HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk

Fasiken, nu blir man ju sugen på att spela
Aja, får väll vänta till jul eller nått då man får lite pengar =/

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Knox din varning kvarstår

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som vet hur man spelar "offline". Måste man koppla upp mot Steam även efter spelet är färdigladdat, registrerat osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Fortfarande ingen som vet hur man spelar "offline". Måste man koppla upp mot Steam även efter spelet är färdigladdat, registrerat osv.

Man måste bara verifiera HL2 en gång, sen kan man spela offline.
Det ska finnas ett "Offline Mode" i Steam.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem

Kan fan inte hitta det, I egenskaper för halflife2 står det "offline mode" ready men jag har ingen aning om var man aktiverar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAnOs
F-n ta Steam!!

Your purchase is still being processed! Steam will notify you when transaction has been complete. Game is not available to play

Får samma meddelande typ.

"Your subscription to Half-Life 2 Retail Standard has not been completed, becouse Steam servers are currently unable toprocess the transaction."

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Får samma meddelande.... Skit också. Vill lira nu!

Permalänk
Medlem

Någon som har en GAMMAL dator och testat det? Och då menar jag inte 6 månader eller 1 år utan FLERA år gammal dator. (jo, en del har faktiskt 3-4 år gamla datorer som fungerar utmärkt till det mesta, utom dom allra nyaste spelen)

Kan ju spela Far Cry rätt så hyfsat på medel/high på min, men jag misstänker att detta inte alls är lika bra optimerat (precis som Doom 3), vilket är konstigt när man jämför detaljrikedomen och viewdistance och AI och sådant med Far Cry men men....

Synd förresten om dom som får varningar fast dom inte frågat om något olagligt.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Flygplans tråd missförstod jag, och tar bort varnignen, ber om ursäkt för den missen.
Knox din varning kvarstår

Jag hade inget vettigt att säga med mitt inlägg

Permalänk
Medlem

har stött på nån form av bugg tror jag, kan inte klättra upp för denna stege :/

screenshot:

ps. gravity gun rockar ds.

Visa signatur

Desktop: Opteron 146 | DFI nF4 Ultra-D | 2x512 OCZ Rev. 2 | Sapphire GTO2 | Raptor 74 Gb
Server: A64 3500+ | MSI K8N-NEO-4F | CORSAIR 512MB CL3 | 160 GB HDD

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Varför kvarstår knox varning??

Från hans signatur "Frågor kring ett beslut? pm mail blaha blaha"

Permalänk

Arghh 50 minuter kvar till tills jag slutar! Gaah jag vill hem och spela! Jag har också ATI kupong och när jag dubbelklickade på hl2 ikonen i steam menyn så står det. Att det är färdigt att spelas när det är officielt släppt! Så jag får hoppas att jag inte råkar ut för några problem!

Visa signatur

[Coolermaster Stacker][Windows Vista 64bit Ultimate] [Intel Core 2 Duo E6750 2.66Ghz][Sapphire Radeon X3870 512MB DDR RAM][Corsair XMS2-6400 4096MB DDR 920Mhz][Asus P5N32-E SLI PLUS nForce Dual X16 SLI][Raptor WD360GD 36Gb][Maxtor DiamondMax 200GB 8MB 2st][Samsung SP1614N 160Gb 7200rpm 8Mb][Maxtor DiamondMax 120GB][Maxtor DiamondMax 40Gb 2MB]

Permalänk
Medlem

så finns det ingen möjlighet att aktivera steam kopian om man inte har dvd skivan?
har inte heller dvd

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Någon som har en GAMMAL dator och testat det? Och då menar jag inte 6 månader eller 1 år utan FLERA år gammal dator. (jo, en del har faktiskt 3-4 år gamla datorer som fungerar utmärkt till det mesta, utom dom allra nyaste spelen)

Kan ju spela Far Cry rätt så hyfsat på medel/high på min, men jag misstänker att detta inte alls är lika bra optimerat (precis som Doom 3), vilket är konstigt när man jämför detaljrikedomen och viewdistance och AI och sådant med Far Cry men men....

Synd förresten om dom som får varningar fast dom inte frågat om något olagligt.

Inaktivera nätverket/internetuppkopplingen (alternativt dra ur nätverkskabeln) och sen startar du steam. Då kommer en ruta upp som ger dig dessa alternativ:

"Retry Connection" "Start steam in offline mode"

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Unlocking game files på 75 %, ahh spela snart!!!!!

Permalänk
Medlem

Hum.
Brorsan köpte just DVD'n. Men puckot kom på att han inte har nån DVD-enhet.
Så jag rippade spelet (vilket är lagligt, eller hur, eftersom han har spelet). Och så installerade han från image-filen. Men sen när han ska spela står att man måste ha originalskivan, dvs. inte en emulator. Securom heter skyddet.
Det borde ju inte vara olagligt att göra på detta sätt, annars så kan väl nån moderator redigera mitt inlägg.
Nå, finns det något sätt att fixa på elle rmåste man fixa en DVD?

Permalänk
Medlem

Roligt att vissa med nya pc och nya grafikkort och grejer för säkert 10000-15000kr saknar dvd som bara kostar 200-300kr

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk

haha. tycker de var lite tråkigt att det inte finns nån sorts internet spelande

Permalänk
Medlem

Blä. Tycker ni moderatorer går lite väl för långt för att endast ha 1 HL2 tråd.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibson
Hum.
Så jag rippade spelet (vilket är lagligt, eller hur, eftersom han har spelet). Och så installerade han från image-filen. Men sen när han ska spela står att man måste ha originalskivan, dvs. inte en emulator. Securom heter skyddet.
Det borde ju inte vara olagligt att göra på detta sätt, annars så kan väl nån moderator redigera mitt inlägg.

Du får ta backup av egna program, det stämmer, Alcohol ska klara securom, testa med det.

Permalänk
Medlem

Finns det någon demo version av spelet ute än? Vill helst se hur det flyter på min dator innan jag öppnar plånboken och betalar.

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Får samma meddelande typ.

"Your subscription to Half-Life 2 Retail Standard has not been completed, becouse Steam servers are currently unable toprocess the transaction."

Haha vilket skit. Fick precis samma meddelande när jag registrera alldeles nyss
Ni som har drabbats, har ni fått igång det än?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibson
Hum.

Detta är enkelt: För att spela spelet måste du ha minst det som står som "Minimum requirments" på kartongen.

Citat:

Win ME/98/2000/XP • 1.2 GHz Processor • 256MB RAM
• DirectX 7 level graphics card • 4.5GB HD • DVD-Rom • Internetuppkoppling

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

omg presis vad jag var rädd för, fick samma =/ det som jag inte fattar riktigt är om dom fixar det åt en och mailar när det är klart, eller om man får regga det igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffe-

Jepp, håller på att "unlocka" nu.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Roligt att vissa med nya pc och nya grafikkort och grejer för säkert 10000-15000kr saknar dvd som bara kostar 200-300kr

Mjo, jag håller med faktiskt
Men nu löste det sig, vi snodde min halvbrorsas DVD (som egentligen är min )
Så nu jäklar ska vi spela snart.
Men tänkte mest på att andra kanske har samma problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Nån som fått igång HL: Source? (Läste bara 2 sidor bakåt)
Mitt ser ut EXAKT som vanliga HL. I menyn står det "HALF-LIFE" (inget "source"), och spelet är precis som HL, med väldigt låg upplösning på texturerna och kantiga gubbar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Blä. Tycker ni moderatorer går lite väl för långt för att endast ha 1 HL2 tråd.

Håller med om att en tråd kan bli problematiskt, men i denna tråden kan ni ju diskutera allt mellan himmel och jord som rör spelet :=)
Sen kan du ju ta dig en titt i spelforumet; det spammas mer eller mindre ut HL2 trådar där...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffe-

Provade starta spelet efter att ha väntat i en halvtimme, fick ett medelande om att nyckeln inte var registrerad och i samma ögonblick registrerades den.