Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Pz Konstruktionsbygg AB

Pz Konstruktionsbygg AB
Organisationsnummer: 556634-3850

Adressuppgifter
Adress: Box 137

Postnummer: 18622

Postort: Vallentuna

Län för säte: Stockholms län

Telefon: Uppgift saknas

Verksamhetsfakta
Verksamhet: Uppgift saknas

Inregistrerat: 2002-10

Anställda (st): Uppgift saknas

Ekonomi/Trend
Bokslut saknas

Mer information
Fullständig information med uppgifter om bland annat kreditvärdighet och betalningsförmåga finns hos UC.

Visa signatur

DefCom

Permalänk
Medlem

Hur har det gått än så länge?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett något av mina pengar ännu, vilket är konstigt då deras konto spärrades samma dag som jag betalade. Men jag hoppas givetvis fortfarande på rättvisa..

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

Nu börjar det röra på sig! Jag är imponerad!
Jag antar att det är fler som fått brev från kammaråklagaren.

Men vad betyder allt?!?!?
Måste man vara jurist för att klara sig igenom detta och få tillbaka sina surt förtjänade pengar?
Vad innebär det att ansöka om verkställighet av beslutet om kvarstad? Det låter som något bra, och om bara handläggaren på Kronofogdemyndigheten slutar fika när jag ringer, så ska nog den biten lösa sig i alla fall.
Men delen med "Om ni vill framställa kvarstadsyrkande mot Blew AB kan det finnas möjlighet att göra detta i ett tvistemålsförfarande", vad går den ut på??? Får jag inte tillbaka mina pengar ändå? Om jag nu fixar biten med verkställighet?

Nån som är bevandrad på det juridiska språkets snåriga stigar som kan upplysa min väg fram till mina penningar?
Man tycker att det inte borde vara såhär krångligt... Det borde vara "Ey, polisen, snubben är keff!" och så slår de lite på honom och så får man tillbaka stålarna. Men icke...

/GK

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gaffakonrad
Nu börjar det röra på sig! Jag är imponerad!
Jag antar att det är fler som fått brev från kammaråklagaren.

Men vad betyder allt?!?!?
Måste man vara jurist för att klara sig igenom detta och få tillbaka sina surt förtjänade pengar?
Vad innebär det att ansöka om verkställighet av beslutet om kvarstad? Det låter som något bra, och om bara handläggaren på Kronofogdemyndigheten slutar fika när jag ringer, så ska nog den biten lösa sig i alla fall.
Men delen med "Om ni vill framställa kvarstadsyrkande mot Blew AB kan det finnas möjlighet att göra detta i ett tvistemålsförfarande", vad går den ut på??? Får jag inte tillbaka mina pengar ändå? Om jag nu fixar biten med verkställighet?

Nån som är bevandrad på det juridiska språkets snåriga stigar som kan upplysa min väg fram till mina penningar?
Man tycker att det inte borde vara såhär krångligt... Det borde vara "Ey, polisen, snubben är keff!" och så slår de lite på honom och så får man tillbaka stålarna. Men icke...

/GK

Ring din Tingsrätt och be att få tala med en notarie. Eller ringer du Hovrätten och ställer lite dumma ovetande frågor. De är skyldiga att hjälpa till.

Permalänk
Medlem

"Ey, polisen, snubben är keff!" Hehe.. roligt..

Har också fått papper med div frågor, svarade och skickade iväg dem. Hoppas innerligt på en extra lön till jul, undrar om man får skadestånd för sveda och verk? Kanske lika bra att slänga in det också i rättsprocessen...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

mmm...man kan ju fundera på om dessa snubbar, som författat detta brev även fattar vanlig svenska? eller måste man svara på liknande sätt för att det ska gå in?

stå på er gubbar! nöj er inte med att bli utan era pengar!

/

Permalänk

Ghaaarhgh!
Har pratat med kammaråklagaren, tillika förundersökningsledaren, som författade brevet för att reda ut alla frågetecken, och nu blev allt förstås ännu trassligare.
Kronofogdemyndigheten i Växjö har hand om kvarstaden mot Robert Pallin, firmatecknaren för Blew AB, men han har inga pengar, så där är risken rätt stor att man kammar noll. Vad man kan göra är att vända sig till kronofogdemyndigheten i Sthlm för att driva en fodran mot själva bolaget (som tydligen ska sitta på pengarna). Åklagaren kan dessutom föra vår talan om skadestånd, men hur hänger allt ihop? Och vad händer sedan!? Vad är det vi ger oss in på??
Det är så att man bara vill strunta i allt ihop, äntligen få slippa tänka på den här härvan, men det skulle ju vara att ge upp! Det fåniga i kråksången att det inte är Blew som får en att tappa kämpaglöden, utan all denna byråkrati och hela Systemet!
Det känns som att alla dessa myndigheter sitter över ens huvud och pratar fint fackspråk medan man själv sitter med gapande mun och bara glor frågande. Och de ska föreställa vara på min sida!

Vad har alla ni andra gjort?

*snyft*
/GK

Permalänk
Medlem

Konne, bor du i Växjö? Trevligt, jag bor på campus, PG vejdes... Jag väntar på att pappyrusarna skall rulla runt i systemet, vilket nog tar sin tid, sen vet jag faktiskt inte vad som händer, det verkar du ha större koll på än jag. Men jag håller med om att det känns som att systemet är keff, borde inte vara så knepigt att få tillbaka sina pengar, speciellt inte när dom har gärningsmannen ifråga. Nästan bättre att bearbeta honom själv, med ett aluminiumträ eller motsvarande, nej, lagen skall väll ha sin gång, men det hade varit kul att se ett foto på honom...

Hoppas att det löser tids nog, annars är det iaf en läxa man inte kommer glömma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Statens hjul maler sakta, men säkert. Det är inte ofta som ett brott av den här grovleken kommer undan ostraffat. Jag tycker också att byråkratsvenskan i brevet ser ut som skit även med mina ändå ok kunskaper i språket. Om någon känner för att scanna och lägga upp som klartext här så kan vi nog reda ut alla krokar. Jag studerar=6900 i månaden. så jag vill ha tillbaka mina pengar om jag så måste sälja killen på gatan i amsterdam.

Kan nån scanna så får vi lite att göra

//DJ

Visa signatur

ASUS m2n68-AM Plus, AMD X6 1075T, 4GB RAM, XFX AMD radeon 5770
BOINC-maskin

Permalänk
Medlem

skall se vad jag kan göra i veckan...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag suttit och läst igenom hela tråden och jag lider med er som vart lurade. Nu undrar jag bara hur det går för er. det är ett par dagar sen nån skrev här.
Hoppas ni får rättvisa
/Jocke

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Det är tyst just nu, antar att dom håller på med pappersarbete etc. Bara att vänta och se.. tack för ditt stöd!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blew - uppdaterad info

Hej alla,

Min flickvän och en bekant har blivit drabbade av BLEW AB och tillsammans har vi forskat en hel del i ärendet.

Jag har idag pratat med min bekant och efter hans
rundringning bland Sveriges åklagare och kronofogdmyndigheter finns lite mer info. Denna info återges alltså i 2:a led:

Personen som står registrerad för Blew är en kille som agerar målvakt för företaget. Han personligen har inga pengar överhuvudtaget och har en skuld på dryga 600,000:-. Eftersom han inte har några pengar så kommer inget att hända där.

Den åklagare som drev målet från början har inte lagt någon kvarstad på företaget Blew AB utan enbart på personen. Pengarna som har kommit in finns i företaget och inte hos personen. I dagsläget har åklagaren ingen lust att diskutera ärendet vidare utan säger sig ha avslutat det.

Blew AB har tidigare hetat bl.a. Hälsopunkten och saknar revisorer osv och har därför näringsförbud sedan flera år tillbaka.

Göteborgsposten är inte intresserade av fallet längre eftersom det numera saknar nyhetsvärde.

Så vad kan man göra?

Att begära kvarstad av ett företag kostar ca 1000:- och därför har ingen gjort det. Om det ligger i allmänhetens intresse kan det tyldigen ordnas utan kostnad för gemene man.

Det finns en kvinna som jobbar på kronofogdemyndigheten i Eskilstuna som är intresserad av fallet.
Det finns också en ny åklagare i Sthlm som nystar i fallet.

Om turen är på vår sida har fortfarande postgirot den spärr på kontot som sattes upp i tidigt skede. Om den finns kan man göra ett betalningsföreläggande för 300:-, alltså kräva sina pengar.

Hade jag personligen blivit blåst hade jag kontaktat alla möjliga (Plus med Sverker, Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter, olika datortidningar, konsument i P1, polis, konsumentrådgivare mm)

VIKTIGT:

Fler personer måste höra av sig till åklagaren och kronofogdemyndigheten samt göra polisanmälan!

Jag har de telefonnummer som krävs för att komma i kontakt med personerna.

Kontakta mig för att få dessa nummer, då jag inte vill publicera dem publikt.

Maila på: fkjell{snabel-a}passagen.se

Givetvis byter du ut {snabel-a} mot @.

Permalänk

Läste halva tråden..
Det finns bara en genväg till billiga saker och det är stulet.
Vi har haft webbaffärer som sagt dom importerar datorer mobiltelefoner mm direkt från Asien och kan därför ha kanon priser.
Detta är ju bara en dröm.
Till er som beställt ha min tumregel handla bara där nån annan redan handlat.

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

Blew.se. Låter ju som Bluff.se

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoi
Blew.se. Låter ju som Bluff.se

nähee? läs tråden så märker du hur många har varit smarta och skrivit det redan ^^

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk

Jag hoppas dom mäter ut hela den där "målvaktens" liv.
Och värdesätter allt från sockarna på hans fötter till kryddburkarna i hyllan.
Sen ger honom till socialen, får dom sponsra honom med en 10kvadratmeters lya (om dom vill)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_eskil
Jag hoppas dom mäter ut hela den där "målvaktens" liv.
Och värdesätter allt från sockarna på hans fötter till kryddburkarna i hyllan.
Sen ger honom till socialen, får dom sponsra honom med en 10kvadratmeters lya (om dom vill)

Tyvärr fungerar det ju inte så...
Man får t ex inte mäta ut en TV, eftersom det ingår i "standardutrustningen" för existensminimum eller nåt liknande. Men man blir ju förbannad när man läser om det.

Permalänk
Medlem

BLEWs huvudman är häktad

Till alla som blivit lurade är blew:s huvudman häktad, en omfattande utredning pågår och rättvisan maler sakta framåt !

Visa signatur

DefCom

Permalänk

Hoppas han får sitta i fängelse och sy postsäckar tills dess att han kan betala tillbaka allt han stulit.

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Medlem

Är det någon som är medveten om (tillbaka till ämnet) att www.blew.se är avstängt... hahaha! Snacka om bluff företag... eller nåt.

Visa signatur

"Politisk skicklighet är att förutsäga vad som kommer att hända imorgon, nästa vecka, nästa månad och nästa år. Och efteråt förklara varför det inte inträffade." - Winston Churchill

Permalänk

Öh, dra upp en 2 månader gammal tråd, för att säga att sidan är stängd (Något som den var redan då)

Tja, någon som har någon ny info? Vad som har hänt?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Att tråden är gammal betyder väl inte att den är död?
Ämnet är lika aktuellt nu som när tråden startades, man vill ju inte bli blåst av bogus-företag....

//DJ

Visa signatur

ASUS m2n68-AM Plus, AMD X6 1075T, 4GB RAM, XFX AMD radeon 5770
BOINC-maskin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ-MIB
Att tråden är gammal betyder väl inte att den är död?
Ämnet är lika aktuellt nu som när tråden startades, man vill ju inte bli blåst av bogus-företag....

//DJ

Nu var ämnet ett visst bogusföretag, då är det bättre att starta en ny tråd om man vill diskutera bogusföretag i allmänhet.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Tja, någon som har någon ny info? Vad som har hänt?

Jo, jag tror jag har lite ny info! (Ja, i den gamla tråden: jag vet)

Jag spanade idag in en konkursauktion. Såg att halva auktionen bestod av Denver DVD-spelare från ett företag som gått i konkurs. Konkursbo: Blew AB
Hoppas det var dem denna tråd handlade om, jag har läst hela förut men kommer inte ihåg riktigt (Men jag kommer ju ihåg att det handlade om 'Blew' och att de som beställde en laptop fick en DVD-spelare - bara ett samband som jag tänkte på när jag såg auktionen)
Annars har jag gjort bort mig lite

/Seriously

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seriously
Jo, jag tror jag har lite ny info! (Ja, i den gamla tråden: jag vet)

Jag spanade idag in en konkursauktion. Såg att halva auktionen bestod av Denver DVD-spelare från ett företag som gått i konkurs. Konkursbo: Blew AB
Hoppas det var dem denna tråd handlade om, jag har läst hela förut men kommer inte ihåg riktigt (Men jag kommer ju ihåg att det handlade om 'Blew' och att de som beställde en laptop fick en DVD-spelare - bara ett samband som jag tänkte på när jag såg auktionen)
Annars har jag gjort bort mig lite

/Seriously

hehe nej det stämmer nog som du säger. Var ägde denna auktion rum då ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Den ägde rum hos en auktionsfirma i Arninge, Täby, Stockholm...

Edit: kollade igen, och den pågår fortfarande... ...fast det var kanske inte halva auktionen som bestod av DVD-spelare men några finns i alla fall. Eller de kanske har sålt flera innan
Jag hoppas det inte räknas som reklam, men: www.pn-trading.se och sen får man klicka sig vidare nånstans

Visa signatur

/Seriously

Permalänk

Vad lustigt.. sidan är nedstängd?!?! www.blew.se

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?