Permalänk

Uppgradering av tjejens bärbara.

Min flickvän har liksom jag blivit helt besatt av WoW och vill därför uppgradera sin bärbara för att kunna spela WoW på den när jag spelar på min stationära. Det hon har är:

Celeron 2,4 Ghz
256 MB minne (vet dock inte om det är PC2700 eller PC2100...vad tror ni? Hittar tyvärr ingen manual.)
Integrerad grafik på moderkortet (tror jag)

Vilken minnestyp ska man ha till bärbar? Är det SO-DIMM eller?
Vilket grafikkort är att föredra (GF 2+) i detta fallet?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

So-DIMM är rätt, hur mycket som går o stoppa i borde finnas att hitta på nätet.
Angående grafikkortet är det inte lika enkelt. Om det över huvud taget skulle gå o byta, så är det nog bara tillverkaren som kan göra det och då är det nog billigare att köpa en ny dator.
Om du har sett hur en bärbar dator ser ut innuti, så förstår du säkert vad jag menar.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Ok, tack. Är det helt kört att sätta in ett nytt grafikkort alltså? Vart kan man kolla efter kort till bärbara? Hittar inget på db.com eller komplett. Sökte också efter mobility på buggy, fann inget där heller.

Frågan är om det integrerade grafikkortet pallar WoW. Då är det nästan billigare att köpa en begagnad stationär för det ändamålet. Finns hyfsade XP och P4or med 512 MB minne och 9600 XT eller liknande.

Permalänk
Medlem

Saken är den att man inte kan köpa grafikkort till bärbara på det sättet som man köper till stationära, just av den anledningen som jag sa innan.
Då får man alltså lämna in den och ska jag vara helt ärlig tror jag inte det finns en chans att det går o byta alls, då olika kort ser olika ut, och tillverkarna bygger ju datorerna efter vilka komponenter de har för avsikt att använda.
Så precis som du säger är det nog en vettig tanke att köpa en billig stationär istället.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.