Vampire: The Masquerade Bloodlines (Preview)

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man hittar tap hotel som Gary vill ha?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Chinese theather i Hollywood. Gå igenom dörrarna in i stora salongen.

Permalänk

Hur klarar man varulven i Griffith park? Han dödar mig efter max 30 sek...

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem

Spring in i det stora huset och göm dig... Du ska kunna sätta på en generator och döda honom också... Men det gjorde inte jag, bara ränn runt i huset en stund så klarar du det!

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk

Hmm... måste testa att döda den!

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem

Tack airhead

Jag lyckades heller inte döda den bara sätta på nått teleskop? men jag sprang runt runt runt tills liften kom upp igen grymt stressigt men jag lyckades efter ett par försök.

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk

ÄGD!

Fick med ett fult litet skrivfel också.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem

Täönkte höra om nån annan la märke till det men på trappsteget till liften står det inte Watch your step utan Eat your step...

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Medlem

Ja, nu har jag klarat spelet.. Fan vabra det var. Men så in i helvete buggigt.
Hoppas Troika släpper en patch snart. Anarch - Gangrel = Aeg!

Permalänk
Medlem

Någon som har testat de inofficella patcharna?????

Visa signatur

P4 HT 3.0GHz <-> 512Mb DDR <-> 200Gb HHD <-> Readeon 9800XT <-> 17"

Permalänk
Medlem

jag har problem med att se spelet överhuvudtaget, min skärm sätts på 200 Hz, och jag kan inte göra ett skit åt saken, inte ens powerstrip hjälper nåt, har testat starta i safe-mode, men samma problem, hur kan jag lösa detta?
står out of range hela tiden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apollyon
Någon som har testat de inofficella patcharna?????

Jag har installerat den inofficiella, fungerar fint för mig. Ingen crash vid Society of Leopold.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem

Köpte detta häromdan och spelat en del nu. Riktigt skoj om man bara ser det spelmässigt. Härlig atmosfär med bra musik och suveräna "röstskådepelare".

Dock har jag aldrig i hela mitt liv sett ett sånt oputtsat spel. Konstiga buggar lite över allt och har råkat ut för ett antal krasher som klagar på för lite minne vilket tyder på minnesläckor i koden. Det ser klart sämre ut än HL2, har inte märkt av någon normalmapping överhuvudtaget och till skillnade från HL2 så hackar det något fruktansvärt när man är ute på vissa större områden. Man undrar om de har orkat bry sig om visibility culling överhuvudtaget, känns som de renderar hela stadsdelen man rör sig i konstant

Om det är sant som rykte säger att spelet var klart långt innan HL2 så undrar man ju verkligen vad troika gjorde under tiden...satt och rulla tummarna? Om de inte kan få ut en patch som fixar majoriteten av buggarna och snabbar upp spelet rejält tycker jag dom borde låta något annat utvecklingsföretag stå för programmeringen nästa gång och konsentrera sig på spelinnehåll som story och sånt för det verkar dom kunna iallafall.

Permalänk
Medlem

De som inte har det borde spela 1:an också.

Det var sjukt kul när det kom, satt och spelade det länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Chinese theather i Hollywood. Gå igenom dörrarna in i stora salongen.

Hur kommer man in dit?

Permalänk
Medlem

En officiell patch har släppts till spelen. Fix listan är dock ett skämt tycker jag med tanke på att spelet har varit ute mer än en månad. Inget verkar ha gjorts för att förbättra prestandan. Enligt Activision beror det mesta på slöa datorer

http://www.worthplaying.com/article.php?sid=22208&mode=thread...

Permalänk
Inaktiv

bättre att dom kommer med nåt i allafall istället för att göra som ubi med farcry

Permalänk
Medlem

Äntligen... Men som sagt jag tycker dem kunde gjort något för att öka performancet något!

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
bättre att dom kommer med nåt i allafall istället för att göra som ubi med farcry

Eh? För det första var FarCry knappast i lika illa skick som Vampire när det släpptes och för det andra har CryTek släppt flera patchar som bland annat inkluderar nya saker som SM3.0/PS2.0b stöd och HDR (även om det tog ett bra tag innan 1.3 kom). Sån support lär vi knappast få för Vampire...

Permalänk
Medlem

Det är så sjukt skönt spel!

Permalänk
Medlem

Ni som spelat spelet. Hur långt skulle det ta för en inbiten RPG kille och dra igenom spelet, räknat med alla quests/sub quests och allt annat man skulle tänkas vilja göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
Ni som spelat spelet. Hur långt skulle det ta för en inbiten RPG kille och dra igenom spelet, räknat med alla quests/sub quests och allt annat man skulle tänkas vilja göra?

Någon dag. Det beror på hur mycket du spelar.. Men det är inte direkt offantligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Någon dag. Det beror på hur mycket du spelar.. Men det är inte direkt offantligt.

Tror det är överdrivet snabbt, så vida du inte kört spelet flera gånger och vet exakt vad du behöver göra/gå. Det höll förhållandevis länge för mig om man jämför med andra nya spel, men visst det är ju långtifrån BG2 längd på det...Klart värt pengarna hur som helst tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tog mig 30 timmar med min första karaktär!

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Medlem

Tog mig runt 14-16 timmar, fast då missade jag Thinblood-questen, gargoyle-questen och rädda-den-döda-flickan-i-haunted-mansion-questen.

Slutet av spelet är bara hack&slash, något som störde mig något fruktansvärt.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Ahh ok. Tackar för alla svar. Blir och köpa det då i slutet av den här månaden. Ska bli intressant och spela då jag älskade första spelet.

Permalänk
Medlem

nån mer än jag som hela tiden har problem med det spelet?
Nu kan jag inte ens installera spelet, varje gång jag försöker så vill datorn bara avinstallera det, nån som vet hur jag kan försöka komma runt det? finns ingenting på datorn som den kan hitta och avinstallera men ändå vill den det.

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpira
nån mer än jag som hela tiden har problem med det spelet?
Nu kan jag inte ens installera spelet, varje gång jag försöker så vill datorn bara avinstallera det, nån som vet hur jag kan försöka komma runt det? finns ingenting på datorn som den kan hitta och avinstallera men ändå vill den det.

Har ungefär samma problem. Jag gav upp att installera om det hela tiden, för jag kom på att det hackar så mycket i spelet ändå så det våre bara att förstöra helakänslan i spelet. Nu spelar jag det varannan helg istället på pappas dator. Fan vad man får sug att spela det hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Har ungefär samma problem. Jag gav upp att installera om det hela tiden, för jag kom på att det hackar så mycket i spelet ändå så det våre bara att förstöra helakänslan i spelet. Nu spelar jag det varannan helg istället på pappas dator. Fan vad man får sug att spela det hela tiden.

ah det är inte det att jag installerar om det hela tiden, utan avinstallerade det för ett tag sen för jag pallade inte med buggarna och så, sen nångång efteråt så formaterade jag om datorn och etc, sen fick man reda på att det fanns en patch till spelet men nu kan jag fan inte installera det... lyckades installera det en gång och då hoppade det ut till windows när man skulle börja tralla rundor sen vägrade spelet och starta... har hållt på och kämpa i ett par veckor

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Gäst

min data hackar det inte på