Far Cry version 1.3 släppt

Permalänk
VR-fantast

Far Cry version 1.3 släppt

"Paradisshootern Far Cry har än en gång uppdaterats och stoltserar numera med versionsnummer 1.3. Den drygt 70 MB stora patchen städar bland annat buggar och tillför nya alternativ för dagens vassaste grafikkort."

http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/farcry/farcrypatch_v1.3_...

Permalänk
Medlem

Men gissa hur länge jag väntat på det här tack för länken. Har lagt Far Cry på is tills denna patch

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

är det nån som vet om det går att ladda spel sparade i version 1.1 ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

härligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustavsberg
är det nån som vet om det går att ladda spel sparade i version 1.1 ?

Det går fint

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Vad gör den nya patchen?

Permalänk
Medlem

Skönt, vågade inte installera 1.2 så nu kanske man kan ta upp Far Cry igen

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN
Vad gör den nya patchen?

Changes in patch 1.3 include:

* Fixed a crash with the ForkLift when loading some levels.
* Fixed a bug that prevented levels from loading after saving in a previous level.
* Returned surround 5.1 sound option to the menu.
* Fixed a mounted weapon traverse problem.
* Fixed problems related to shaders1.pak and scripts1.pak not being removed on installation of the patch.
* Fixed a delay relating to tagging enemies in binocular mode.
* Normal Map Compression.
* SM 3.0 and SM 2.0x are now enabled by default when graphics settings are set to ‘Very High’.
* Improved tangent-space calculation to improve bumpmap quality.
* Improved syncronization in multiplayer.
* Fixed bug in leaning with different player classes.
* Fixed an invisible wall exploit in mp_freighter.
* Please ensure you have your graphics cards latest drivers installed.

Full details can be found in the readme included with the patch.

Permalänk
Medlem

Va vad hände med HDR, dynamic shadows och bump mappingen och allt annat som utlovades

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Va vad hände med HDR, dynamic shadows och bump mappingen och allt annat som utlovades

\r_hdrrendering x
x=1-11

Tyvärr (för min del då ) verkar det bara funka med NV40.

Vad gör Normal map compression?

Permalänk

Jag har ett problem med att spelet bara stängs av och ett felmeddelande kommer upp precis filmen där man sänder iväg några signaler och ser tjejen bada. Efter att man har dödat snubben med cowboy hatten. Hoppas att denn patch fixar det.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

"r_hdrrendering 7" sägs bli snyggast enligt crytek.

Permalänk

Får inte spelet att funka efter jag installerade patchen, den verkar inte hitta skivan längre... Nån som har samma problem eller en lösning?

Edit: Det löste sej, det var DLA som jävlades...

En annan fråga nu, är det bara för mej alla ljuskällor blir överdrivet starka när man använder hdr? Marken kan bli kritvit i skenet av en glödlampa.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LasseKongo
En annan fråga nu, är det bara för mej alla ljuskällor blir överdrivet starka när man använder hdr? Marken kan bli kritvit i skenet av en glödlampa.

Har varken FarCry eller ett 6800 själv men från de bilder jag sett hittills så håller jag med dig. De verkar ha gått till överdrift med effekterna tycker jag. Det där med att ögonen måste vänja sig vid ljus verkar dock vara en ganska ball effekt låter det som.

Permalänk
Medlem

Installerade patchen och märkte noll skillnad. En sak märkte jag iofs, nu kan jag höja AF till 8 (whoohoo), den andra skillnaden är att spelet laggade som fan till skillnad från förut

Kanske ska testa att installera om windows, eftersom jag inte orkade när jag bytte till mitt nya a64 sys...

Permalänk
Medlem

Det här var tydligen inte ögongodispatchen

hdr ska tydligen fortfarande vara beta. Tja ska vänta i alla fall tills vi får allt extra ögongodis vi lovats

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

hmm min strulade ja först klarade jag o starta men tyckte det laggade o sen så crasha det också fick jag felmeddelande i windows.

hur aktiverar man HDR?

skriver man inne i egenskaper på genvägen -devmode "XXXX" nånting som man gjorde me pixel shader förut?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
hmm min strulade ja först klarade jag o starta men tyckte det laggade o sen så crasha det också fick jag felmeddelande i windows.

hur aktiverar man HDR?

skriver man inne i egenskaper på genvägen -devmode "XXXX" nånting som man gjorde me pixel shader förut?

Så här ska det se ut: "C:\Program Files\FarCry\Bin32\FarCry.exe" "r_hdrrendering 7" "e_vegetation_sprites_distance_ratio 100.000000"
Sedan får du ställa allt på Very High i spelet och stänga av Anti Alias, annars funkar inte HDR.
provkörde precis, ser riktigt tjusigt ut

Skärmen blir helt svart efter ett tag om man kör med nView och 2skärmar, funkade när jag stängde av den ena dock.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Fan stoppa nyss in Geforce 4600

Tror du det går ändå?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Nån som vet någon länk till bilder? Skulle vara kul att se före och efter

Permalänk
Medlem

Funkar HDR med Radeon kort som 9800PRO?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Funkar HDR med Radeon kort som 9800PRO?

Det fungerar inte alls, inte på det sättet som Crytek har gjort det. Det är enbart 6800 korten som har stöd för de funktioner som krävs (fp blending/filtering).

Permalänk

Fortfarande bara jag som fastar i första mappen när manb ska in i båten och där ska banan laddas, jag går igenom det där hålet dom slänger ner en granat, massor av järnbalkar faller ner och nu ska jag igentligen komma till en ny map, men icke!

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Fan va detta krånglar även fast jag kör utan denna funktion så crashar det oftast efter loading eller så blandas färgerna , brukar få ett error meddelande i Windows också : /

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Fortfarande bara jag som fastar i första mappen när manb ska in i båten och där ska banan laddas, jag går igenom det där hålet dom slänger ner en granat, massor av järnbalkar faller ner och nu ska jag igentligen komma till en ny map, men icke!

Aha, jag har fastnat där jag oxå. Fattar ingenting är på den dära båten men inget händer ju.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Inaktiv

http://farcry.ubi.com/ finns här att ladda o.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco

laddar det inte sen? och sen börjar man på samma ställa sen dycker man ner i en tunel? och kommer vidare!

Permalänk
Medlem

Fan, det var rätt stor skillnad...Grymt jobbigt att vara innomhus iallafall. Såfort man vänder sig om så blir ljuset skitstarkt och det tar ett tag innan det blir normalt igen...

Btw. Hade en AMD 2400+@2560mhz förut och då flöt FarCry hur bra som helst med allt på ultra high och 1280x1024 x4AA. Nu med mitt nya system går det mycket segare. Kör med allt på ultra high, ingen AA, x1 AF(?) och då laggar det ganska mycket, ligger runt 30 fps...

Permalänk
Medlem

meat4u kan du inte dra några screenshots på det hela?

Permalänk

Vad är HDR? Lite screenshots på skillnaden hade varit fint.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.