Permalänk
Medlem

Spammail - Djävulens påfund

Jag börjar bli förbannat trött på dessa spammail.

Först hade jag en mailadress som blev fullständigt nerkladdad med spammail (~20 om dagen). Jag skapade en ny mail och den har nu börjat bli nerspammad den också. Nu är jag inne på min tredje mailadress (gmail) och efter bara ett par veckor har jag börjat få ~1 spammail om dagen!

Hur lyckas man alltid hamna på en sån här lista? Nej, jag har ger inte ut mina mailadresser till skumma porrsidor, etc. De enda som vet min gmailadress är min far, mor, bror och datorkunskapslärare.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

Hatar också dessa förbannade mail =/

Du har säkert skrivit in den nån gång på nån sida. Kan vara tävlingar osv.
Sen läcker det ut på internet

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Medlem

Det bästa tipset jag kan ge dig att vara noga och använda en mail för medlemskap & signups och en för kompisar / kontakter.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Medlem

Hotmails spam filter funkar mkt bra. Har inte fått ett enda spam i min inbox.
Fast en hel del i spamboxen..

Permalänk
Medlem

Någon som har ett bra spamfilter? Börjar också bli smått trött på alla spam...

Permalänk
Medlem

K9 är ett väldigt bra filter. Gratis också!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag använder mailwasher.

Visa signatur

xenobioz.com
Free VSTs and music!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Någon som har ett bra spamfilter? Börjar också bli smått trött på alla spam...

Norton Antispam finns det nåt som heter.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Hedersmedlem

flyttad

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Re: Spammail - Djävulens påfund

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini
Hur lyckas man alltid hamna på en sån här lista?

http://uzi.ath.cx/files/spam.png

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

jag använder spambayes.
http://spambayes.sourceforge.net/
Ett plugin till Outlook...

Permalänk
Medlem

dom kan även testa med att autogenerera alla möjliga och omöjliga kombinationer av mailadresser på kända domäner.... hade förut en mailadress som jag enbart använde för registreringar som var minst sagt udda... massor med bokstäver och siffror (tex tteiizjp22ikh@...) men även där kom spam fram innan jag använde skiten.

Får du bara 1 om dagen så är det inte så farligt, det kunde ha varit värre, tro mig (får 50+ spammail om dagen)

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Medlem

Eller så kan man skippa det osäkra outlook och satsa på thunderbird istället, som har inbyggt spamfilet och dessutom gör så att din dator inte gör några anslutningar till andra servrar när du öppnar mail, som tex om du får mail med html-kod osv. mycket bra!

www.mozilla.com

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharged
Eller så kan man skippa det osäkra outlook och satsa på thunderbird istället, som.......
www.mozilla.com

Alldeles ypperligt program om jag får säga mitt, bara det att det inte finns en funktion för att lägga det i systrayen, men förövrigt är det utmärkt!

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Spamassassin sorterar bort 95% av den spam som kommer till min server, det som slipper igenom Spamassassin blir effektivt bortsorterat av Thunderbird.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.