Permalänk
Medlem

Driver Bredbandsbolaget med mig?

Okey, tänkte att det kanske är dags för en egen tråd om min lilla historia, som antagligen inte är slut på ett tag. *suck*.

Inledning: Som ni vet så blev Bostream uppköpta av BBB och snart var det dags att flytta in på BBB:s nät istället, nytt modem, 8Mbit och allt skulle vara så bra. Hittils har BBB behandlat mig som skit. Får se hur detta löser sig, om det gör det. Annars får man väl se sig om efter en ny ISP.

Börjar med copy paste från inlägg jag skrev i andra trådar.
Inlägg#1.

Det har dom gjort för mig. Idag dog mitt Xstream. Efter snack på IRC med en kille på Bostream så fick jag reda på att mitt modem låg på posten. Jag hade alltså inte fått veta ett skit. Men då blir man lite gladare och springer och hämtar ut sitt modem. Nya modemet fungerar såklart inte, så nu sitter jag och snyltar på någon annans usla Wlan. Dessutom svarar varken BBB eller Bostream när man ringer dom, hamnar oftast inte ens i telefonkö... Ja, jag är lite less på denna skiten nu. Jag har inte bett om denna usla uppgradering.

Inlägg#2

Oj oj oj. Nu har man varit i kontakt med BBB:s kundtjänst om min uppgradering. Men vi tar det från början igen.
Torsdag klockan 10.15: Min uppkoppling lägger ner. När jag kommer hem från skolan och den ännu inte är igång igen så försöker jag ringa Bostream och fråga vad som är fel. Dock hamnar jag inte ens i telefonkö för det är många som ringer...
Lite senare får jag tag på en kille från Bostream över IRC, han säger att jag blivit komkopplad till BBB:s nät och att jag kan hämta mitt modem på posten. WTF tänker jag, man ska få modemet FÖRST och DÄREFTER bli urkopplad.
Men jag blev trots allt lite gladare att jag fått reda på vad det är som är fel. så jag hämtar mitt modem och kopplar in det. Självklart fungerar det inte.

Lite senare när jag testat allt möjligt försöker jag ringa upp Bostream och se vad dom säger, det är fortfarande många som ringer och jag får försöka igen senare. Jag ringer även upp BBB:s kundtjänst och sitter i telefonkö i 20 minuter inan jag ger upp.

Än stund senare försöker farsan att ringa upp och han får efter 30 min väntetid tag på någon tjomme där. Vi får reda på att det ska kopplas in i morogn (Läs idag).

Fredag: Jag vaknar och kollar på modemet, WAN-lampan blinkar fortfarande så det har inte kommit igång igen. Vid 12-tiden så har det gått 24H sedan dom kopplade ur min tjänst och den nya har ännu inte kommit igång. Jag blev lovad ett smärtfritt byte som jag knappt skule märka. Yeah right. Jag ringer upp BBB igen vid 12-tiden för att se hur det går med min uppkoppling, dock är det såklart många som ringer (BBB måste vara riktigt usla). Dom verkar dock ha en smart funktion som gör så att BBB ringer upp när det är ledigt, den använder jag.

Nu kommer brevbäraren med min avi från Datorbutiken.com, så för att slå ihjäl lite tid hämtar jag ut mitt Logitech UltraX Flat och går hem igen med hopp om att dom kanske kopplat in mig igen. När jag kommer hem blinkar modemet som vanligt.

Eftersom jag ännu inte blivit uppringd och klockan närmar sig 14 så bestämmer jag mig för att försätta mig i telefonkö. Jag bunkrar upp i TV:n framför Discovery Channel i 30 min medans jag väntar. Då får jag äntligen prata med en tjej på kundtjänst. Jag förklarar läget att min uppkoppling dog för 25 timmar sedan och att jag fortfarande inte fått igång min nya tjänst, tar även upp det om att dom släckte ner min fullt fungerande tjänst utan att först ha gett mig mitt modem.
Hon säger att det har varit lite förseningar och att lampan som blinkar beror på att jag antagligen inte blivit inkopplad ännu. Nääääheeeeee!?!?!?!?!.

Hon förklarar att det har varit förseningar med mera och jag frågar då om det inte är riktigt uselt av dom att koppla ur min fullt fungerande tjänst fast dom vet att det är förseningar som kommer få mig att vänta längre än nödvändigt.
Tjejen på kundtjänst är såklart jätteledsen över detta. Så allt känns mycket bättre nu. Tjejen på kundtjänst kommer ligga och gråta och tänka på mig när hon kommer hem och ska sova och jag sitter här utan fungerande uppkoppling, visst är det rättvist? Jag tycker det är en perfekt deal i alla fall.
Jag frågar även hur långt tid jag måste vänta, hon säger att installationsdatum är IDAG, så jag ska försöka koppla upp ett par gånger idag och se om det kommer igång. Annars kommer jag få vänta tills början av nästa vecka...

Så vad kan man sammanfatta detta med? Bredbandsbolaget har lyckats göra fel på alla steg dom hade möjlighet till och jag som kund drabbas och det är ingen som lyfter ett finger för att ordna det för mig. Man kan ju alltid hoppas att någon på BBB läser detta inlägget och ställer saker och ting till rätta. För detta är fan under all kritik.

Inlägg#3.
(Idag, måndag).
Nu när helgen paserat har man varit i kontakt med BBB igen. Farsan ringde förut och dom sa att jag blev inkopplad igår (Söndag?). Dock är det ingen förändring, mitt modem står fortfarande och blinkar utan att få kontakt med telestationen. Orckit var rejäla saker i alla fall...

--------------------------------------------------------------------------------------

Ok, efter att farsan var i kontakt med dom och fick veta att jag BLIVIT inkopplad. Mycket märkligt tyckte vi eftersom felsymptomen var densamma. WAN-lampan på modemet blinkar, den ska lysa med fast sken när man har kontakt och det är redo. Killen farsan snackade med skulle i alla fall koppla honom till supporten. När han blivit kopplad kommer det välkända meddelandet "Det är många som ringer nu, var god försök senare". Sedan blir han nerkopplad. Under kvällen har han gjort upprepade försök att kontakta BBB men det är omöjligt att komma fram.

Självklart så börjar man ju fundera då. Är det så att BBB lurat oss och sagt att vi är inkopplade fast vi inte är det för att få oss att hålla käft? Sedan jag blev urkopplade har vi varit i kontakt med BBB i ett flertal tillfällen eftersom det bytet som skulle gå smärtfritt har pågått i över 110 timmar nu. Alla andra jag snackat med (utom en, kommer till det senare) har fått sitt inkopplat på 5-60 min. Visst förseningar i alla ära men detta är lite väl skumt.

Därefter har vi en annan kille på IRC som man snackat med. Han ska också få denna uppgradering. Han har haft Bostream sedan dom var nya, och han fick en "grå box" inkopplad, inte splittern alltså. Vad det är vet jag inte, men denna saken gör i alla fall så att hans nya uppkoppling inte fungerar, enligt BBB. Han skulle bli kontaktad av en tekniker som skulle fixa detta. Det blev han idag, efter en lång väntan. Teknikern sa att det inte alls var något fel hos honom och att hans ledningar var perfekta. Är det BBB som ljuger där också för att dölja sina enorma förseningar som många verkar drabbas av? Enligt vad IRC-polaren fick ut av BBB:s kundtjänst var det ca 250 personer som hade denna mystiska gråa lådan och inte fick igång sin nya tjänst.

Ok, nu har jag kastat skit på BBB i flera meter text. Så eftersom detta är ett forum så skulle jag vilja höra era tankar om detta. Vitoc t ex, han är ju DSL-gurun här i nätverksdelen. Skulle även vara intressant om andra berättar om sin flytt och hur den gick till. Eftersom BBB är nerringda så man inte kommer fram så anar man ju att det är fler som är drabbade.

God jul, bredbandslösa jul. (Detta Wlanet räknas inte... )

Permalänk

ja det är ju inte lätt att komma fram på teknisk support iallafall
jag har försökt hela dagen utan framgång..... på dagtid borde man ju kunna komma fram tycker man.

Permalänk
Medlem

Är i alla fall tur för dig att dina grannar har Telia som ISP :p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ooije
Är i alla fall tur för dig att dina grannar har Telia som ISP :p.

Avlid Ooije!

Jaja, nu är vi uppe på 119h dowmtime här. Ska till skolan och ha avslutning nu, sedan är jag ledig och då får man försätta sig i telefonkö igen. Måste ta reda på vad som pågår nu....

Permalänk
Medlem

RDJ: Kolla din PM.

Permalänk
Medlem

BBB har lyckats skicka ut en hög med trasiga Alcatel Speedtouch 510 (om jag inte missminner mig helt)

Om det är ett sånt du fått kan du testa ringa dom och skrika...är det Xavi 7722 du fått så vettefan..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
BBB har lyckats skicka ut en hög med trasiga Alcatel Speedtouch 510 (om jag inte missminner mig helt)

Om det är ett sånt du fått kan du testa ringa dom och skrika...är det Xavi 7722 du fått så vettefan..

Är XAVi jag fått. Antar att jag fått det för jag blivit kopplad till BBB:s vanliga ADSL-nät och inte deras Xstream+-nät eller nåt. Men det skulle väl kunna vara fel på mitt XAVi-modem också. Får se vad dom säger idag, om jag kommer fram.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte klaga på BBB, iofs så var jag fullt medveten om att det skulle strula.
Men min downtime var ca 2-3 timmar när jag bytte från Bostream 2,5 till BBB 10/1.
Alla gånger jag kontaktat BBB så har det gjorts via mail vilket fungerat mycket bra,
fått svar senast dagen efter.

Men visst blir man frustrerad när det inte funkar fast man kan inte bara skylla på BBB
som nämnts ett antal gånger här i forumet. Det är många andra led i kedjan som ska
klaffa.

Så jag passar på att önska BBB och er andra en God Jul

Permalänk
Medlem

När dom bytte från mitt Bostream till BBB så gick det hur bra som helst.
Hade fått ett exakt datum när dom skulle fixa i telestationen och när man kom hem från jobbet den dagen så kopplade jag in mitt BBB modem och det fungerade smärtfritt.

Enda strulet jag har med BBB nu är att det kopplar ner ibland. Då måste jag stänga ner alla IE fönster och starta dom på nytt så fungerar det igen.

Permalänk
Medlem

Ok. Tack vare Vitoc så har det klarnat lite nu. BBB verkar tydligen ha klantat sig ytterligare en gång, eller så blåser dom mig.

Fick detta av Vitoc:

En bra nyhet.. fast den kanske inte är så bra... vad vet jag?

Bredbandsbolagets blev inkopplat 2004-12-16.
Dock så var det en nybeställning, och om jag inte missminner mig så hade du väl Bostream innan? var det på samma nummer? 031-82 ** **???

För det ligger inget operatörsbyte eller något, utan endast en nybeställning.

Får nog höra med B2 om hur dom har tänkt att det ska vara egentligen...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Så nu ska jag sätta mig i telefonkö och fråga hurfan dom har tänkt, eller om dom ens har tänkt, när dom bytte mig. Jag har förfan inte gjort någon nybeställning. Jag har inte varit inblandad. Jag ville inte ens ha denna skiten. Jag var nöjd med mina 2,5 stabila Mbit från Bostream.

EDIT:
15:00

Efter ett par samtal börjar det nu hända saker.

1. Ringer upp Kundtjänst, dock är det som vanligt många som ringer så jag ska försöka senare.

2. Ringer upp kundtjänst och väljer att jag är Ny Kund istället. Genast blir man framkopplad och då berättar man att ni antagligne har ställt till det riktigt rejält och förklarar det som står här ovan. Han kollar i datorn och ser att jag är inkopplad. Han kan dock inte göra något mer från hans system, så han ber mig ringa Kundtjänst/Teknisk support. Jag undrar hur jag ska lyckas med det då jag försökt sedan igår kväll utan att lyckas så... han säger att jag ska försöka lite senare eller ikväll då brukar det vara mindre som ringer. Jag förklarar att jag försökt på alla möjliga tidpunkter med samma svar, men det finns inget mer att göra där så jag får helt enkelt lägga på.

3. Ringer upp kundtjänst nu och denna gången blir jag satt i telefonkö. Otroligt! Får väl vänta 15 min eller nåt innan någon svarar. Direkt när jag förklarar mitt problem och säger att WAN-lampan blinkar så säger hon att då ska jag inte prata med henne utan kopplas till teknikerna. Varför har dom inte gjort det förut!? Massa telefonkö och skit i onödan. Men bra att Susanne gör rätt. Till teknikerna är det dock >20 min väntetid.

4. Jag börjar kolla på Robotleken på Discovery Channel och hämtar vatten medans jag står i telefonkö till teknikerna. Efter 30 min så tas mitt samtal emot. Jag förklarar mitt problem och teknikern ger mig lite saker jag ska testa för att utesluta fel hos mig. Som att koppla ur alla telefonerna och testa. Testa utan splittern och köra med en annan RJ-11-kabel.
En av RJ-11-kablarna jag fått var av rätt dålig kvalite märkte jag. Den var inte korrekt klämd så jag anar att det kommer bli massa crosstalk i den. Men jag testade med en annan kabel och det hjälpte inte. Så när checklistan som teknikern gav mig var avklarad så ringer jag upp kundtjänst igen oc väljer telnisk support. Då är det många som ringer igen och jag blir bortkopplad.

5. Jag försöker igen och denna gången kommer jag fram. Dock är det >20 min väntetid även denna gång. Efter 20-30 min kommer jag i alla fall fram och berättar om att jag felsökt osv. Då testade han lite saker, antar jag. Jag skulle kolla ifall modemet blinkade snabbare när det sökte kontakt osv. Jag märkte ingen större skillnad så jag antog att det blinkade i samma takt.
Då skulle han lägga in en felanmälan och jag lämnade mitt mobil-nummer. Jag skulle tydligen få ett SMS när teknikerna var klara.

Så nu sitter jag här och har ont i nacken av allt telefonerande. Min minimala telefonskräck är borta och jag väntar på ett SMS och hoppas att det kommer igång idag. Vi får väl se...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
INSERT A BUT LOAD OF TEXT

Lycka till!

Permalänk
Medlem

"Jag förklarar läget att min uppkoppling dog för 25 timmar sedan och att jag fortfarande inte fått igång min nya tjänst" . låter som du håller på och dör utan ditt internet, skaffa dig ett nytt liv istället för att sitta och räkna hur många minutrar och sekundrar det gått sedan ditt liv dog

Visa signatur

HP Pavilion DV5 1090eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DriX
"Jag förklarar läget att min uppkoppling dog för 25 timmar sedan och att jag fortfarande inte fått igång min nya tjänst" . låter som du håller på och dör utan ditt internet, skaffa dig ett nytt liv istället för att sitta och räkna hur många minutrar och sekundrar det gått sedan ditt liv dog

Trampade jag på en öm punkt där?

Om du tänker lite längre så kanske du förstår. Kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DriX
"Jag förklarar läget att min uppkoppling dog för 25 timmar sedan och att jag fortfarande inte fått igång min nya tjänst" . låter som du håller på och dör utan ditt internet, skaffa dig ett nytt liv istället för att sitta och räkna hur många minutrar och sekundrar det gått sedan ditt liv dog

Du säger det till en SweClockersmedlem? Bra jobbat.. :]

Permalänk

finns inget värre än att bli av med sin lina och nu under jul och allt... man måste ju julshoppa på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonehead
Jag kan inte klaga på BBB, iofs så var jag fullt medveten om att det skulle strula.
Men min downtime var ca 2-3 timmar när jag bytte från Bostream 2,5 till BBB 10/1.
Alla gånger jag kontaktat BBB så har det gjorts via mail vilket fungerat mycket bra,
fått svar senast dagen efter.

Men visst blir man frustrerad när det inte funkar fast man kan inte bara skylla på BBB
som nämnts ett antal gånger här i forumet. Det är många andra led i kedjan som ska
klaffa.

Så jag passar på att önska BBB och er andra en God Jul

Fel, BBB borde kolla upp terrängen innan de köpte upp Bostream och TVINGADE folk att byta sina abbonemang. Inte fan godtar du ursäkter om dåliga underleverantörer om hjulen lossnar på din nya bil.

Permalänk

Re: Driver Bredbandsbolaget med mig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Okey, tänkte att det kanske är dags för en egen tråd om min lilla historia, som antagligen inte är slut på ett tag. *suck*.

*Klipp*

God jul, bredbandslösa jul. (Detta Wlanet räknas inte... )

Jag fick vänta 4a månader när bostream skulle "uppgradera" från xstream -> scream. Sen orkade jag inte vänta längre... Så, än har du inte väntat länge

Permalänk
Medlem

Re: Re: Driver Bredbandsbolaget med mig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
Jag fick vänta 4a månader när bostream skulle "uppgradera" från xstream -> scream. Sen orkade jag inte vänta längre... Så, än har du inte väntat länge

Vad sa dom om den flytten då?

Med tanke på att alla Bostream-kunder med 2,5 ska bli migrerade till BBB-plattformen bör dom ju ha rutiner för hur man sköter det på ett snyggt sätt tycker man. Var ju sagt att den gamla anslutningen skulle sluta fungera, då var det bara att koppla in modemet och så var man igång igen. 6 dagar senare är det fortfarande inte igång.

På tal om detta så har jag ännu inte fått något SMS från teknikerna. Jag har ingen aning om deras arbetstider, men jag antar väl att det bara är jourtekniker som kostar dyra pengar som jobbar vid denna tiden, så antagligen har dom inte påbörjat mitt problem.

Nu tror jag dock att farsan försöker komma fram i alla fall. Får se vad dom säger till honom. Börjar bli lite drygt att man måste tjata hål i skallen på dom för att dom ska göra något.

Permalänk
Medlem

Installationer, felanmälningar, relamationer etc har en förbenad choke just nu, ni kan fråga nån som jobbar på swedia om de har mycket att göra...

Så du har en isbits chans i helvetet ungefär att bli inkopplad, men man vet aldrig

Varför utkoppling inkoppling fortfarande inte kan göras av samma tekniker är helt orimligt enligt mig, hur man än vill försvara det med ordrar och system hit och dit. För användaren är det väldigt svart och vitt.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cels
Varför utkoppling inkoppling fortfarande inte kan göras av samma tekniker är helt orimligt enligt mig.

Det skulle ju vara alldeles för kostnadseffektivt!

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOG
... Inte fan godtar du ursäkter om dåliga underleverantörer om hjulen lossnar på din nya bil.

Eftersom Telia äger det enda kopparnätet (och dessutom missbrukar sin ställning) så tycker jag det finns all anledning att skylla på "underleverantör" i sådana här fall. Det är ju inte liksom så att B2 eller de andra bolagen har alternativa leverantörer att vända sig om de vill leverera DSL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cels
Installationer, felanmälningar, relamationer etc har en förbenad choke just nu, ni kan fråga nån som jobbar på swedia om de har mycket att göra...

Så du har en isbits chans i helvetet ungefär att bli inkopplad, men man vet aldrig

Varför utkoppling inkoppling fortfarande inte kan göras av samma tekniker är helt orimligt enligt mig, hur man än vill försvara det med ordrar och system hit och dit. För användaren är det väldigt svart och vitt.

Det är dock samma tekniker.

Alla operatörer som är med i operatörsbyte sambandet får bytet gjort utav samma tekniker.
Det är därför dom flesta omkoppling utav föredetta Bostreams kunder går på cirka 5 minuter.

Men för vissa, så som RDJ, så är det något annat som strular..

Permalänk
Medlem

Det företaget som har hand om BBBs kundtjänst får ju betalt per samtal som de besvarar, så därför ger de oklara besked, och hjälper bara kunden till hälften, så att de skall bli tvungna att ringa igen och således bringa mer pengar till kassan.

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk
Medlem

Blev oxå ganska nyligen uppgraderad från xstream -> xstream+

Blev för min del 6 dagar utan internet. Mitt xstream dog 8 dec och då jag trodde jag blivit uppgraderad till xstream+ kopplade jag in mitt nya modem och min WAN-lampa lös inte alls. :S
Då den på Torsdagen fortfarnade inte börjat lysa sätter jag mig i telefonkö hos bostream och låter det säkert ringa påringt i över 50 minuter innan någon svarar.

Dom har då ingen aning om vad som är fel och säger bara att allt ska fungera, men efter lite tjat felanmäler dom min tjänst iaf.

Vet inte vad som hände sen, men Tisdagen 14 dec fungerade det iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nfm
Blev oxå ganska nyligen uppgraderad från xstream -> xstream+

Blev för min del 6 dagar utan internet. Mitt xstream dog 8 dec och då jag trodde jag blivit uppgraderad till xstream+ kopplade jag in mitt nya modem och min WAN-lampa lös inte alls. :S
Då den på Torsdagen fortfarnade inte börjat lysa sätter jag mig i telefonkö hos bostream och låter det säkert ringa påringt i över 50 minuter innan någon svarar.

Dom har då ingen aning om vad som är fel och säger bara att allt ska fungera, men efter lite tjat felanmäler dom min tjänst iaf.

Vet inte vad som hände sen, men Tisdagen 14 dec fungerade det iaf

Okey. Om jag har samma "tur" så ska det komma igång idag då. Jag är inne på dag 6 nu. Väntar på SMS från teknikerna när dom är klara, men har ännu inte fått något. Så när jag vaknat till liv så får jag väl sätta mig i telefonkö igen och ta reda på lite saker själv. Man får kämpa för att få fram lite information.

Permalänk

Neee, detta låter inte bra. Farsna har bytt vårat telia 8000 mot B2 10/1..:( Hoppas att det inte blir så hära för mig......:(

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hur får man tag på supporten via irc?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Hur får man tag på supporten via irc?

Ptja, jag "känner" två killar som jobbar på Bostream som även är online på IRC. Så då är det bara att hojta till. Men tror nog jag ska undvika och säga vad dom heter, tror inte dom uppskattar att halva Swec börjar skriva till dom.

Edit: 13.48

Då har man precis snackat med Bostreams kundtjänst, fick ett bättre telefonnummer att ringa. Där sa han i alla fall att det var en driftstörning på min station och att tekniker har jobbat på det sedan igår/förrgår eller vad det nu var. Så vi får väl se ifall jag får igång det innan julafton.

Permalänk
Hedersmedlem

Du verkar åtminstone ha lite mer hum om vad som händer hos dig än vad jag har om min situation. Mitt Xstream kopplades ner i torsdags, och efter fyra samtal till B2's kundtjänst så har jag fått fram att det nya modemet troligtvis lär komma i mellandagarna. Själv klarar jag mig utan uppkoppling, men det är mindre kul för morsan som hade tänkt att jobba hemifrån.
Smidigt företag som kopplar ner kunderna innan modemen har skickats ut.

Permalänk
Medlem

Ännu en update från Mr VitoC:

Citat:

VitoC: Som vanligt ser det skumt ut när dom är inblandade.. Dom har en order på ett arbete på station.. Men dom var där inte igår... (kan inte se dagens ännu)
rdj: heh k

Jag tror faktiskt inte jag heller vet vad som händer.