Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
Lyckades böjja pinnarna på min processor när jag skulle slita av kylarn. Pastan som uppenbarligen agerade klister gjorde att hela processorn åkte med kylarn.
Hittade inte vilken pinne som var böjd, men med liiite tryck gled den tillbaka ner i sockeln. Har inte plockat bort kylarn någon mer gång på den datorn.

Är inte den lilla hävarmen som man låser fast processorn med till för att hindra att det du beskriver skall hända?

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Är inte den lilla hävarmen som man låser fast processorn med till för att hindra att det du beskriver skall hända?

Tydligen fungerar den inte speciellt bra

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk

böja pinnar är ju default hehe... Jag tappade en propp i golvet en gång. Tog en timme o böja ut alla igen.

Det var en kunds dator dessutom haha

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar

Tydligen fungerade kylpastan (aka klistret) bättre

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk

ja årkar itne läsa vad alla har skrivit men så länge itne ben jävlen är av så e d bara att bända tbax den jätt ejätte försiktigt med en pinsett å få den så rak som d går å sen sätta dit prossessorn ennu försiktigare

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis_svensson
ja årkar itne läsa vad alla har skrivit men så länge itne ben jävlen är av så e d bara att bända tbax den jätt ejätte försiktigt med en pinsett å få den så rak som d går å sen sätta dit prossessorn ennu försiktigare

Åkejj då vet vi, menn det gor licka brå med enn smörknivv vettu.

Permalänk
Medlem

haha grabbar tat lugnt med prollarna inte kul o förstöra en när man måste köpa en ny använd inget våld, vill den inte ur kolla från olika vinklar vad det är som hindrar om det är ´´limmat´´ så låt det vara..:P:P

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Näe, värst är nog moderkortet som ska ner i lådan. Jag satt naken (Va ensam hemma ) å monterade min nyköpta dator å det rann svett på hela kroppen när jag skulle lyffta i moderkotet i chassit.. Oh tips, sätt aldrig på en zalman fläkt innan ni sätter kortet i dator.. jag lovar det blir obehagligt ;D

Permalänk
Medlem

hahaha första gången jag monterade ett datorsystem blev jag överlycklig

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Medlem

vad är det svåraste momentet med att bygga ihop datorn ?

Permalänk
Medlem

svåraste är nog att skruva fast moderkortet fast det är ju hur enkelt som helst men av allt det lätta är det det svåraste hehe

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk

Jag lyckades oxå att böja en pin-jävel. Det var inte under själva momentet då processorn ska ner i sockeln som det skedde utan när jag skulle öppna boxen den levererades i. Alltså det var en A64 3200+ boxed historia, och den transparenta boxen som processron ligger i öppnas likt ett hamburgermeal i en vit frigolit (stavning+) låda. Problemet är att boxarna är konsturerade (ialalfall min) så att den vill stängas igen om man släpper locket vilket hände för mig. locket åkte tillbaks då jag var påväg att ta ut processorn (det gick fort), det var inte alls någon märkvärdig kraft men de räckte för att böja en pin. Slutsats: det krävs ej mycket för att böja en pin och köper ni en boxed A64 så kan det vara värt att tänka på denna lock-effekt när man tar ut processorn. böjs nån pin, böj försiktigt tillbaka, det ska förhoppningsvis bli en saga med lyckligt slut då.

Och ja, jag var försiktig under hela proceduren, men inte en allt för stor hacka har investerarts i de boxar de små läckerheterna vilar i vilket är synd då sådana "olyckor" är ytterst tråkiga....

Visa signatur

Intel Core i7 965 | Intel DX58SO | Intel X25-M 80 GB SSD | OCZ Platinum 6 GB | Gigabyte 4850 1 GB | Corsair HX 620 | Samsung F1 1TB | Thermaltake DH 101 VF7000BNS

Permalänk
Medlem

skrapa med gaffel på moderkortet brukar fixa allt

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz(Newcastle) | ASUS A8V Deluxe | Western Digital Caviar 80GB |Leadtek GeForce 6800GT 256MB | 1024MB PC3200 Corsair VS |