Bästa drivis till 6800Le?

Permalänk
Medlem

Bästa drivis till 6800Le?

Vilken är det bästa drivisen till 6800Le just nu? Tänkte formatera nu..

EDIT: Får du artifacs med ditt upplåsta 6800Le, testa 66.81 drivrutinen och skriv här om det gjorde någon skillnad. Så upplevde jag det iaf :P.

Permalänk
Medlem

Hmm vet inte riktigt. Men någon 66.xx eller 61.77 skulle nog vara bra..

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

teposen...

Hur gick det med öppningen av pipes..?
jag har ju också köpte ett Leadtek 6800Le från inet.se som du kanske vet..

MVH

Permalänk

Vad ska du spela?
66.81 WHQL funkar bäst för mig. http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_winxp_2k_66.81.ht...
65.73 är dock bättre i CS:Source.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linkker
teposen...

Hur gick det med öppningen av pipes..?
jag har ju också köpte ett Leadtek 6800Le från inet.se som du kanske vet..

MVH

Det fungerade att låsa upp alla.. Dock så får jag artifakter i vissa spel/3dmark-demos.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Vad ska du spela?
66.81 WHQL funkar bäst för mig. http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_winxp_2k_66.81.ht...
65.73 är dock bättre i CS:Source.

Kan byte av drivrutiner ta bort artifakterna?? Hur gör man när man ska fixa det? Ta bort en efter en i Rivatuner?

Permalänk
Medlem

Menar du alla 16/6 pipes? eller "alla" 12 till ett icke ultra? Har du klockat kortet också?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

16x1/6vp.. Har inte klockat kortet något..

Kan ju iof bero på nätagget.. Kör chieftec 360w.. Inte super mkt grejer i burken.. men jag kör inte kortet på en egen molex från nätagget till grafikkortet, utan delar med lite grejer.

Edit: Verkar som 12/6 funkar utan artifacts.. Men jag tycker inte det blir så stor skillnad i fps när man sätter på alla pipes vs ha alla låsta..

Edit2: 12/6 funkar bra hittills. Körde en jämförelse i 3dmark03 för att se hur mycket +- 4pipes/2v skillde..

12x1/6 = 8250 3dmark
8x1/4 = 6667 3dmark

Processorn: xp-m 2400+ @ 2.2ghz 200fsb

Obs, kortet var inte klockat något vid testen..

Skulle sitta fint med 16/6 nu.. Måste få dom att funka :/

Permalänk
Medlem

Ser bra ut det där teposen.
ska öppna pipes i morgon... får se hur det blir.

vore ju fint med 16/6 och lite klock..

Permalänk
Medlem

jag fick 6656 med 8x1/4vp, och 9054 med 16x1/6vp

rätt så stor skillnad ändå <:E

Visa signatur

Women. You can't live with them and you can't kill them.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inga dumma siffror det! man kan lungt säga att ni sparat pengar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Får man artifacts med 16pipes är det inte mycket att göra åt. Inga drivrutiner i världen kommer att hjälpa då. Bara att tugga i sig att endast 12pipes fungerar och sen försöka leva med det.

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Radeon RX9070 - 64GB Lexar CL32 DDR5 @6400MHz - WD Blue SN550 500GB SSD - Samsung 32" G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint

Permalänk
Medlem

korf..
du hade ett leadtek 6800Le, inte sant?

får du några artifakter med 16/6 ??

MVH

Permalänk
Medlem

linkker: Hur gick det med upplåsningen?

Permalänk
Medlem

har noname referensblaffs, får artefakter med 16x6 tyvärr, 12x6 funkar fint dock.

Visa signatur

Women. You can't live with them and you can't kill them.

Permalänk
Medlem

Hmm verkar som 16/6 fungerar nu helt plötsligt.. skumt :S.. Aja ska inte klaga..

3dmark 03: 10300
16/6 @ 375/849
proc. 2.2ghz

Hur mycket kan man lita på nvidias automatiska program som hittar maximala klockningen på grafikkortet?? Kan man klocka mer än det som den stannar på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
linkker: Hur gick det med upplåsningen?

teposen, jorå..... Blev ganska mycket strul i början...
först fungerade ingenting (artefakter av det grövsta slag), men när vi bytte ForceWare drivisar gick det bättre.
Vid 16/6 syns inga artefakter i 3dmark 03 och vi öka från 6000 till 8300...
håller på att testa lite mer nu återkommer med resultat.

EDIT
nu klockade jag det till 356/839 tror jag de var...
hamnade på 9871 i 3d mark 2003...
provat att spela Doom3 och Source... inga artifakter..
Men i 3d mark 05 går det inge vidare... varför?

har för övrigt en
p4 2,53Ghz
1024 pc2700 Ram
och seagate 80gig
på asus p4s8x mobo..

Permalänk
Medlem

hallå... när ni fixar dom på 16x1/6 så har ni la riva turner?? men när ni clockar vad har ni då?? riva turner då med??

Visa signatur

AMD Athlon 64 4000+ 1MB @h2o||A8N-E, nForce4 Ultra,PCI-Ex16||Crosair 2048mb||7800GTX 256MB ||Antec P180 ||NorthQ 400W ||250GB+200gb

Permalänk
Medlem

Klockers!
Har letat efter information om det går att låsa upp kortet (6800LE) på 12 pipelines.. och här har vi det!
Nu är det bara till att hitta ett bra inköpsställe för leadteks 6800LE och sätta full fart på beställningen

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Som sagt..

www.inet.se har Leadteks GF 6800Le..
dock så har deras senaste leverans "endast" referenskylaren på....

jag "tror" iaf att det funkade med 16/6 för mig samt en del klockning..
inte helt klart med mina tester..
detta resulterar i att jag gjor en mycket bra affär

Permalänk
Medlem
Citat:

teposen, jorå..... Blev ganska mycket strul i början...
först fungerade ingenting (artefakter av det grövsta slag), men när vi bytte ForceWare drivisar gick det bättre.
Vid 16/6 syns inga artefakter i 3dmark 03 och vi öka från 6000 till 8300...
håller på att testa lite mer nu återkommer med resultat.

EDIT
nu klockade jag det till 356/839 tror jag de var...
hamnade på 9871 i 3d mark 2003...
provat att spela Doom3 och Source... inga artifakter..
Men i 3d mark 05 går det inge vidare... varför?

har för övrigt en
p4 2,53Ghz
1024 pc2700 Ram
och seagate 80gig
på asus p4s8x mobo..

Jo jag hade samma problem.. Jag fick feta artifacts i 3dmark 05.. Men sedan bytte jag till 66.81, och då fungerade 16/6 å klockning helt perfekt.

Btw, vilket nätagg har du?? Jag bytte precis till ett Aspire 520W från ett chieftec 360W, eftersom jag inte kunde köra klockningen i sign (processorn) med det nya kortet. Men efter att jag bytt så gick det bra igen. 3dmark 05 är ju ruuskigt krävande också, drar en jäkla massa ström.

Permalänk
Medlem

Min tanke är att köra grafikkortets molex-kontakter (btw: har leadteks 6800LE 1st eller 2st??) på ett sepparat 300W aggregat så att det alltid mår bra strömmässigt sett...

Resten av datorn matas av 360W chieftec och har bara 3 hårddiskar så skall nog inte vara någon fara...

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Jo jag hade samma problem.. Jag fick feta artifacts i 3dmark 05.. Men sedan bytte jag till 66.81, och då fungerade 16/6 å klockning helt perfekt.

Btw, vilket nätagg har du?? Jag bytte precis till ett Aspire 520W från ett chieftec 360W, eftersom jag inte kunde köra klockningen i sign (processorn) med det nya kortet. Men efter att jag bytt så gick det bra igen. 3dmark 05 är ju ruuskigt krävande också, drar en jäkla massa ström.

..... allt är mycket konstigt...
Jag kan inte köra på 66.81 alls... 61.77 officiella funkar prima.. nog dom jag kommer köra
hörde om lite 3dmark05 boost från 66.70, provade den. Visst fick jag boost till 3700 från 3000 men fick artefakter på (bara) de soldaterna som landar i början allt annat verkade fungera..

blir nog 61.77 till slut för min del... men varför vissa drivare klockrent o andra inte alls.. illa

Ojuste, jag har ett Northq 400w (120mm)
fungerar bra annars, det är sprillans så jag lär inte byta

Permalänk
Medlem
Citat:

Som sagt..
www.inet.se har Leadteks GF 6800Le..
dock så har deras senaste leverans "endast" referenskylaren på....

Endast referenskylare = vad egentligen?
Har de tidigare haft bättre kylning på korten än dem som finns i lager just nu? Om så är fallet så minskar ju möjligheterna att klocka kortet, om det är "sämre" kylning original än vad som är möjligt att hitta...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jaaa, allså grejjen är ju den att innan så hade dom en bild på sin hemsida med Leadteks egen kopparkylning.. Motsvarande den som sitter på LT 6800nu
den så klart "maffigare" ut..

Permalänk
Medlem

men jag beställde ett kort därifrån nyss :/ jag vill ju inte ha nvidias kylare, den suger ju kanske är bara fel på bilden??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
men jag beställde ett kort därifrån nyss :/ jag vill ju inte ha nvidias kylare, den suger ju kanske är bara fel på bilden??

knappast då det står "Kortet är utrustat med referenskylningen från nVidia vilket håller en ok ljudnivå, för den kräsne rekommenderas att gå upp till ett 6800 från Leadtek eller Galaxy som har tystare kylning. " på inet.se....
Ljudnivån skiter jag rent utsagt i, det är prestandan på kylningen jag är ute efter...

Edit:
Finns ju alltid gainwards 6800LE från komplett bla, http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303912&cks=PRL

Kylningen ser helt ok ut enligt gainwards egen hemsida:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303912&cks=PRL

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska nog ta och köpa ett sånt Gainward 6800LE kort bara för och se om jag kan låsa upp det fullt. Det står ju att det är RETAIL på komplett så det borde ju vara den här modellen:
http://www.gainward.com/html/product/vga/powerpack/6800LE/210...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Modell : 6800nu
Ram : 128mb ddr1
Märke : Leadtek
Hastighet / Klock : 360/860
BiosModd : Nej
Pipes/Vertex: 12/6
VoltModd : Nej
Cooling: Leadtek orginal
Temperatur (idle/load): ~50/60
Artifakter: Ja om jag låser upp de sista pipsen... Typiskt min otur, har provat med olika drivrutiner som några har lyckats med här, dock utan resultat. Men jag är nöjd med mitt kort ändå, hehe.

:/

Permalänk
Medlem