Permalänk
Medlem

xstream -> xstream+

Jag är en av ganska många (tror jag) som fick min xstream-tjänst uppdaterad till xstream+ i samband med att Bredbandsbolaget köpte Bostream.

Det hela lät väldigt bra från början och i alla brev jag har fått så "skryter" dom om att jag ska få dubbelt så hög hastighet till samma pris som jag betalar idag.

Visst! Jag fick för ca 20 dagar sedan hem nytt modem och några dagar senare började tjänsten fungera.
(Högre hastighet blev det men dock betydligt mer ostabilt. Har inte haft problem med att uppkopplingen bryts förut. Detta hör dock inte till saken)

Nu till det som jag tycker är riktigt dålig stil. Vad jag förstår så hade jag inget val i att tacka nej till denna tjänst, och hade väl ingen anledning heller med tanke på vad dom lovade.
Men vad nu? Jo nu sitter jag här med mitt gamla modem som jag måste skicka tillbaka till Bostream, och vem måste betala för det? Jo jag! Ok, det är inga större summor det handlar om men ändå. Jag vet t.ex att Tele2 när dom uppdaterade sitt kabeltv-adsl skickade med en fraktsedel för att kunna skicka tillbaka modemet. Men inte bostream tydligen?!

Ni andra som har fått samma uppgradering. Hur gjorde ni? Har ni kanske fått fraktsedel men inte jag, eller skickade ni tillbaka modemet för era pengar?
(Till Er som tänker att jag borde ringa supporten så hann jag inte det idag men ska göra det imorgon)

Visa signatur

"My lifestyle determines my deathstyle!"

Permalänk
Medlem

Har fått samma uppgradering, eller rättare sagt så har jag fått det nya modemet men väntar på att min nuvarande tjänst ska sluta och fungera så jag kan börja använda det nya modemet. I papprena som jag fick så stod det i alla fall:

"Du behöver inte retunera ditt nuvarande modem till oss. Om du inte vill behålla det uppmanar vi dig att lämna det till din närmaste återvinningsstation."

Tycker det är lite konstigt om du behöver lämna tillbaka ditt modem, men det kanske beror lite på vilket modem man hade tidigare. Jag själv hade ett Orckit iaf.

Permalänk
Medlem

skicka det som postförskott så du täcker kostnaden

Permalänk
Medlem

Jag har också haft ett Orckit.. Fick tom ett mail där dom skrev att dom skulle fakturera mig på 2000 kr om jag inte returnerade modemet. Skumt..

Edit: Hehe.. jo kanske det. Ringer nog först.

Förresten stod det på mina brev "Du får gärna returnera ditt gamla modem till oss"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla xstream-modem är Orckit, av den enkla anledningen att det är de enda som fungerar med tjänsten :-). Det finns dock Orckitmodem som är 'rebranded' till Fujitsu, men jag har aldrig sett ett sådant i Sverige.

Permalänk
Medlem

Fick ett nytt mail som såg precis som det förra, dock med en skillnad. Den här meningen:

"Har du redan skickat in ditt modem eller om vi uppgraderat dig till xstream+ ber vi dig bortse från detta mail."

Alltså borde jag inte behöva skicka mitt modem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag sitter med Xtream och har blivit lovad Xtream+ innan nyår, detta enligt det brev jag fått och enligt Bostreams kundtjänst. Ringer jag till Bredbandsbolaget kundtjänst lovar dom hjärtligt att jag ska få 24Mbps-tjänsten innan nyår.

Eftersom jag bor ca 5500 meter från telestation kommer jag inte se röken av 24Mbps inte ens 5Mbps som Xtream+ utlovar. Jag överväger starkt på att behålla min Xtream tjänst precis som den är idag. Och jag blir mer övertygad om att det är rätt beslut då fler av mina bekanta upplever Xtream+ tjänsten som ostabil. Dessutom har jag inte haft ett enda driftstopp på min Xtreamtjänst sen jag fick den 2000.

Vad tycker ni?

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk
Medlem

Vet bara att jag själv är väldigt nöjd efter uppgraderingen. Haft det i 3-4 dar nu o det funkar kanon, både vad gäller spelande o tankande. Har inte haft några problem med nerkopplingar.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gekko
Jag sitter med Xtream och har blivit lovad Xtream+ innan nyår, detta enligt det brev jag fått och enligt Bostreams kundtjänst. Ringer jag till Bredbandsbolaget kundtjänst lovar dom hjärtligt att jag ska få 24Mbps-tjänsten innan nyår.

Eftersom jag bor ca 5500 meter från telestation kommer jag inte se röken av 24Mbps inte ens 5Mbps som Xtream+ utlovar. Jag överväger starkt på att behålla min Xtream tjänst precis som den är idag. Och jag blir mer övertygad om att det är rätt beslut då fler av mina bekanta upplever Xtream+ tjänsten som ostabil. Dessutom har jag inte haft ett enda driftstopp på min Xtreamtjänst sen jag fick den 2000.

Vad tycker ni?

tyvärr har du nog inget val. du kommer få xtream + varken du vill eller inte?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."