Permalänk
Medlem

Hur bar du dig åt för att få igen pengarna, var det via kronofogden eller brottsoffermyndigheten?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Först var vi på kronofogden, men efter mycket om och men så kom det fram att ärendet hade flyttats till en konkursförvaltare, så det är hos honom/henne som vi (eller rättare sagt min kära mor) lämnat in en ansökan eller vad det nu heter. Krav.

Det finns pengar kvar, det är det som är det sjuka, dvs grabben som drog igång allt kommer gå plus! Tillgångarna var större än kraven. Så - brott
lönar sig!

Om du blivit lurad och anmält brottet så kanske du fått ett nummer till ansvarig utredare eller nått, hör efter med polisen, dom kanske kan skicka dig vidare.

Lycka till!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Otroligt att det fanns pengar kvar i konkursboet!

Det är ju väldigt ovanligt, oftast så brukar det vara tomt på kistbotten i sådana konkurser.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnts av murak så är nu ärendet avslutat och de som anmält saken skall ha fått tillbaka lite pengar. Det är skönt att se att rättsväsendet åtminstone kan fungera som det är ment att göra.
Vi kanske inte fick tillbaka vartenda öre, men efter såhär lång tid anser jag att det är av mindre betydelse, huvudsaken är att killen inte kom undan.

//DJ

Visa signatur

ASUS m2n68-AM Plus, AMD X6 1075T, 4GB RAM, XFX AMD radeon 5770
BOINC-maskin

Permalänk
Avstängd

har nu läst igenom denna tråden lite gammal dock men det blev snack i annan tråd. Jag skulle då iaf testat fingeravtryck etc på en DVD eller DNA det handlar ju om en del pengar. Jag menar hur svårt kan de va. :S