Permalänk
Medlem

duschslangarna blev en höjdare. jag såg framför mig en star trek - borginspirerad dator nästa gång du bygger något, mkt slangar o så.
hur ska denna dator bli när den är klar? den ändrar stil hela tiden, man blir så glad över att se fantasi bli verklighet.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk

Har börjar att sätta ditt 4st blade fläktgaller idag (Inte riktigt färdigt)Det skall snyggas till.

Lite dålig bild

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: !!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
gör snyggare själv då istället för att klaga.

Sure, det kommer nån gång när jag orkar bygga

Elitemodd:
Inget illa menat, det är bara min personliga åsikt.. Fint chassi iövrigt!
Du förresten, hur pass varmt blir det i ett trächassi?
Jag funderar nämligen själv på att bygga ett.. Men trä isolerar ju värme ganska bra, så jag kan tänka mig att det kan bli rätt varmt..
Märker du av det på något sätt?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Elitemodd! Du e kung!

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB |
Asus Rog Strix 1080 TI OC 12GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: !!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Elitemodd:
Jag funderar nämligen själv på att bygga ett.. Men trä isolerar ju värme ganska bra, så jag kan tänka mig att det kan bli rätt varmt..
Märker du av det på något sätt? [/B]

Jag tror inte det blir så mycket varmare bara du har duktigt bra luftgenomströmning

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk

Re: Re: Re: Re: !!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-

Sure, det kommer nån gång när jag orkar bygga

Elitemodd:
Inget illa menat, det är bara min personliga åsikt.. Fint chassi iövrigt!
Märker du av det på något sätt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoxx0

Jag tror inte det blir så mycket varmare bara du har duktigt bra luftgenomströmning

japp kunnde inte svara bättre än ovantalare:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: !!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
ja då får det bli fult då,jag ska ha rött å grönt

Rött och grönt matchar alldeles utmärkt bra.

Nu har burken tagit en totalvändning tycker jag. Det verkade tveksamt till en början, men slangarna var riktigt snygga. Fortsätt så!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terroristen
ledsen.. detta är tyvärr Inte snyggt. och jag vet inte om jag ser potential heller tyvärr..

=/ hitta tillbaka din dina gammla byggen med klass.
För just nu vet jag inte riktigt vad det tagit åt dig.

Gör mig en tjänst, börja bygg dina egna chassin, eller sluta klaga på folk som gör det...
Elitemodd är ju bara bussig som fortsätter olägga ut bilder

Btw, grymt cool dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Gör mig en tjänst, börja bygg dina egna chassin, eller sluta klaga på folk som gör det...
Elitemodd är ju bara bussig som fortsätter olägga ut bilder

Btw, grymt cool dator

Asså åsikter får man ha, även om man inte har visat upp vad man kan, alla vet ju vad man själv tycker är snyggt och vad som är fult, eller hur? sen att det inte stämmer överens med dig, det är ju en annan sak, visst? Du kan ju försöka få honom att gå över till din tro, men du kommer nog inte att lyckas. Låt folk tycka vad de vill och låt Moderatorena bestämma hur hård man får vara... hare bra!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

Vilket tycker ni är snyggast(nätet är ju samma färg som detaljerna på burken,det var därför jag var tvungen att prova:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den til vänster tycker jag, om du lutar den lite grann, inte så rakt och fint som det är nu... Den till höger får mig att tänka på hönor... iofs så kan du ju kanske ha en död höna med lite blod på sig där.. isf så väljer jag höger, om du lägger till den döda hönan.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

väldigt fint jobb..hoppas att allt går fint.
ang. bilderna ovan, så tycker jag att du ska använda den till vänster
jag vet inte varför men det känns bara så
denna logg ska jag följa till slutet

Visa signatur

Dont drink and drive.

Permalänk

Helt klart det vänstra :):D

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Jag tycker som föregående talare, ta det vänstra gallret. Blir riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Fy f'n nu börjar det likna något..
Ser ju riktigt "finnt" ut nu.. Gillar dina mods starkt.. Även om jag tyckte att deta bygge såg ret åt h'lvet ut ibörjan.. Men som sagt blir det bara snyggare, och snyggare.. Så det kommer nog bli grymt snyggt i slutet..
Så fortsätt med bygget.. Skitt i om alla skriver massa skitt.. För det kommer med 99% chans bli grymt i slutet..

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk

ja det blir så den vänstra är klart bäst.nu har jag även gjort den lite vågig (Nätet)Det gula till vänster är lite tejp som INTE ska va där sedan(Endast för testet)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

öhhh bara jag som tyckte det var snyggare utan vågigt?

I övrigt mycket snyggt chassi!

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

har lite funderingar om du inte kan försöka smälta in döskallen lite i själva chassit tycker fortfarnade det ser lite påklistrat ur.

Om du ex modulera upp lite PP runt kanterna så det mer ser ut som den sticker ut då behöver du ju inte måla den helt heller utan mer på sidorna och så den gradvis blir orginalfärgen den är i nu...

sen kanske färga de 2 fläktkontrolsplåtarna i samma färg så de inte skär sig lika mycket.

sen har du funderat på att drybrusha i lite vit/grått på själva strukturen?

PS det buckliga måste va kvar ger mer dynamik till fönstret DS

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

mindre men många vågor skulle nog ha passat in mer, än få stora vågor som nu.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Jag tycker det blev ballt med dom stora vågorna.
Keep up the good work

Permalänk
Medlem

Lägg plexit på nån fin form och baka det ett tag i ugnen. Då får du en kul form på nätet sen.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk

Ser fint ut när nätet är vågigt sådär
Jättefint!

Permalänk

jag tycker iaf INTE om vågorna

Permalänk

Denna gången är det bara en lite uppgradering

4 st kromslangar(Förut 2 st) + en bild på helheten

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

det blir bara tokigare och tokigare efter varje uppdatering keep up the good work

Permalänk

Var i stan i dag å köpte hammarlack (Silver).Så jag var ju bara tvungen å grunda idag.skall lackas minst 1 gång till( eller kanske mer får se hur det blir)

Visa signatur
Permalänk

Blev jävligt snyggt med nya färgen på Dödskallen Och gallren i ögonen är nya också va?
Blir bara finare och finare.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

hum, att du inte kör samma galler som på sidan? det blir snyggare plus att det passar med gallret i ögonen.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Guldtänder! Eller att par av dem iaf

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk

:)

Tänkte bara säga Snyggt gjort!

Visa signatur

Från Hälsingland (Bergsjö) till Upplands Väsby = Det BÄSTA jag nånsin gjort!!