Anmäl dig till Roborock Challenge!

Halo 2 recenserat av Gamereactor

Permalänk
Medlem

Halo 2 recenserat av Gamereactor

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk

Man blir alldeles våt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piggynized
Man blir alldeles våt!

för att man gråter så mycket, för man upptäcker vilket skitspel det är

CS är tusen gånger bättre

Permalänk
Medlem

Nu vet jag ju inte om man skall dra in CS i detta... Även fast jag tycker CS har gett mig 10000ggr mer glädje under åren än vad Halo har gjort..

Hur som helst, är det bara jag som känner att halo 2 är mer av samma vara?

jag gillade ju inte Halo som ni kanske kände på er, men är det inget direkt nytt i spelet?

(Ja, jag gjorde det klassiska misstaget att inte läsa, men jag kollade på screensen och fick känslan av att det lika gärna kunde varit halo 1)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icy
Nu vet jag ju inte om man skall dra in CS i detta... Även fast jag tycker CS har gett mig 10000ggr mer glädje under åren än vad Halo har gjort..

Hur som helst, är det bara jag som känner att halo 2 är mer av samma vara?

jag gillade ju inte Halo som ni kanske kände på er, men är det inget direkt nytt i spelet?

(Ja, jag gjorde det klassiska misstaget att inte läsa, men jag kollade på screensen och fick känslan av att det lika gärna kunde varit halo 1)

Det var exakt så ja kände... samma sak... typ mer som expansion... CS har givit mig flera miljoner gånger mera glädje än Halo...

Ja kommer nog aldrig förstå vad som är så bra med Halo.. Precis samma sak som att folk inte förstår varför folk lirar CS.. För cS är inget BRA spel, de tär bara sjukt underhållande & beroendeframkallande

Permalänk
Medlem

Saken är väll den att de som äger X-Box har så lite kul spel att spela, så Halo blir en riktig ljuspunkt i tillvaron...

Om man vill spela ett sådant spel med bra story och känsla är Metroid Prime bättre..

Har man PC är väll så gott som nästan alla FPS spel bättre, imo...

Ravenshield är ju sjukt kul, CS duger allt bra även fast det är för gammalt nu.. Farcry är rätt trevligt, doom3 är trots allt underhållande... Unreal funkar om man har tråkigt.. osv osv...

Halo är ju sämre än allihop

Permalänk
Medlem

Jag har ett Xbox, och jag har spel att spela som är roliga, som tur är så ingår INTE Halo & Halo 2 ibland dom spelen...

Nä, tacka fan för Spyro A Hero´s Tail

HALO 2 ÄR DÖTT, DRIPBYAAPOS* HALO2

*=(dont rest in peace becuase you are a piece of shit)

Permalänk

Du menar att det är bara dom som äger en Xbox men inte en PC som gillar Halo?

EDIT: svar till Icy

Permalänk
Medlem

Första Halo var ju helt hypat innan det kom, men det var en grym besvikelse. Och ännu sämre vart det när dom släppte det till PC sen, jag tror att det blir samma för 2:an.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem

Tycker ni ska testa spelet innan ni uttalar er. Jag kan iaf säga att jag blev grymt imponerad av den härliga känslan i spelet.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem

CS bättre än halo? ja skulle vilja säga att båda spelen suger multipung

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
Tycker ni ska testa spelet innan ni uttalar er. Jag kan iaf säga att jag blev grymt imponerad av den härliga känslan i spelet.

hmm. om jag inte minns fel, vilket jag inte gör för läste det nyss på metro. så släpps spelet om 2 dagar..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
hmm. om jag inte minns fel, vilket jag inte gör för läste det nyss på metro. så släpps spelet om 2 dagar..

här har ni era bevis på att folk på sweclockers har warez!

jag har inte spelet (längre)

Permalänk
Medlem

Självklart finns det folk osm har PC som gillar Halo, titta bara på The Sims, det säljer ju som smör... Visar ju lite om att smaken är som baken...

Det jag menade var väll att i det stora hela sett, så har X-Boxen mycket mindre spel i den genren... Det gör ju att de få spelen som finns blir mycket populära automagiskt..

Däremot jag som har PC har ju spelat många FPS spel som är långt mycket bättre...

Permalänk
Medlem

Det verkar som om Halo mest uppskattas av "nyare" folk inom genren. Har man en längre FPS-karriär bakom sig fnyser man bara åt det, inget som går att ta på allvar.

Själv skulle jag inte ens komma på tanken att spela FPS med en gamepad (Ställa tidsmaskinen på 1995). Klart det går att vänja sig - men varför, när det finns så många bättre spel som styrs med mus och har skarp grafik. (Lite längre avstånd i Halo och det vara bara en enda gröt av suddig TV-bild.)

Permalänk
Medlem

Jag har enbart spelat ett enda FPS spel på konsoll som var vettigt, och det var Unreal Tournament (tror jag) till DC... Tycker att alla andra spel är grymt dålgia... (förutom perfect dark & golden eye 007 till n64)

Permalänk
Medlem

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/562116.asp
Högst rankade spelet någonsin...

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/562116.asp
Högst rankade spelet någonsin...

Jag ser ju att du är ett Halo 2 fan...

För titta vad jag precis hittade

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/197771.asp?q=Zelda%20O...

98,6% vilket är 0,6% bättre än Halo 2

Och bara för att ett spel har ett högt betyg, betyder inte det automatiskt att spelet i sig är bra... I detta fallet stämmer det dock, i alla fall när det gäller Zelda:OoT, eftersom spelet är otroligt bra..

Men när vi pratar Halo 2... Då hade 9,8% varit ett bättre betyg

EDIT: På ett ställe har Zelda 99 och på ett annat 98,6 så eftersom Zelda är det bättre spelet, så kör vi på 99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ewka
Det verkar som om Halo mest uppskattas av "nyare" folk inom genren. Har man en längre FPS-karriär bakom sig fnyser man bara åt det, inget som går att ta på allvar.

Själv skulle jag inte ens komma på tanken att spela FPS med en gamepad (Ställa tidsmaskinen på 1995). Klart det går att vänja sig - men varför, när det finns så många bättre spel som styrs med mus och har skarp grafik. (Lite längre avstånd i Halo och det vara bara en enda gröt av suddig TV-bild.)

Har spelat FPS sen Wolfenstein 3D och jag gillar Halo 1 & 2 skarpt.
Var helt uppslukad av CS fram tills beta 7.1 sen började folk ta det aldeles för mycket på allvar.
Jag spelar för att det är roligt, och därmed går det bra att använda handkontroll.

Och ifall du har problem med att se fiender på avstånd i Halo så har du:
1: Kassa ögon, uppsök optiker.
2: Kass TV, köp ny.

Folk kan lägga hur mycket pengar som helst på en dator, men på konsoll så förväntar ni er att det ska se skit bra ut på er 10 år gammla TV.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Och ifall du har problem med att se fiender på avstånd i Halo så har du:
1: Kassa ögon, uppsök optiker.
2: Kass TV, köp ny.

Antingen det, eller så upptäcker man att jämfört med PC versionen så "blurras" bilden ut betydligt mer ju längre bort saker är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
för att man gråter så mycket, för man upptäcker vilket skitspel det är

CS är tusen gånger bättre

Som att jämföra päron och äpple GPL är tusen gånger bättre

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Överhypat, överskattat...

Permalänk

Detta verkar för bra för att vara sant. Kommer sitta klistrad framför TV:n när spelet anländer från Webhallen. Precis som jag gjorde med föregångaren.

Permalänk
Medlem

Halo ska inte spelas av en gnällig cs-kiddie som vrålar högt hur hans aim är off och han inte kan bunnyhoppa (hejsan E). Det ska spelas tillsammans med en polare framför en 32" widescreen och ett biosystem av prisklassen 13k+. Jag har aldrig spelat något roligare spel i coop.

Permalänk
Medlem

Har också spelat FPS sedan Wolfenstein 3D-tiden och Halo är bland det roligaste jag någonsin spelat. Var lite osäker innan jag prövade hur det skulle vara att styra med handkontroll, men det fungerar hur bra som helst, eftersom spelet är gjort för att styras med handkontroll.
Lirade igenom hela i co-op med en polare och ser fram emot att göra detsamma i Halo 2.

Permalänk
Medlem

Så det finns Co-op i Halo 2?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Så det finns Co-op i Halo 2?

Ja det finns men, som jag har förstått det så är det endast om man sitter på samma Xbox
Varför? Ja du säg det.

Permalänk

Man kan ju för FAN inte jämföra CS och Halo. CS har sin tjusning och jag förstår varför det är populärt. Men det är ju två helt skillda spel. När jag spelar CS vill jag ha snabb action och antingen äga public eller äga polare på lan. När jag lirar Halo vill jag njuta av spelets handling och känslan av min xbox-kontroll i min hand (ja, det ska spelas på xbox). Känns helt fel att jämföra dessa två spel.

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Modificated
Man kan ju för FAN inte jämföra CS och Halo. CS har sin tjusning och jag förstår varför det är populärt. Men det är ju två helt skillda spel. När jag spelar CS vill jag ha snabb action och antingen äga public eller äga polare på lan. När jag lirar Halo vill jag njuta av spelets handling och känslan av min xbox-kontroll i min hand (ja, det ska spelas på xbox). Känns helt fel att jämföra dessa två spel.

Jag kan inget annat än hålla med.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad folk klagar på när det gäller Halo. När jag körde igenom 1:an så var det närmast magiskt. Musiken, Atmosfären, Grafiken, AI:n. Allting var underbart. Det enda som gick att klaga på var att banorna fram mot slutet var en aning för repetiva. Det är ju inte svårt att förstå varför Halo blev en sådan succé. Gjuten kontroll, fin grafik, spelkänsla, fordon, story. Och detta fungerade klockrent.Det jag har läst så verkar 2:an vara en tweakad version utav 1:an. Och inget ont i det. Lägg sedan till multiplayer stöd och vi har ett spel garanterat värt pengarna. Halo 2 kommer att vara morgondagens Golden Eye.

Att jämföra Halo med tex Metroid Prime är ju bara löjligt. Det är 2 vitt skilda spelgenrer. FPA och FPS. Då kan man likaväl jämföra Halo med Morrowind. Man ser det ur första person och man dödar ju saker där med.:rolleyes:

Så någon får gärna motivera varför Halo nu uppenbarligen suger så jävla mycket.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum