Permalänk
Medlem

Gör Aspire bra nätagg

Jag hitta en Aspire nätagg som jag funderar på att köpa. Men jag har inte så stor erfarenhet av nätagg eller Aspire.
Jag kan inte hitta några siffror på den. Inte ens på deras hemsida.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASP520WSIL

Så om det är nån som har detta eller vet något om det, skriv snälla ni.

Låter det mycke?
Har den bra stabilitet?

Visa signatur

| A64 3200+ @ 2600 Mhz | MSI K8N Neo2 | 1GB Corsair TWINX4400 @ 260Mhz 2.5-4-4-8 | HD 120+120 | Powercolor x800Pro vivo | SuperPi 32sec |

Permalänk
Medlem

Dom anses som mycket bra, ja...

Satbila värden och ljudvinåv är axeptabel..

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

vad bra

Visa signatur

| A64 3200+ @ 2600 Mhz | MSI K8N Neo2 | 1GB Corsair TWINX4400 @ 260Mhz 2.5-4-4-8 | HD 120+120 | Powercolor x800Pro vivo | SuperPi 32sec |

Permalänk
Medlem

har själv ett sådant köpte det för en vecka sedan och är väldigt nöjd sjysst ljus från fläktarna och jag upplever det som väldigt tyst på lägsta varv

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk

nätagget jag fick med mitt aspirechassi lät som en skördetröska

Permalänk
Hedersmedlem

Har precis ett sådant du länkat till.
Klarar av att driva min rigg mycket stabilare än mitt föra antec smartblue.

Ljudnivån är helt ok, kör det på lägsta och visst det hörs men inte värre än de flesta nätagg. Dock är det inte riktigt sådär knäpptyst som vissa andra nätagg är.

Fin finnish i nätagget (var tvungen att öppna och kolla).
Jag är helt nöjd med mitt och kan rekommendera det.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

dock är de 400W-nätagg som medföljer lådorna specade med endast 15A på 12V

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

är det stor skillnad på plexivarianten (500w) mot 520w

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASP500WPLBLU

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
dock är de 400W-nätagg som medföljer lådorna specade med endast 15A på 12V

De som följer med Aspire-chassina är inte alls jämförbara med 500W- och 520W-modellerna som säljs löst.
Aspire tillverkar inga egna nätagg alls utan köper från andra tillverkare. Så därför finns det egentligen inga likheter mellan de klenare nätaggen och 500/520W-modellerna. De är tillverkade av helt olika företag.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
De som följer med Aspire-chassina är inte alls jämförbara med 500W- och 520W-modellerna som säljs löst.
Aspire tillverkar inga egna nätagg alls utan köper från andra tillverkare. Så därför finns det egentligen inga likheter mellan de klenare nätaggen och 500/520W-modellerna. De är tillverkade av helt olika företag.

jag erkänner att jag inte viste/tänkte på att de inte tillverkar själva, men jag är inte det minsta förvånad... tyckte bara att det var värt att ta upp även de klenare modellerna eftersom de också säljs med märket "Aspire" (och någon kan ju få för sig att de är lika kraftiga)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
jag erkänner att jag inte viste/tänkte på att de inte tillverkar själva, men jag är inte det minsta förvånad... tyckte bara att det var värt att ta upp även de klenare modellerna eftersom de också säljs med märket "Aspire" (och någon kan ju få för sig att de är lika kraftiga)

Absolut. Läser man topicen så lyder den "Gör Aspire bra nätagg".

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Jag visste inte att dom inte gör dom själv

Visa signatur

Permalänk

Re: Gör Aspire bra nätagg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musa
Jag hitta en Aspire nätagg som jag funderar på att köpa. Men jag har inte så stor erfarenhet av nätagg eller Aspire.
Jag kan inte hitta några siffror på den. Inte ens på deras hemsida.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASP520WSIL

Så om det är nån som har detta eller vet något om det, skriv snälla ni.

Låter det mycke?
Har den bra stabilitet?

Hade du provat sökt aspire skulle du sett mängden aspire trådar det finns och omdömet av dom. Verkar komma upp ett par aspire trådar om dagen minst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musa
är det stor skillnad på plexivarianten (500w) mot 520w

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASP500WPLBLU

Skiljer 2A på 12v och 4A på 5V har jag för mig.

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Gör Aspire bra nätagg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatorized
Hade du provat sökt aspire skulle du sett mängden aspire trådar det finns och omdömet av dom. Verkar komma upp ett par aspire trådar om dagen minst.

jag har sökt men hittade inget om 520w.......

om du vet nått om aspire så kan du ju skriva det här eller hålla tyst...

Visa signatur