Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Hur vet jag vilken drivrutin jag ska installera?

Permalänk
Medlem

Hur vet jag vilken drivrutin jag ska installera?

Jag har övertagit en gammal laptop, men får inte igång ljudkortet. Hur vet jag vilka drivrutiner jag ska installera för ljudkort respektive grafikkort. Nu funkar inte ljudkortet alls och skärmen går bara att köra i 16 färger.

/Steven

Visa signatur

steven.m

Permalänk

Det är väl fint med 16 färger? haha, nej men..

Har du xp?
I sådana fall, högerklicka på Den här datorn och ta egenskaper, ta Maskinvara i menyn och sedan Enhetshanteraren, där bör du kunna kolla upp vad du har för något i datorn och förhoppningsvis uppdatera drivrutinerna

Permalänk
Medlem

Jag kör win2000.
I enhetshanteraren finns det under "other devices" en som bara heter "PCI Device" och en som heter "Video Controller (VGA Compatible) Jag hittar dock ingen information om vad det är mer exakt.

/steven

Visa signatur

steven.m

Permalänk

Vad är märket & modellen på datorn ?
När du vet det, gå in på tillverkarens hemsida där borde du hitta drivrutinerna du behöver.

Permalänk
Medlem

Hur tar jag reda på det?
Den enda märkning jag hittar på datorn är några serie och modellnummer (Model Nr.:330 I.) Locket verkar sakna tillverkarens logo, då det finns en tom ruta där.
/Steven

Visa signatur

steven.m

Permalänk

sesam öppna dig

testa med aida32, det är ett benchmark prog i prog finns väldigt mycket info om olika dat.
sök på google ladda hem kör du ska nog se att prog. hittar vilka komp. du har.

Visa signatur

Signatur slaktad. Max tre rader /damme

Permalänk
Medlem

Säger "Intel 82443MX AC'97 Audio Device" något om vilka drivrutiner jag ska leta efter?
/Steven

Visa signatur

steven.m

Permalänk
Medlem

AC'97an är ju ett ganska vanligt intregrerat graifkkort, den drivisen borde du inte ha svårtigheter att googla fram