Nintendo äger E3 med Nintendo DS och nytt Zelda

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara kasta in en länk till en privatperson som har fått hem en NDS själv (verkar som att han springer runt på gatorna i Edmonton och visar sig som reklam för Nintendo, han har ett extra-kneg alltså). Han har ett och annat att säga om Nintendo DS och hans intryck av den.
http://forums.dshandheld.com/showthread.php?t=1306&page=1&pp=...

Dessutom så finns det ett roligt projekt som jag läsa om på:
http://dslinux.com
Däremot är siten nere i skrivande stund, men det verkar intressant (om det är genomförbart, dvs.).

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

När ska NDS slääpas i sverige?
Har ju haft GBA ett tag nu så jag känner som det nintendo fan jag är att jag måste byta upp mig till DS
Men vad kommer priset ligga på ca?
Väldigt spännande, balla bilder den killen hade på sitt ds

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

En DS i USA kommer att kosta 149.99$ som blir enligt Forex dollarkurs (som är relativt dålig) 1068 SEK. Så jag antar att om inte Bergsala väljer att köra sina Nazi-metoder så kommer den ligga runt det priset.
Sen när den kommer till Sverige vet jag inte exakt, men jag har fått bilen Januari - Mars 2005 så dyker den upp i Europa.

Men som sagt, en Nintendo DS blir det iaf.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Klart det är genomförbart (angående ds linux), finns ju linux till GBA, GC, PS2, XBOX och massor med andra konsoller redan men det kommer ju inte gå snabbt. Det mesta man kan förvänta sig är shell-access, inte direkt något grafiskt X. Dock så skulle man ju kunna surfa via lynx, men frågan är ju hur kul det är. Linux på PSP kommer nog fungera lite bättre, både eftersom processorn och minnet är mycket större, men även för att det finns tangentbord som tillbehör och för att skärmen på PSP är större (skulle man använda DS så skulle man ju få spendera en hel skärm som tangentbord).

Både PSP och DS förväntas komma i Europa under Mars månad, vi är inte direkt första prioritet...
Och ingen chans att DS kommer kosta 1000kr i sverige, förmodligen 1399:- medans PSP kommer gå på 1699:-.

Permalänk
Medlem

Men å andra sidan skulle man kunna använda en Touch-screen som ett substitut till mus på en DS, vilket skulle underlätta surfning i ett grafiskt läge (BlackBox är inte särskilt stort. Det skulle funka som en GUI till en DS. Rent teoretiskt förstås.). Men som sagt tror jag att det är mer än optimistiskt att ha ett Linux som har X, men man kan ju alltid hoppas på att de grejar biffen iaf.

Sen så misstänker jag precis som du att NDS kommer att kosta mer i Sverige än i USA. Det är ju som sagt Bergsala som bestämmer detta (Tyvärr).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är DS:en regions fri? Isf kankse man borde beställa en till mig själv i julklapp ju
Men vill helst att jag ska kunna lira min spel som jag isf köper här i sverige.

EDIT: Jag har ej hittat nån bra fakta på internet, men den där picochat eller va den hete, hur funkar den?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Den är regionsfri

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

PictoChat funkar så att du kan ansluta till andra Nintendo DS:ar i näheten och helt enkelt chatta med dem genom din DS. PictoChat följer med i din DS redan när du köper den, så det är inget extra köp till den. Sen så kan man rita och ha sig med PictoChat och skicka till varann. Kan vara bra om man sitter på ex. ett tåg och det är en vagn mellan dig och den du pratar med om ni tänkt spela nåt ihop, som bekant krävs ju bara en spelkasset även om man ska köra några spelare i Multiplayer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kommer att kunna koppla in DS till sitt GC för att låsa upp de saker som det krävs ett GBA för ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Det finns ingen sådan funktion i NDS:en, tyvärr. Men det är nog för att Nintendo vill markera att DS:en INTE är en GameBoy. Men personligen tycker jag att det är lite korkat att inte ha en sådan funktion. Men den kanske tillkommer, om vi har tur.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

hade man kunnat spela GB/GBC spel på DS så hade jag köpt en sådan, har nämligen sålt mitt GBA och jag har några GB-spel som jag vill spela (final fantasy mystic quest och zelda...), fast priset på GBA lär ju iofs gå ner när DS kommer till sverige