Permalänk
Medlem

Skandiabanken:

- Gratis uttag i bankomat utomlands, alla(?) andra tar 30-40 kr per gång
- Vilken dator som helst fungerar, man slipper dosor, lösenord skickade med brev och andra begränsande metoder

I övrigt har de bra priser, billigt VISA och uttagskort och bra ränta (jämfört med storbankerna).

Permalänk

ska du ta ett långsiktigt lån rekomenderar jag Finax Telefonlån eller GA Capital bank.
De har garanterat den lägsta räntan. Vill du vara riktigt smart sätter du även ditt hus som borgen. Detta leder till att räntan blir lägre och du har mindre att förlora

MVH /Fresh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gz
Skandiabanken:

- Vilken dator som helst fungerar, man slipper dosor, lösenord skickade med brev och andra begränsande metoder

I övrigt har de bra priser, billigt VISA och uttagskort och bra ränta (jämfört med storbankerna).

det är inga sådana avgifter inom EU

Visa signatur

Gör aldrig samma misstag två gånger såvida det inte lönar sig

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon
Föreningssparbanken fungerar ypperligt i Firefox om någon undrar.

Och i Opera.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Aldrig mer Föreningssparbanken, Första gången jag skulle öppna ett konto hos de ber jag dem om de kan förkorta mitt namn istället för mitt fulla namn tex om jag hette"ann-marie" då ville jag skriva bara Ann på kortet, men de vägrade, jahopp inget å grina över tänkte jag och gick därifrån.

Några veckor senare anländer mitt visakort det visar sig att de har kastat om en massa bokstäver i mitt namn, jag går givetvis tillbaka till fsb för att påpeka detta, de säger använd den så länge så fixxar vi ett nytt kort, 1 vecka senare rammlar det ner ett nytt kort. Öppnar kuvertet och ser SAMMA FEL, jag går till banken ännu en gång och frågar de vad de håller på med kvinnan börjar bli otrevlig och med arg ton förklara en massa skit, till sist säger hon att jag ska betala om jag ska ha ett nytt kort.

Varför ska jag betala om det är de som har gjort felet? det ville hon inte svara på, så jag sa jag vill avsluta mitt konto så jag kan gå till en annan bank.

Nu tänker ni visst några bokstäver gör ju inget men vafan i början bad jag de förkorta mitt namn vilket skulle underlätta allt men de sa nej.

Idag har jag Nordea studentpaket med visa,internettjänster osv funkar skitbra.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lauren
det är inga sådana avgifter inom EU

Vad trevligt att övriga banker lärt sig...hoppas de fortsätter följa Skandiabanken och även tar bort avgiften på 35 kr för resten av världen.
: )

Permalänk
Medlem
Citat:

Skandiabanken:

Dock är det växlingsavgift vid uttag utomlands:
"Valutaväxlingspåslag vid köp/uttag med kort utomlands: 1,65%"

Annars tycker jag SkandiaBanken är bra. Det enda jag önskar mig är inloggning med dosa och saldo skrivet på varje rad på kontoutdraget.

Visa signatur

Har Du läst hela tråden innan du postar?
"You can't cheat an honest man. Find someone that wants someting for nothing. Then give him nothing for something."
| Stoppa "storebror" | www.againsttcpa.org |www.protectprivacy.org |

Permalänk
Medlem

Vad är detta för skräp, NORDEA såklart.. Har alltid blivit behandlad bra, och som student har man ju allt det ni skrev (Cash, Solo internetbank, VISA, uttag där det står 'Bankomat' , det är ju själva ordet för dem t.o.m Internetbanken har engångskoder. Rätt hög ränta om man har mycket pengar (är 3.0 max?), men på det kontot kan man bara ta ut / föra över typ 4 gånger per år.

Visa signatur

g++

Permalänk

ICA-banken har jag, väldigt smidigt och till bra pris som det redan skrivits om. Snabb support när jag skickat mail till banken. har inte testat andra "nätbanker" men det hela är väldigt smidigt...

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vidarvega
ICA-banken har jag, väldigt smidigt och till bra pris som det redan skrivits om. Snabb support när jag skickat mail till banken. har inte testat andra "nätbanker" men det hela är väldigt smidigt...

En väldigt liten sak jag stör mig mycket på är dock att man måste ange ett datum när man ska föra över pengar till ett annat konto. De kan inte bara välja nästa möjliga datum, utan man måste uttryckligen säga när man vill att överföringen ska ske.

Jag blir arg när människor ska behöva göra saker som datorer klarar bra. Jag har dock mailat dem och påtalat detta, och fick medhåll, så förhoppningsvis ändras det någon gång. Jag kanske skulle följa upp det...

Permalänk
Medlem

Har Nordea internetbank. Har fungerar perfekt så här långt, har alla funktioner man kan behöva också, tex ett internet visa nummer som bara fungerar online och som man kan stänga av sätta på när man vill.

Permalänk
Medlem

Skaffade nyligen ICA-banken och deras Bankkorts Plus (mastercard). Fin ränta, 0,5 % bonus på allt man handlar på kortet, gratis kredit tills man får fakturan på köpen, inga avgifter för automatuttag i utlandet, och framförallt inget valutaväxlingspåslag!! Jävligt skönt att slippa de där 1.65 %-en på köp i utländsk valuta.

Nackdelar är väl kanske att de inte har fungerande direktbetalning, och överföringar till/från utlandet saknas, men det kan man ju fixa från ett annat konto.

Permalänk
Medlem

"Skandiabanken blev på nytt utsedd till Årets Internetbank av tidningen Privata Affärer.

-Skandiabanken får priset bland annat för förbättringar som automatiskt ifylld K4-blandkett, mobilbank och modellportföljer för aktier och fonder. Dessutom har banken låga avgifter och bra villkor, skriver juryn i sin motivering."

http://www.nyteknik.se/art/37793

Permalänk
Medlem

Ni är medvetna om att tråden skapades för ett år sedan va?

En som har Skandiabanken och är nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Vad trevligt att övriga banker lärt sig...hoppas de fortsätter följa Skandiabanken och även tar bort avgiften på 35 kr för resten av världen.
: )

Lärt och lärt, de blev tvingade iom. en lag.

Permalänk
Medlem

http://www.kvalitetsindex.se/res_2004_bank.html

"Tre av storbankerna ligger i den lägre gruppen, medan SHB, FSR-bankerna, Danske bank, Länsförsäkringar bank samt gruppen andra banker ligger markant högre för alla mätta aspekter. LF-bank toppar överlag."

Jag måste hålla med!

Jag bytte till Länsförsäkringar för ett par år sedan efter strul med FSB. Utan att ha någonting direkt att komma med så prutade jag mig till gratis MasterCard (ingen kredit utan alla köp dras direkt från kontot) och VISA. Deras VISA, som jag sedan gjorde mig av med pga studier, har ett minimum på 10000:- i kredit, och INGEN ränta alls förutsatt att man betalar samma månad. Det är ganska ovanligt. Internettjänsten kostar ingenting heller. Dessutom är servicen alltid väl godkänd. (Prova deras Fastighetsfond, den har i princip bara gått upp de 3 senaste åren).

Permalänk
Medlem

Jag kör med FSB och Skandiabanken. De kompletterar varandra rätt bra. Skandiabanken har bra ränta, man kan binda pengarna och få ännu bättre ränta. FSB har gratis visa-kort, e-kort osv, eftersom jag är student.

Permalänk
Medlem

Jag är med på att denna tråden nu är rätt gammal, och att snubben som startade den antagligen inte kollade, men jag läste ju nu, så det kommer säkert någon efter mig som har samma funderingar och undrar lite.

Ni snackar om betalkort, det är viktigt
Ni snackar om ränta, även det viktigt

Men när vi kommer till frågan om "lättillgängligt" och "alla browsers" kommer vi också in på "Säkerhet", vilket ingen gått närmre in på.

Firefox och opera är under ständig utveckling, därför kan det vara svårt för en bank att garantera säkerheten då man inte känner programmet utan och innan. Men vi som har windows vet att IE blir man inte av med så lätt, man kan faktiskt använda det i sånna här frågor.

Själv kör jag med handelsbanken, jag har bankomatkort utan betalningsförmåga i butiker, kom snabbt fram till att det blir dyrare på puben om man inte behöver gå iväg och plocka ut pengar

Jag har ett internetkonto som fungerar som det ska. Man får ladda hem ett säkerhetprogram och sedan skriva in PIN vid varje enskild transaktion. Jobbigt säger somliga, lika bra säger jag. När det gäller pengar kan det inte vara säkert nog.

Permalänk
Medlem

Känns som alla banker verkar tillförlitliga och ser till kundens bästa.
Alla verkar va bra på nått sätt, det är typ som mobilabonemang att
man får ta det som passar än själv bäst.
jag kör på nordea, det är skitbra. Min föräldrar för över deg till mitt konto
och det går grymt fort och är smidigt, det är för att dom har nordea med.

Visa signatur

Northwood 2400@2573 18x143 -X-Kingmax 2x256 @ 2.5-3-3-7 i dual-X- MSI 865PE neo2 -X- 9800pro 378/338 @ 430/370 -X- Zalman ZM80C-HP - Thermalright SLK-947U- 4x90mm (2in,2ut)

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare sparbanken men nu har jag Stadshypotek Bank. Bästa banken jag haft. De har trevlig personal och bra ränta.

Kan varmt rekommenderas! Min sambo däremot har tidigare haft Skandiabanken men har nu också Stadshypotek Bank. Skandalbanken har ty usel säkerhet på webben, en annan anledning till att hon bytte var införandet av depåavgift för aktiehandel (år 2002, mer info finns i Privata Affärer). Den mörka skuggan från Skandiabankens moderbolag gör ju inte heller saken bättre.

Visa signatur

Din sökning - läsningsvänlig - matchade inte något dokument. Your search - site:sweclockers.com mats-ats - did not match any documents.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Handelsbanken och är extremt missnöjd med deras internettjänst. Känns lite sketet att sitta med viktiga certifikat i ett operativsystem som läcker som ett såll. Dock vet jag inte vad jag ska byta till, de flesta andra banker ska ha betalt per räkning när man ska betala saker verkar det som.

Permalänk
Medlem

Jag har idag Föreningssparbanken men är mitt uppe i en övergång till ICA Banken. För mig som handlar mkt från eBay är det helt underbart med en bank som INTE lägger på ett administrativt påslag på 1,5 % på köpesumman.

FSB kostar mig idag 450 kr á år (VISA,internetbank + ekort) Att det är ett fruktansvärt överpris har jag kunnat acceptera för att det är så enkelt att använda och att ekort fungerar alldeles lysande. MEN när de började ta 10 kr per uttag i alla automater som inte är deras egna (hur många fsb-automater finns det?) och de bemötte mig väldigt ovänligt när jag ringde deras "kundtjänst" då fick jag nog. Nu hoppas jag på ICA-banken och att jag ska bli nöjd med dem.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Jag kör med Handelsbanken och är extremt missnöjd med deras internettjänst. Känns lite sketet att sitta med viktiga certifikat i ett operativsystem som läcker som ett såll. Dock vet jag inte vad jag ska byta till, de flesta andra banker ska ha betalt per räkning när man ska betala saker verkar det som.

Betalt per räkning? vilka banker tar ut en sådan avgift?
Jag har SEB och FSB. FSB är ju rent ut sagt en skitbank. SEB har grym service men tar betalt därefter. Som vanligt så får man vad man betalar för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andersz
Jag har idag Föreningssparbanken men är mitt uppe i en övergång till ICA Banken. För mig som handlar mkt från eBay är det helt underbart med en bank som INTE lägger på ett administrativt påslag på 1,5 % på köpesumman.

FSB kostar mig idag 450 kr á år (VISA,internetbank + ekort) Att det är ett fruktansvärt överpris har jag kunnat acceptera för att det är så enkelt att använda och att ekort fungerar alldeles lysande. MEN när de började ta 10 kr per uttag i alla automater som inte är deras egna (hur många fsb-automater finns det?) och de bemötte mig väldigt ovänligt när jag ringde deras "kundtjänst" då fick jag nog. Nu hoppas jag på ICA-banken och att jag ska bli nöjd med dem.

Är du säker på att de tar abgift för uttag i annan automat?

Permalänk
Medlem

jimjavel: Ja, det är jag. För att citera internetbanken
"Uttagsavgift -10,00"

Sen fick jag det bekräftat i Sydsvenskan (skånsk tidning) samt även via kundtjänst. Det var droppen som fick bägaren att rinna över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Betalt per räkning? vilka banker tar ut en sådan avgift?
Jag har SEB och FSB. FSB är ju rent ut sagt en skitbank. SEB har grym service men tar betalt därefter. Som vanligt så får man vad man betalar för.

Vad jag vet ska t.ex. FSB ha en avgift på 45 spänn precis som om man skulle gå till kontoret och betala manuellt. Värdelöst om det stämmer.

Då är SEB:s avgift på 120 spänn per år bättre, hos handelsbanken är allt sånt gratis men som sagt, kass internettjänst så jag betalar hellre SEB:s årsavgift för samma sak.

Permalänk
Medlem

Handelsbanken är det enda rätta

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

lustig tråd detta

skapades 2003, återupplivades slutet av 2004, ca ett år efter och så nu. ytterligare ett år efter.

Det där med FSB och 10:- kan jag bekräfta. Fast står det inte något i stil med "gratis uttag i hela EU" på deras hemisda på "VISA-korts sidan"?? (eller minns jag fel??)
Sen när tillhör inte SEB eller skandiabanken EU?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andersz
jimjavel: Ja, det är jag. För att citera internetbanken
"Uttagsavgift -10,00"

Sen fick jag det bekräftat i Sydsvenskan (skånsk tidning) samt även via kundtjänst. Det var droppen som fick bägaren att rinna över.

Vad tusan, 10 kronor!?!
Jag hade gjort fjorton automatuttag under årets tre sista månader och då tror jag att det är ganska lite för mig. Nio av dessa var gjorda vid andra bankomater, det skulle innebära 90kr extra, 30kr i månaden. Totalt på ett år är vi uppe i 360 kronor...

Kan tyvärr inte hitta något om det på deras hemsida, lite dåligt.
Har kollat här.
Usch alltså.

Guru: De har väl bara inte uppdaterat den sidan. Tycker de borde lägga ut en stor nyhet om det här och inte smyga med det.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Min mor har jobbat inom fsb sedan nära 30 år tillbaka och har vänligt men bestämt informerat om att de INTE tas någon avgift om du tar ut pengar i en annan banks automater. Den kostnaden regleras enbart bankerna emellan. De avgifter som tas ut finns stort sett allihopa på listan som det tidigare länkats till. Det finns dock andra tjänster som kostar en tia hit och en tia dit. Så det kan ju vara ett tips att kolla upp det. Hör av dig till din bank annars. För OM det dragits så är det fel!

Visa signatur

what's a buttfor?