Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Giz
http://www.octools.com/index.cgi?caller=articles/socket_conde... en liten guide hur dom gör

Skickade du dom per brev eller per postförskott ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
Giz tjena, har peltarna kommit än? så man hinner få dom innan helgen?

Tjena Leo å alla andra.....Gissa vad schenker kom med lastbil och leverera till mig idag då....
PELTS å Coldplates....jag skickar och lägger allt på lådan på Torsdag....för jag kom hem alldeles nyss så jag hinner inte göra det idag....men då ska nog dom flesta hinna få innan helgen....Keep the Cold inside....Guys&Dolls

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Tjena Leo å alla andra.....Gissa vad schenker kom med lastbil och leverera till mig idag då....
PELTS å Coldplates....jag skickar och lägger allt på lådan på Torsdag....för jag kom hem alldeles nyss så jag hinner inte göra det idag....men då ska nog dom flesta hinna få innan helgen....Keep the Cold inside....Guys&Dolls

Åhh fan va bra.. hoppas man hinner få de innan helgen då..

Måste bara fråga om du skicka iväg dom på morgon så dom hinner en bit me posten på dagen..?

Permalänk
Medlem

Ta kort o lägg ut på gizmod

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

fan va trevligt! nu blev jag ju glad, måste fan dra ut på krogen och fira ikväll! Det skulle vara trevligt om du skulle kunna ta ett gruppkort på alla peltar och läg upp som Flobo sa. Mvh Leo

Permalänk
Medlem

Blir det någon pelt över till salu?
Jag ska nämligen bygga en vattenkylning som projektarbete och det skulle vara kul att kyla GPUn med en pelt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sandro
Blir det någon pelt över till salu?
Jag ska nämligen bygga en vattenkylning som projektarbete och det skulle vara kul att kyla GPUn med en pelt!

japp, dom har sparat ett par som dom ska sälja i internet buktiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel¤Skratz
Var får man tag på Dielectric Grease som dom nämner på OCTools och hur nödvändigt är det egentligen att ha det?

På overclockers
http://www.overclockers.se/catalog/product_info.php?cPath=23_...

Visa signatur

[CM Stacker | Asus P4P800-E Deluxe i865P | P4 NW 2.8@3.4 GHz | Geil & Crucial 4x512MB DDR500 (2.5-4-4-8) | PowerColor ATI Radeon X800 XT-PE | Soundblaster Audigy 2 ZS | Waterchill] - Live For Speed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jethro_b
På overclockers
http://www.overclockers.se/catalog/product_info.php?cPath=23_...

Kan man inte köpa det på nåt ställe nära uddevalla eller gbg? PÅ ELFA t ex?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
Hade det varit en 80w så hade jag kunnat vara med men nu när det är så högt så struntar jag i det.

Jag har 4 st 60 wattare kvar sen förra gången....1 kr / watten kostar dom

Jag kan inte ta något foto, alla peltierna ligger så fint inpackade i egna paket med skumfolie runtom...synd att packa upp dom ( eller på ren svenska).."Djävla jobb i onödan"...:D

Visa signatur
Permalänk

Jag hittade lite dielektrisk pasta på www.elfa.se art nr 80-857-55

Tror ni man kan använda den??

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Borde väll funka tror jag? hitta samma tror jag på Clasohlson "32-1933" för 115kr men då är det bara 30g på elfa för 159kr får man 100g.

http://www.clasohlson.se/shop/store/main.asp?COSID=5790867F34...

Permalänk
Medlem
Citat:

Borde väll funka tror jag? hitta samma tror jag på Clasohlson "32-1933" för 115kr men då är det bara 30g på elfa för 159kr får man 100g.

http://www.clasohlson.se/shop/store/main.asp?COSID=5790867F34...

Ta och lugna er lite med att köpa dyra silikonpastor....håller på att leta tillverkare på det....har hittat två som ligger i närheten...ska kolla imorgon hur mycket dom ska ha för 10 och 100 grams förpackningar...är det bra pris så köper jag in ett gäng med tuber...så lugna er lite bara
Giz the Wiz

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan inte ta något foto, alla peltierna ligger så fint inpackade i egna paket med skumfolie runtom...synd att packa upp dom ( eller på ren svenska).."Djävla jobb i onödan"...:D

Underbart Jag tar 2! Vart finns dom? Kan du skicka?

Permalänk
Medlem

Jag har en P4 2.8 Northwood. Är det värt att sätta på 155 W'arn på den eller kommer klocka högre med enbart vattenkylning?

Visa signatur

[CM Stacker | Asus P4P800-E Deluxe i865P | P4 NW 2.8@3.4 GHz | Geil & Crucial 4x512MB DDR500 (2.5-4-4-8) | PowerColor ATI Radeon X800 XT-PE | Soundblaster Audigy 2 ZS | Waterchill] - Live For Speed

Permalänk
Medlem

Giz går du och postar breven innan kl12? så dom hinner med 12 avgången från posten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Giz går du och postar breven innan kl12? så dom hinner med 12 avgången från posten?

hej Leo och alla andra...jag bor i en litta byhåla där posten har den bästa servicen i hela sverige....paket kan hämtas mellan 1500-1800...samt att dom tömmer brevlådan 1800...men det har visat sig att lägger man det på lådan innan 1800 så har dom flesta fått sina paket dagen efter...men som sagt...jag gör så gott jag kan.så snälla skäll inte på mig eller så ...hehe...paketen dyker upp...mvh Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Har du nån sån kvar? 60 spänn för en sån ä inte så faligt

Permalänk
Medlem

Så mina vänner...allt är lagt på lådan...så ni ska nog ha dom imorgon....nu finns det 10st 155 wattare kvar + 7 st coldplates för det beror på att några som skulle ha, inte har betalt.
Så nu är det" först till kvarn får det kallt om prollen "som gäller...MvH Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad får en 155w pelt för kyleffekt vid 12V? Bör bli ganska mycket mindre! Någon som vet vart man kan hitta formler för beräkningar på pelters effekt delta T och dyl?

Permalänk
Medlem

Hmm, man kanske skulle köpa ändå nu när du har över.......varför finns de inte på nätshoppen?

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Hmm, man kanske skulle köpa ändå nu när du har över.......varför finns de inte på nätshoppen?

Har inte hunnit att lägga in dom ännu...haft så mycket annat att göra...men vilka är du sugen på då....60wattarna tog slut alldeles nyss...Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en eller två 155wattare + coldplate.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
en eller två 155wattare + coldplate.

Skicka Jim ett mail, för det är han som sköter beställningarna...så talar han om för dig hur du ska gå tillväga...ska se om han kan lägga in dom i shoppen också...så kanske du blir den första som reggar dig i den nya shoppen med....Häls. Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den lilla läckerbiten dök upp idag Den är inte stor, men den är tung! Nu återstår bara att lista ut vilken sida som är varm och vilken som är kall

Jättebra skött grabbarna Gizmodd!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Giz,

Har skickat ett PM till Jim, att jag önskar mig en 155a. Kunde inte vara med vid beställningen som gjordes.
Har du någon kontakt med honom, kan du vara snäll och hälsa till honom från mig.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Fick dom idag oxå. Kanon! Jag provade den med ett 9V batteri. Funkade!.

Om du lägger den framför dig med sladdarna mot dig med den svarta till vänster, så är den kalla sidan uppåt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tacka Giz för att du har varit så skyst och gjort så detta har funkat! TACK! Har fått mina peltar nu Jätte glad! nu är det bara sätta igång och installera dom!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte fått min :/

Permalänk
Medlem

tack så mycket. Väldigt kul tt ha dom:D. Funkar perfekt.