Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
Japp, testa IrRemote.

Är det total IrRemote ..Vilken version isåfall? Testat tidigare versioner men dom klagade på att ir va upptaget.. nu försökte ja 1.11 men då fick ja inte för "evaluation expired" blä..

EDIT: jaja, fick svar.. 0.20 fungerar men är lite begränsad jämfört med dom nyare verkar det som.. går inte att spela in ir signaler utan bara använda förinställda.. kunde iaf höja o sänka volymen på tv'n

Permalänk
Medlem

Vet ej om det sagts innan - men:

Ett tips på en annan webläsare än den inbyggda opera-läsaren är Netfront.

Här är ett exempel på hur http://xhtml.expressen.se visas i de båda läsarna (Netfront till vänster och Opera till höger)

Skillnaden beror väl på css och det kanske går att ställa in på opera-läsaren (?) men netfront har även många andra små finesser.

Jag har även testat Webviewer på a925:an, men den var värdelös - Webviewer fungerar fint på mindre telefoner, men inte på symbian.

Adressen till Netfront

Längst ned på sidan - NetFront for UIQ

Jag tror att programmet är gratis och utan begränsningar - men jag är lite osäker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver

Jag tror att programmet är gratis och utan begränsningar - men jag är lite osäker.

http://www.access-sys-eu.com/NetFront_R__for_UIQ.741.0.html säger att det är en demoversion som är giltig i 45 dagar.

Permalänk
Medlem

Aj då - det hade jag missat.

Det var väl lite för bra för att vara sant...

Vet någon hur man ställer in opera att visa exempelvis expressen lika bra som med Netfront ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisseson
http://www.access-sys-eu.com/NetFront_R__for_UIQ.741.0.html säger att det är en demoversion som är giltig i 45 dagar.

Samtidigt så säger det så här: http://www.access-sys-eu.com/NetFront_for_UIQ.742.0.html?&tt_... (att man kan förlänga tiden genom att installera om progammet). Troligen för att de inte säljer UIQversionen av Netfront än, och då spelar det ju ingen större roll om man kan använda demon längre.

Permalänk
Medlem

Hehe - där ser man.

Man får installera om det några gånger då

Permalänk
Medlem

hur gör man för att minska storleken på ljudet till t ex monkey island och day of the tentacle?
hittar inte sidan där det stod

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Hej på er alla.
Är det någon som vet om det finns något program för a92x där jag kan titta på mina office filer. Helst ett gratis program. Quickoffice kostar ju pengar och i Repligo måste man göra om filerna... några förslag.

//Queux

Permalänk

Du kan ladda hem Quickoffice demot.

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
hur gör man för att minska storleken på ljudet till t ex monkey island och day of the tentacle?
hittar inte sidan där det stod

Du behöver ScummVM-verktygen. Jag har inte testat dem i Windows, men Linux-versionen av mp3-komprimeraren var väldigt enkel att använda.

http://prdownloads.sourceforge.net/scummvm/scummvm-tools-0.6....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Du behöver ScummVM-verktygen. Jag har inte testat dem i Windows, men Linux-versionen av mp3-komprimeraren var väldigt enkel att använda.

http://prdownloads.sourceforge.net/scummvm/scummvm-tools-0.6....

Hmm, går de att använda till Monkey Island då?
Läste readmen och det verkade vara ett program för varje spel, och det stod inget om Monkey Island.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
Hmm, går de att använda till Monkey Island då?
Läste readmen och det verkade vara ett program för varje spel, och det stod inget om Monkey Island.

RTFM igen då http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.py/scummvm/scummvm/README?...
läs 7.5.0 och framåt...

vilken monkey island menar du då? har för mig 1'an finns både som cd-audio och utan..
är det CD-audio så står där hur man gör för att få ljudet till mp3/ogg... "Name
the files track1.mp3 track2.mp3 etc."
står även hur man gör med monster audio filen som är till vissa scumm spel..

Permalänk
Medlem

Såg på ett annat forum att Motorola Desktop Suite till A1000 finns att ladda hem.

Länken - ca 15Mb

Har testat lite snabbt tillsammans med a925 - och det verkar fungera fint.

Trevligt nog blev det även på svenska och hela programmet är "nytt" (utseende) - fast med liknande funktioner.

Testa om ni vill - men det kanske inte fungerar för alla (?)

Permalänk

Några användbara funktionerdå?

Permalänk
Medlem

Det är nog bäst att använda det som är till för a925. Mitt desktop suite som jag fick med telefonen är på svenska.

Permalänk
Medlem

Frågan är om det är bättre?

Permalänk
Medlem

min motorola e krux

tjena..nån som vet var man på internet kan tanka motorola uppdateringar för en a920? ajg vill inte köpa mig en ny a925! svara privat för jag hittar inte det jag skrivit i trådarna! eller va fan skriv i trådarna då...emn hjälp!

Visa signatur

kass på datorer

Permalänk
Medlem

Re: min motorola e krux

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakimhh
tjena..nån som vet var man på internet kan tanka motorola uppdateringar för en a920? ajg vill inte köpa mig en ny a925! svara privat för jag hittar inte det jag skrivit i trådarna! eller va fan skriv i trådarna då...emn hjälp!

Gå till 3 så får du den uppgraderad till a925 gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Mitt desktop suite som jag fick med telefonen är på svenska.

Jo - det var ju mitt med, men det var några småsaker som jag inte riktigt lyckats med.

Därför har jag letat lite efter en uppdatering.

Nu på morgonen lyckades jag med det jag hade problem med - att synka min e-post mellan handdatorn och Outlook express.

Det gjorde jag med desktop suite för A1000 - men jag misstänker att jag skulle fixat det med mitt "gamla" desktop suite också.

Var tvungen att skapa en ny identitet i Outlook express för att det skulle fungera.

Jag har sett några fönster med detaljerad information om vad som synkades mellan dator och handdator som jag inte sett tidigare - så det finns några små förbättringar, men det är inga större skillnader.

Permalänk
Medlem

Jag har själv en A920, oflashad och allt, så jag kan inte installera några program. Lite småjobbigt, vill inte skicka in skiten till tre, tar ju ett år och så får man vara utan mobil =/.
Vet ni någon bra firmware till A920 och någon BRA guide?

Likaså så är den jäkligt svår att få den sammanlänkad med datorn, har inte fått igång synkningen på flera veckor.
När jag väljer "Anslutning till dator" står den bara och söker och får sedan upp nåt felmeddelande om att det är fel på datorn blabla.

Har ju installerat skiten och fått den att funka förut innan jag formaterade.

Tips?

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att spela spelen på www.3gflashgames.com?

o någon som vet hur man får igång Simon The Sorcerer 1? Lyckas inte med ScummVM o inte riktigt förstått hur det ska gå till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_

Lägg in htmlfilen och swf filen i d:/media/program
Sedan använd fileman för att öppna html sidan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Såg på ett annat forum att Motorola Desktop Suite till A1000 finns att ladda hem.

Länken - ca 15Mb

Har testat lite snabbt tillsammans med a925 - och det verkar fungera fint.

Trevligt nog blev det även på svenska och hela programmet är "nytt" (utseende) - fast med liknande funktioner.

Testa om ni vill - men det kanske inte fungerar för alla (?)

thx funkar kanon.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

mycke bättre än det som följer med

Permalänk
Citat:

Citerar från filen READ-ME-FIRST.txt som följde med spelen...

Citat:

Installation
------------

1.
--
Copy the 'Flashgames1' folder (not contents, just drag the folder) onto your a920 ( d: ). To do this use the 'My A920' icon on your desktop, if you havnt installed the a920 software that came with your phone it wont work.

*All the files must be in a folder called 'Flashgames1' otherwise it wont work and in the root of D:.

2.
--
Press your 'Triangle' key (to bring up the browser)

'Browse' > 'Open page' > in the Location text box type the text below:

File://d:/flashgames1/fg1.html

Then click open.

3.
--
The games menu will appear, just select your game and play. If you can read the instructions on the flash game press the (..) button when you have the game open, then 'Zoom in'.

Permalänk
Medlem

Men hur får man igång ScummVM o dom spelen? Har Monkey Island på skiva o vill även få igång Simon The Sorcerer 1 men fattar nada av hela det programmet :S HJÄLP? Flashspelen är iaf löst nu

Permalänk
Medlem

Flashspelen var ju ingen hit precis..

Permalänk
Citat:

Men hur får man igång ScummVM o dom spelen? Har Monkey Island på skiva o vill även få igång Simon The Sorcerer 1 men fattar nada av hela det programmet :S HJÄLP?

Kolla här: http://www.scummvm.org/documentation.php?view=datafiles

Där står precis vilka filer du behöver för att kunna spela med ScummVM.

Här är en nogrann beskrivning på hur du går till väga för att starta ett spel: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4111526...

Permalänk

e de någon som vet vad jag ska göra föra att få mina java spel att funka???

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

Jag installerade Escumm nu. Funkar perfekt.. jag la in Monkey Island 1 med.

Men nu innan jag får starta själva spelet så frågar dom frågor.. Hur svarar jag på dom???