Permalänk

zAjben, snälla skriv på första sidan hur man kommer ur fullscreen i picodrive.

Permalänk
Medlem

Jag fick mail om 120 nya minuter gratis. Övrigt se mobil.se eller tråden om gratis upplåsning.

Visa signatur

iln

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Storföretagaren
Hur installerar man program?

Är det en .SIS-fil? dubbelkicka på den. Andra filer kan behöva andra instruktioner.

Citat:

Måste telefonen sitta i dockan medans man gör det?

Det måste den. Kanske funkar via bluetooth också men då måste du ha det i datorn också.

Vad är det som händer i den här tråden?? Inlägg byter plats och försvinner??

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Hur får man telefonen att installera t.ex Spel på minneskortet och inte i internminnet?

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att bara LÄGGA ÖVER filer till mobilen? Jag vill inte installera, bara lägga över en fil.

Hittade nu, ledsen för dum fråga.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem
Citat:

Vore toppen om någon kunde skriva en steg för steg guide i hur man installerar program.

Jag gör så här men ser inte telefonens filer!

Placera telefonen i dockan.
Anslut USB kabel till datorn.
Starta Desktop Suite.

Men sen?

Godis till den som hjälper.

"Anslutning till dator" i telefonens meny med låd-ikonen. Desktop suite behöver du inte. Går lika bra med "Min A925" via skrivbordet eller utforskaren.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Svenska tecken fungerar bra i AgileMessenger för mig. Beror kanske på olika versioner? Min heter AM-MOTA925-20

Visa signatur

iln

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingalena
Svenska tecken fungerar bra i AgileMessenger för mig. Beror kanske på olika versioner? Min heter AM-MOTA925-20

Jag har AM-MOTA925-23. Jag såg nu också att det går att ändra teckenkodningen och den var inställd på SMS. Bytte till ASCII som borde funka bättre mot datorer. Får återkomma om hur det går.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Citat:

Blir GALEN!
Hur skriver man stora bokstäver, som i en ny mening, med det virtuella tangentbordet?
Den är wacko och handstilsigenkänningen är ju total värdelös. Det går jättelångsamt!

Finns en uppåtpekande pil längst ner till vänster.
Tryck på den en gång så blir bokstäverna stora

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Finns en uppåtpekande pil längst ner till vänster.
Tryck på den en gång så blir bokstäverna stora

Tryck två gånger så låser den sig så det bara blir stora

Permalänk

Alltså, mitt Quirc dör efter en minut, finns det någon annan irc-klient eller vet nån vad som är fel?

Visa signatur

“The body is but a vessel for the soul, a puppet which bends to the soul's tyranny. And lo, the body is not eternal, for it must feed on the flesh of others, lest it return to the dust from whence it came. Therefore must the soul deceive, despise and murder men.”

Permalänk

Jag får system fel när jag skall kolla saldo på *133# är det telefonens fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Jag får system fel när jag skall kolla saldo på *133# är det telefonens fel?

Jag har också fått det felet, var bara något temporärt för min del iaf.

Permalänk

mysko, har haft det i tre dagar nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoobPolice
zAjben, snälla skriv på första sidan hur man kommer ur fullscreen i picodrive.

Hur gör man det då? Ni får gärna p.m:a vad ni vill att jag ska lägga in och länken/guiden/etc också, det är omöjligt att hitta i tråden då det skrivs så pass mycket..

Permalänk
Avstängd

Skulle varit gött om nån kunde lagt upp en sida med alla program,länkar till andra sidor med information program osv.

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Inaktiv

Någon som provat denna http://my-symbian.com/uiq/applications/applications.php?fldAu...

Fjärrkontroll men vet inte om det fungera på en A925 men det funkar iaf på en p800

Permalänk
Avstängd

Skulle varit kul och prova den namnlös säg till om du hör något om den fungerar :).

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Inaktiv

Får det inte att funger, när jag startar programmet så säger den att jag se till att IR inte är aktiv och det är den inte så jag vet inte hur man gör :/ Gick in via kontrollpanelen och kollade irstatus, finns det andra sätt att ändra status?

Permalänk

Installierade den precis, skal se om det fungerar

Edit:

För följande medlenade när jag startar

Infraröd används

Var vänlig och se till att infraröd INTE är aktiv innan du startar irRemote.

Fortsätt

Klickar ja på fortsätt så komemr jag tebax te programmenyn, å min ir är av så det verkar inte fungera.

Edit2:

Hittade en till som var 1 kb större av samma snubbe, nån som vill testa?

http://my-symbian.com/uiq/applications/applications.php?fldAu...

Permalänk
Medlem

Jag har problem med *133# kommnadot. Jag får "Systemfel" när försöker. hur kan jag annars se mitt saldo?

Permalänk

Jag har samma fel

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Jag har samma fel

progammet ger samma fel som den andra

Permalänk

Komma ur fullscreen i Picodrive

Innan du startar emuleringen, dvs laddar ROM. Se till att "Lock Screen" i Picofiles menyn är urbockad.

Sedan när du lirat klart trycker du på t ex röd telefonlur. Då kommer man ut.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk

Jag har laddat ner find the place den söker ju typ i timmar vet inte vad jag ska göra. nÅGON Som vet var kan man få tag på en extern antenn till a925

Visa signatur

Varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirty_banana
Jag har laddat ner find the place den söker ju typ i timmar vet inte vad jag ska göra. nÅGON Som vet var kan man få tag på en extern antenn till a925

Någon som vet om den här kanske passar:http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=120768&cks=SER

A925 har ju en egen yttre GPS antenn. Men inomhus har du ingen mottagning, GPS signaler är ganska svaga.

Permalänk
Medlem

Jag är här nu kan jag hjälpa dig?

Permalänk
Medlem

Jag har inte använt irc i mobilen så jag vet inte.

Angående videosamtalen så var det så att man fick 120 gratis minuter av 3, så man kan ju säga att det blev gratis, men det var långt ifrån hela dagen jag hade samtal. Det var min kompis som filmade hela sin 50 minuter långa resväg från skolan och hem :P.

Permalänk
Medlem

Jag lade in den direkt när jag fick telefonen, annars är det ju en jäkla massa program som inte går att installera. För mig har det inte varit några problem alls. Men kom ihåg att du INTE ska installera den utan endast lägga in själva filen i D:\system\install (system och install mapparna finns inte från början utan du får skapa dom själv).

Storföretagaren: Jag går och lägger mig nu, jag svarar på fler frågor imorgon om du vill.

Permalänk

Men jäkla storföretagare.. Läs i Faqen! Det står hur man ska göra!!!!!!!

Visa signatur

Apple Mac.