Permalänk

Kontakten med routern dör!!

Hejsan, jag har en Dl-514 (D-Link) router.
Jag har nyligen flyttat till lägenhet o skaffade trådlöst nätverk istället för sladd som jag hade förut.. men nu är det typ bara problem med det.. kontakten med routern dör väldigt ofta, några ggr i timman (det skiljer en vägg mellan mig o routern). Jag har ringt till D-Link's "support" 4ggr, och därmed¨fått 4 olika "lösningar"... de har alla funkat en stund.. men sen senare blir det som vanligt igen.. så det verkar ju uppenbarligen inte förstå problemet! suck..
Aja, nån här som tros kan hjälpa mig?! Vore asschysst!

Tack på förhand,
David

Permalänk
Medlem

kolla i administrationsverktyg -> tjänster. där nånstans, något om wlan, kör den manuellt. inte så mycket till hjälp, men min kompis beskrev det så till mig

Permalänk

Hejsan, ska prova ditt tips snart.. förlåt om jag ställer en mycket dum fråga nu, men vart ligger administrationsverktyg?

Permalänk
Medlem

ligger i kontrollpanelen.

tror tjänsten heter wireless zero configuration...

Permalänk
Medlem

Det är inget annat som stör? Har du digitalbox eller något som är trådlöst? Kolla så du/eller någon annan i huset som har trådlösa grejer som sänder på frekvensen 2.4 Ghz? Eller vad det är för frekvens de ligger på...? Har vart med om liknande problem, och då var den en digitalbox till tv:n som sände på samma frekvens som i sin tur va kopplad till en parabol, som störde ut w-lanet, med jämna mellan rum.

Kan ju vara värt att undersöka saken...

Permalänk

hejsan amd.. asså det kan ligga nåt i det du säger.. för routern ligger bakom tv'n i vardagsrummet.. fast vi har dock ingen digitalbox inkopplad. Men vi har ett hotell vägg i vägg o de ska tydligen ha ett trådlöst nätverk som vi råkat komma in på några ggr.. men när jag snackade med D-Link supporten o nämde det för jag trodde oxå nämligen att det kunde vara så att deras nät slog ut vårat.. men de trodde inte att det skulle vara fallet.. vet dock inte vad jag ska göra åt saken i sånafall. jag har provat att byta mellan typ 10 olika frekvenser men det är konsitgt på alla dem.. så jag börjar verkligen undra vad jag ska göra!

Permalänk
Medlem

Säker på att det inte är fel på din utrustning? Gör så här att du ställer router nära datorn (mottageren, antennen) och testa ifall det avbryts ändå, det borde det inte göra ifall allt funkar korrekt, för då borde frekvensen mellan routern och din dator va så stark så den inte borde störas ut.

I annat fall så tror jag mer på att det är något annat som stör ut ditt wlan. Testa olika kanaler som den ska sända på och kombinera ihop det med den frekvens som funkar bäst.

Att han den nära tv:n, kan inte heller vara någon höjdare. Mycket magnetfält och statisk elektricitet där som kan störa.

Vet inte hur man ställer in detta på just din router...

Permalänk

Re: Kontakten med routern dör!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Hedlund
Hejsan, jag har en Dl-514 (D-Link) router.
Jag har nyligen flyttat till lägenhet o skaffade trådlöst nätverk istället för sladd som jag hade förut.. men nu är det typ bara problem med det.. kontakten med routern dör väldigt ofta, några ggr i timman (det skiljer en vägg mellan mig o routern). Jag har ringt till D-Link's "support" 4ggr, och därmed¨fått 4 olika "lösningar"... de har alla funkat en stund.. men sen senare blir det som vanligt igen.. så det verkar ju uppenbarligen inte förstå problemet! suck..
Aja, nån här som tros kan hjälpa mig?! Vore asschysst!

Tack på förhand,
David

Om jag var du skulle jag gå in på http://www.dlink.se/support/support.asp och ladda ner en ny firmware till din router.
Hade samma problem och de hjälpte för mig ...Jag har en dlink DI 624+

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]