Permalänk
Medlem

Vilken är den senaste firmware versionen? Jag har R1G007.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Vilken är den senaste firmware versionen? Jag har R1G007.

Det ska finnas R1H

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Avstängd

Funkar den här kabeln!?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=33002

Datakabel DCU-11

Permalänk
Medlem

Ugaruzay:
Hur fick du igång den där MSN clienten?

Har försökt minst 10ggr och varje gång har jag fått "Can't connect to server"
Har försökt både HTTP och Socket men det blir samma på båda, jag har skaffat ett account och har skrivit rätt User/Pass.

Visa signatur

NES_Boy The One!

Permalänk

Jag får inte detta att funka. Har låst upp den o allt. Det går ett tag men sen vill den gå över från 2g till 3g. Jag använder ett IQ kontant kort. Vill typ spärra den så att den INTE går in i 3g läge.

" Fråga: Finns det något sätt att tvinga ner telefonen i 2G-läge när man har dålig 3G-täckning? --DrRotmos
Svar: Under Kommunikation -> Nätverk väljer du manuell sökning och väljer nätet utan 3G-symbolen --DrRotmos "

Permalänk
Avstängd

Varför vill ni att den skall gå i 3g istället för 2,5G?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NES_Boy
Ugaruzay:
Hur fick du igång den där MSN clienten?

Har försökt minst 10ggr och varje gång har jag fått "Can't connect to server"
Har försökt både HTTP och Socket men det blir samma på båda, jag har skaffat ett account och har skrivit rätt User/Pass.

Jag gjorde en användare på deras sida, loggade in från datorn till deras sida. Skapade en MSN användare där med min mail.. Har för mig att det tog ett tag innan användaren funkar, typ en kvart max... Men det blir samma fel för mig ibland då, brukar funka efter 3-4 försök iafall...

Permalänk
Medlem

Ok, använder du HTTP eller Socket?

Visa signatur

NES_Boy The One!

Permalänk
Medlem

Någon som har insider-tips om/när z1010 kommer att fungera med Comviq kontant. Enligt Comviq vet dem inget.

Efter ett par samtal med Comviqs "kunniga/välinformerade" personal så får man fråga andra, "vilka som helst" med andra ord. Så vad vet ni?

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk

Riktigt bra IRC-klient till Symbian:
quirc.
Funkar bäst av de typ 5-6st olika jag provat.

http://quirc.rtfm.se

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoyaz
Någon som har insider-tips om/när z1010 kommer att fungera med Comviq kontant. Enligt Comviq vet dem inget.

Efter ett par samtal med Comviqs "kunniga/välinformerade" personal så får man fråga andra, "vilka som helst" med andra ord. Så vad vet ni?

känner igen det där ganska väl.
jag har diskuterat det med minst 10pers på comviqs kundtjänst, utan resultat.

tillslut har jag gett med mig och beställt ett kompis abbonemang.
så med ganska hög sannolikhet kommer det att funka nu, hoppas bara jag får det innan 3's kontantkort slutar funka

Permalänk
Medlem

Kan man använda Z1010 som en fjärrkontroll för att styra Windows Media Player och hur gör man + kan man använda Z1010 för att gå in på vanliga HTML sidor så som SWECLOCKERS på den vanliga stationära.

Tacksam för svar.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

http://fma.sourceforge.net/

Med FMA kan du använda den som fjärrkontroll till datorn.

Och med min MSI Bluetooth Dongle fick jag med mjukvara så jag kunde surfa på internet via mobilen.

Permalänk
Medlem

Att surfa på internet med datorn via mobilen är ju inte så svårt - det är ju delvis det som 3G mobilerna är till för.

Det går utmärkt via den medföljande USB-kabeln (och exempelvis en laptop).

Men det kan givetvis snabbt bli ganska dyrt...

Jag undrar lite om någon funderat på att göra tvärtom med sin Z1010 ?

Alltså att surfa på nätet med telefonen (och bluetooth) via ditt 'vanliga' bredbandsabb. hemma ?

Det finns en gammal tråd med en del som lyckats göra det med T610:an - tror ni det går med Z1010:an ?

Jag vet att det låter lite onödigt eftersom man lika gärna kan använda sin dator hemma - men personligen tycker jag att det rätt skönt att ligga i soffan och surfa med mobilen utan att kostnaderna drar iväg

Någon som vet mer ?

Permalänk
Medlem

vad är det man skall tanka för att få sin Z1010 att fungera som en fjärrkontroll. Jag tackar för följande länk http://fma.sourceforge.net/ men jag vet inte var man kan tanka programet som man skall använda. Tacksam för svar

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Z1010 ramar

Tjena

Någon som har problem med kamran för när jag tar kort med en ram runt så kommer jag ut i menyn när jag tagit bilden jag har program V. R1G köpt i tisdags

har sökt lite här men ej funnit något svar om det

MVH Micke V-vik

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Jag tänkte göra en tråd med program och liknande . så skicka gärna pm till mig om saker ni tycker jag borde skriva med

Visa signatur

-_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zees
Jag tänkte göra en tråd med program och liknande . så skicka gärna pm till mig om saker ni tycker jag borde skriva med

Känns som floAt's Mobile Agent har allt man behöver nästan, förutom spel. Genom den styr jag min Winamp osv med. Funkar hur bra som helst.
Kör Bluetooth också.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem

känns som att vi galningar med bluetooth och 3g löper en större risk än andra att bli sterila...

som tur är drabbar det kanske inte världens mest effektiva grupp vad gäller fortplantning.. sweclockarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NES_Boy
Ok, använder du HTTP eller Socket?

Nu hänger jag inte med, vars ändrar du det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jag undrar lite om någon funderat på att göra tvärtom med sin Z1010 ?

Alltså att surfa på nätet med telefonen (och bluetooth) via ditt 'vanliga' bredbandsabb. hemma ?

Citerar mig själv nu eftersom jag - efter lite om och men - faktiskt har lyckats med detta

Det fungerade aldrig med den medföljande USB-kabeln, men idag sprang jag och köpte mig en Bluetooth-adapter - och med den fick jag det att fungera!

Det är ju givetvis med bluetooth som det är mest intressant.

Nördigt - men lite kul

Finns det intresse så kan jag skriva lite instruktioner och saker man ska tänka på för att få det att fungera.

Permalänk
Medlem

Det får du mer än gärna göra Skriv gärna vilken Dongle du har också. Gärna med bilder

Edit: gärna gärna gärna...

Permalänk
Medlem

Jag följde instruktioner på esato.com och gjorde några små förändringar - men just nu är esatos forum nere.

När det är uppe igen kan jag starta en egen tråd med instruktionerna därifrån samt vilka förändringar jag gjorde.

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa SE Z1010 är det ett bra köp och hur är ljudet på mp3 spelaren?

Och hur bra är kameran?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Citerar mig själv nu eftersom jag - efter lite om och men - faktiskt har lyckats med detta

Det fungerade aldrig med den medföljande USB-kabeln, men idag sprang jag och köpte mig en Bluetooth-adapter - och med den fick jag det att fungera!

Det är ju givetvis med bluetooth som det är mest intressant.

Nördigt - men lite kul

Finns det intresse så kan jag skriva lite instruktioner och saker man ska tänka på för att få det att fungera.

Har du testat räckvidden nånting ? den ska ju tydligen klara 100meter

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Min bluetooth-dongle är också på 20 meter.

La ut tråden här:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35628...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ugaruzay
Nu hänger jag inte med, vars ändrar du det?

Mer ---> Settings (Samma ställe som man skriver Pass och User på)
Sen kan man välja, men du kör alltså grundinställningar?

Visa signatur

NES_Boy The One!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NES_Boy
Mer ---> Settings (Samma ställe som man skriver Pass och User på)
Sen kan man välja, men du kör alltså grundinställningar?

Vi har tydligen inte samma version, jag har lite versionen... Jag tror att jag länkade till normal.
för jag kan bara ändra username och password i settings och logga in... kanske därför den är lite...

Permalänk
Medlem

En liten fråga: Vilket är det bästa bilspelet ni har spelat till z1010?
Eller det bästa som finns

Permalänk

Z1010 kolla firmware

Hur kollar man vilken firmware man har?
Svar: Bara att trycka > * < < * < *

Men hur trycker man < eller > ??