + Densha De Go! Tokyo Kyukou Hen (simulation, Ongakukan, tentative name)
Mojibittan (Namco)
Mushi (simulation, Global A Entertainment, tentative name)
MVP Baseball
Myth Makers Karting (Data Design)
Na0mi (Mad Monkey Studio)
Namco Museum (variety, Namco, tentative name)
Naruto (genre TBA, Bandai, tentative name)
NBA Shootout 2005 (SCE)
NBA Street (EA)
Need for Speed Underground Rivals (EA)
New Type Adventure Game (adventure, From Software, tentative name)
NFL Street (EA)
NHL Faceoff 2005 (SCE)
Ninja Bunny Warriors (Data Design)
NovaDrome (Stainless)
Novel (novel game, Sony Computer Entertainment, tentative name)
Offroad Xtreme (Data Design)
One Piece (genre TBA, Bandai, tentative name)
Patlabor (genre TBA, Bandai, tentative name)
Persona (RPG, Atlus, tentative name)
Pilot ni Narou (Marvelous)
Plus Plum 2 again (falling-blocks puzzle game, Takuyo, tentative name)
Pool Game Demo
Popolocrois Monogatari (SCE)
Powerful Pro Baseball (Konami)
Princess Crown (action RPG, Atlus, tentative name)
Professional Wrestling (Yukes)
Project PSP Racing (Playlogic)
Project S (Sega)
Puyo Pop Fever (Sega)
Puzzle Game (Puzzle game, MTO, tentative name)
Puzzle Game (Puzzle game, D3 Publisher, tentative name)
Red Line (Communication, Sony Computer Entertainment, tentative name)
Ready At Dawn Game (RAD)
Ren-Goku: The Tower of Purgatory (Hudson)
Ridge Racer (Namco)
Riding Spirits: Revolution
Rig Racing (Data Design)
RNR: We Run Through The Beats
Rockstar Game 1 (Rockstar)
Rockstar Game 2 (Rockstar)
Romance of Three Kingdoms (Koei)
RPG (RPG, Sony Computer Entertainment, tentative name)
Sengoku Cannon (shooting, X-nauts, tentative name)
Sidhe Interactive Game (Sidhe Interactive)
Shingata (Sunrise)
Sho Mate (Success)
SOCOM: U.S. Navy Seals (PSP)
Soukyuu no Fafner (action, Bandai, tentative name)
Space Invaders Pocket (shooting, Taito)
Spider-man 2 (Activision)
Sprint Madness (Resolution)
Sticky Balls (Warthog)
Super Robot Taisen (Banpresto)
Super Star Studio (Coong)
Syphon Filter: Logan’s Shadow (SCE)
Taiko no Tatsujin (rhythm game, Namco, tentative name)
Tales of Eternia (Namco)
Talkman (SCE)
Tantei Shinguji Santarou (Work Jam)
Team Ninja project (Tecmo)
Technic Cute (Arika)
Tecmo My Generation (variety, Tecmo, tentative name)
Tenchu (ninja action, From Software, tentative name)
Tengai Makyou (Hudson)
Ten no Kagi, Chi no Mon (SCE)
TGM-K (Arika)
The Gagharv (Bandai)
This is Football 2005 (SCE)
THQ PSP Title 1 (THQ)
THQ PSP Title 2 (THQ)
THQ PSP Title 3 (THQ)
Tiger Woods PGA Tour (EA)
Tokyo Xtreme Racing (Genki)
Tomy Action Game (Tomy)
Tony Hawk's Underground 2 (Activision/Neversoft)
Toudai Shougo Portable (table game, Mainichi Communications)
Touge Max (racing, Atlus, tentative name)
Transformers (tentative name)
Twisted Metal: World Tour (SCEA/Incog)
Untitled (3D Fighting Game, Ertain)
Untitled (Action adventure, Atari Japan)
Untitled (Communication RPG game, Sega)
Untitled (Digital pet game, Sega)
Untitled (Driving action, Atari Japan)
Untitled (Graphical adventure game, Sega)
Untitled (Multiplayer Sports Game, Sega)
Untitled (Racing, Atari Japan)
Untitled (Table game, Success)
Untitled (SuperVillain Studios)
Untitled (Surreal Software PSP Title 1)
Vegas Casino 2 (Phoenix Games)
Viewtiful Joe Series (Capcom)
Visual Impact PSP title (Visual Impact)
Visual Novel Series (Adventure, Aqua Plus, Tentative name)
Volcanus Online (Zepetto)
Winning Eleven (Konami)
Wipeout Pure (SCE)
World Snooker Championship 2005
World Tour Soccer 2005 (SCE)
WRC (SCE)
Yamasa Digi Portable (pachislo variety, Yamasa, tentative name)
Ys VI: The Ark of Napishtim (Konami)
Zero Hour (Argonaut)
Zooo (Success)

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har inte så många rätt du..

PSP har samma sorts analoga kontroll som PS2:
http://psp.ign.com/articles/557/557539p1.html

Nintendo har själva sagt att det gått riktigt dåligt på sista tiden (förutom den bärbara marknaden), och de har sagt att om DS misslyckas så kommer det bli riktigt hårt för dom. De kommer inte gå i KK men det skulle bli väldiga problem.

Sony har mer än en marknad, eller har du aldrig sett Sony Tv's, Sony MD's, Sony skärmar, Sony högtalare, Sony laptops osv osv osv? De har t om köpt upp MGM, ett stort filmbolag så jag skulle nog säga att Sony har det lite bättre än Nintendo.

Vet inte varför du säger att DS kommer sälja bättre än PSP? Europa och USA har aldrig varit direkt Nintendovänliga pga deras "barn"-image (om det är så eller inte låter jag vara osagt, dock så tänker de flesta på "barnspel" när de pratar om Nintendo).

PSP har haft sin release bekräftad tidigare än DS. Redan under E3 så berättade Sony at deras PSP skulle lanseras före slutet av 2004. Det är Nintendo som har fått arbeta hårt för att inte komma efter PSP i lanseringen. PSP lanseras för övrigt samtidigt som DS i både Japan och Europa. Det är endast i den amerikanska regionen som DS lanseras någon månad innan PSP (i USA/Europa så ska PSP lanseras innan Q1 2005 är slut).

Vilka spel är de mest väntade som inte är klara? Det enda är väl GT4 som ska levereras Q1 2005. Det är väl tvärtemot som så att det är Nintendo som inte har sina spel klara (inget wario ware, inget mario kart, inget zelda, inget metroid prime (förutom ett demo).

Här är Sonys line up (detta har blivit konfirmerat hittils, det kommer med största sannolikhet bli mer spel konfirmerade den 3:e november):

Enligt IGN så var det en "Analogue Thumbpad" och inte en spak. Alltså precis som Joel däruppe sade. Ett styrkors som är tryckkänsligt. Den kan dock vara bra, det säger jag inget om, men en spak verkar det inte bli tal om.

Sen så har jag svårt att tro att ett företag, varesig det är Nintendo, Volvo, Ericsson, Assi Domän, you name it, skulle säga: "Om denna produkt inte säljer, ja, då är vi körda!". Inte en chans att Nintendo ens underförstått sagt att det skulle bli tufft om DS inte sålde. Sen om det är fallet att de satsat mycket pengar och att den floppar är en annan sak. Men inte bövelen har de sagt det. Det låter ju totalt orimligt.

Sen så enligt Nintendos talesman (Reggie) under presskonferensen på E3 så skulle de släppa DS i USA och JAP innan året var slut. Men vad jag vet så sades (nu kan jag ha fel, ska kolla läget sen i min lilla E3 mapp jag har här) det inget om releasedatum från Sonys talesman (Kaz) på PSP:n under själva konferensen.

Däremot håller jag med dig till fullo när det gäller spelen. Nintendo erbjuder lite lite spel till DS:en vid release. Men jag personligen kommer att kunna roa mig med GBA-spel tills dess att det kommer flera titlar. Men det är dock så att alla inte kommer att kunna göra det, det är lite värre för dem. Men jag hoppas att det kommer några snabba titlar till DS bara nån vecka efter releasen.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Enligt IGN så var det en "Analogue Thumbpad" och inte en spak. Alltså precis som Joel däruppe sade. Ett styrkors som är tryckkänsligt. Den kan dock vara bra, det säger jag inget om, men en spak verkar det inte bli tal om.

Sen så har jag svårt att tro att ett företag, varesig det är Nintendo, Volvo, Ericsson, Assi Domän, you name it, skulle säga: "Om denna produkt inte säljer, ja, då är vi körda!". Inte en chans att Nintendo ens underförstått sagt att det skulle bli tufft om DS inte sålde. Sen om det är fallet att de satsat mycket pengar och att den floppar är en annan sak. Men inte bövelen har de sagt det. Det låter ju totalt orimligt.

Sen så enligt Nintendos talesman (Reggie) under presskonferensen på E3 så skulle de släppa DS i USA och JAP innan året var slut. Men vad jag vet så sades (nu kan jag ha fel, ska kolla läget sen i min lilla E3 mapp jag har här) det inget om releasedatum från Sonys talesman (Kaz) på PSP:n under själva konferensen.

Däremot håller jag med dig till fullo när det gäller spelen. Nintendo erbjuder lite lite spel till DS:en vid release. Men jag personligen kommer att kunna roa mig med GBA-spel tills dess att det kommer flera titlar. Men det är dock så att alla inte kommer att kunna göra det, det är lite värre för dem. Men jag hoppas att det kommer några snabba titlar till DS bara nån vecka efter releasen.

Enligt personerna som gör konsollen så är det en "spak" (grejen är att det inte är en spak som sticker rakt upp, utan du kan jämföra det med en "mus" som finns på IBM datorer), och jag tror nog att folk hade klagat rätt mycket om det hade varit 8 digitala knappar bara då det väl borde vara riktigt stor skillnad mot en vanlig analog spak.

Ska ta och leta fram intervjun med nintendo.

Angående releasen för PSP: http://psp.ign.com/articles/513/513479p1.html

Varför inte spela dom på GBA:t med bättre batteritid (DS blev ju nergraderat till 6-10 timmar)?Och du kan ju inte spela multiplayer med gba-spelen...

EDIT:
Angående att nintendo är rädda att krossas:
http://www.ningc.com/news.php?article=4712
http://www.tiscali.co.uk/games/news/2004/02/16/nintendosaysit...
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=54571

"I’ll leave you with ex-Nintendo president, Yamauchi’s words. “If we are unsuccessful with the Nintendo DS, we may not go bankrupt, but we will be crushed.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt personerna som gör konsollen så är det en "spak" (grejen är att det inte är en spak som sticker rakt upp, utan du kan jämföra det med en "mus" som finns på IBM datorer), och jag tror nog att folk hade klagat rätt mycket om det hade varit 8 digitala knappar bara då det väl borde vara riktigt stor skillnad mot en vanlig analog spak.

Ska ta och leta fram intervjun med nintendo.

Angående releasen för PSP: http://psp.ign.com/articles/513/513479p1.html

Varför inte spela dom på GBA:t med bättre batteritid (DS blev ju nergraderat till 6-10 timmar)?Och du kan ju inte spela multiplayer med gba-spelen...

EDIT:
Angående att nintendo är rädda att krossas:
http://www.ningc.com/news.php?article=4712
http://www.tiscali.co.uk/games/news/2004/02/16/nintendosaysit...
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=54571

"I’ll leave you with ex-Nintendo president, Yamauchi’s words. “If we are unsuccessful with the Nintendo DS, we may not go bankrupt, but we will be crushed.”

Jag hade tolkat den som en lite mera uppstående PS-styrkors som man kunde trycka olika hårt på, jag tror att det skulle funka. Men om det är en som en liten joystick som är fast som känner av åt vilket håll man trycker, så tror jag att det funkar rätt bra det med.

Sen så vet jag inte hur det är med de där 3 hemsidorna heller. Först måste man betänka detta:
1. Det är orimligt att 2 hemsidor skulle ljuga men ändå ha samma citat. Alltså lögn är nog uteslutet.
2. Det är ändå lika orimligt att Nintendos VD Satoru Iwata skulle säga att Nintendo är på gränsen till total kross.
Summa: Man måste väl anta att hemsidorna har rätt i det som står. Men samtidigt måste man ju tänka att Nintendo är ett såpass stort företag som borde klara av en till Virtual Boy och 64DD. De har ju gjort det förut, om man säger så...

Men hursom, vi får se hur det går för Nintendo i framtiden. Personligen hoppas jag på att de kommer ut som segrare ur striden mellan DS och PSP.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag hade tolkat den som en lite mera uppstående PS-styrkors som man kunde trycka olika hårt på, jag tror att det skulle funka. Men om det är en som en liten joystick som är fast som känner av åt vilket håll man trycker, så tror jag att det funkar rätt bra det med.

Sen så vet jag inte hur det är med de där 3 hemsidorna heller. Först måste man betänka detta:
1. Det är orimligt att 2 hemsidor skulle ljuga men ändå ha samma citat. Alltså lögn är nog uteslutet.
2. Det är ändå lika orimligt att Nintendos VD Satoru Iwata skulle säga att Nintendo är på gränsen till total kross.
Summa: Man måste väl anta att hemsidorna har rätt i det som står. Men samtidigt måste man ju tänka att Nintendo är ett såpass stort företag som borde klara av en till Virtual Boy och 64DD. De har ju gjort det förut, om man säger så...

Men hursom, vi får se hur det går för Nintendo i framtiden. Personligen hoppas jag på att de kommer ut som segrare ur striden mellan DS och PSP.

Tja jag vet inte, alla har ju sagt att den är minst lika skön som playstation2s analoga spak, och journalisterna har ju spelat rätt många spel med den analoga spaken på PSP, plus att det i Sonys officiella specifikationer står. Jag vet inte riktigt vad kriterierna är för att man ska få säga att det är en "analog spak", men sony har skrivit i sina spec. att det är "Analog pad" ( http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?ur... )

Om du googlar lite så hittar du fler sidor, jag tog med de två som var högst upp på google bara. Anledningen till att du missat denna nyhet är nog för att nyheten är så gammal, intervjun gjordes ju i februari eller något.

Tja, jag vet inte riktigt, tycker inte Nintendo har lyckats med sina konsoller på sistonde (om man inte räknar GBA), hade varit bättre om de endast satsade på spel som Sega gör tycker jag.

Permalänk
Avstängd

Någon ide på när Nintendo Ds kommer te sverige? En sådan måste man ju bara ha

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Inaktiv

Mars 2005 kommer den till Europa har jag läst