brytit av 4-pinnars kontakten på radeon kortet

Permalänk
Medlem

brytit av 4-pinnars kontakten på radeon kortet

Ja jag lyckades då bryta av 4-pinnars kontakten på mitt Radeon 9800 Pro och lyckas inte starta datorn. Möts av meddelandet bla bla no power to your graphic card warning o lite sånt. Fläkten snurrar dock för den får ström via kortet. Vad jag antar är det nån form av extra ström som egentligen inte borde behövas? Går det att boota utan ström via den kontakten eller måste det fixas?
Prövade att löda och det höll väl en vecka sen sket det sig igen :/

Det är ett Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB.

Permalänk
Medlem

egentligen ska man inte ens behöva ha den kontakten ikopplad har jag för mig, men det är inte heller rekommenderat att köra med den ur :S

Permalänk

Det fungerar att köra utan sålänge du inte försöker spela spel eller rendera något i 3D med kortet...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

hmm

jaha men grejen är så att datorn kommer inte ens till bios utan den sladden...

antar att jag inte kommer få ett nytt kort av supporten, det är en hyrdator :/

Permalänk
Medlem

Fråga supporten, ibland e dom hyggliga. annars får du slita fram löd kolven och löda fast fyra kablar till respektive tåte.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem med en dator jag lagade åt en polare. Han hade på nåt sätt lyckats bryta av kontakten på sitt 9k8XT och det gick inte att gå in i BIOS på den heller. Jag kapade bara en av molex-kablarna (eller en av förlängningssladdarna som följer med kortet!) och skalade och lödde fast dom som dom ska sitta och han kör forfarande på det kortet. Försök löda på en förlängningssladd så du kan ta loss kortet sen utan att slita med PSU'n..

Visa signatur

XP-Mobile2400+@2650mhz|2x512 CorsairLLPro3200@245 2-2-2-11|AsusX800ProViVo@510/510 16pipes|mm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det fungerar att köra utan sålänge du inte försöker spela spel eller rendera något i 3D med kortet...

Nja, håller nog med om att det inte går att starta alls utan kabeln. Funkar inte på mitt powercolor 9800 pro iaf..