World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Marknaden är ganska sjuk ja...
Polare testade en fin sak, han köpte upp alla grundvaror(linen, coppar, light leather) med buyout price 65s och lägre och satte ut dom igen med 65s i buyout.

Han hade en hel del guld redan vid level 20, men det krävs ju att man spenderar en hel del tid i auctionen.

Både jag och min polare fick över 1 guld var redan vid lvl 14 utan att ha gått till någon auktion.
Bara av att plocka saker sälja och plocka koppar. Jag spelar mage och han warlock.

plAjja
Jag testade cosmos för första gången för ca 3 dagar sedan och det verkar funka bra till korea-betan. Funkar med senaste patchen iaf.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Kan man spela över lan i wow?
jag menar, kan det vara 2 st, på samma internet tjosan, ip eller vad det blir, utan att man blir bannad? kan vara bra och veta för kommande lan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Kan man spela över lan i wow?
jag menar, kan det vara 2 st, på samma internet tjosan, ip eller vad det blir, utan att man blir bannad? kan vara bra och veta för kommande lan

Jadå, så länge ni har varsitt konto så går det bra.
Tjejen och jag spelar från samma ip.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

ah, bra..bra..

Permalänk
Medlem

okej hände värsta knäppa grejen för mig idag.

spelar på us retail, en polare som har köpt det, å han e inte hemma så jag får spela lite.

Till problemet; spelar som Dwarft Hunter och ligger på lvl 11. Problemet ligger i pets. jag fixade skillen så att man kan få pets och så fick jag även revive pet, feed pet å nåt till i Ironforge. Sedan så loggade jag ut, och nu finns bara skillsen call pet och dismiss pet. Jag hade iaf fortfarande en pet, men den dog och jag hittar den inte hellre? varför e det såhär?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk

Frågor angående warlock:

Han har ju inga bra skills. Är i lv 11 nu och får använda chadowbolt rank 2 med 25-30 skada. Det suger ju stenhårt.
Sedan fattar jag inte hur de tänkt att man ska använda sina magier. Jag har bara massa "damage over time" skills som corrupt och immolate. Dessa gör typ 2 skada i sekunden i 40 sekunder. Hur ska jag då överleva med bara cloth och lite liv!?

Så här gör jag:
1. Klickar min demon att attackera....han börjar ladda sin firebolt med 15 skada.
2. Jag börjar ladda min corrupt.
3. Min demon kastar son bolt och fienden börjar springa mot mig.
4. Jag kastar min korrupt----> fienden är framme och börjar banka på min demon med 60 liv. (fienden har bara förlorat 15 liv än så länge)
5. Både jag och min domon pumpar ut massa extremdåliga bolts.
6. Demonen dör.
7.Jag fortsätter kasta shadow bolt.
8. Fienden dör och jag har knappt något liv och ingen demon kvar.

Detta var ett exempel på en fiende i samma level som mig.

Om jag kollar på skills jag får i framtiden så är det inte mycket vettigt.
Först i lv 20 får jag något bra...rain of fire.

Permalänk
Medlem

Pumpa på med DOT spells bara, det som man ska göra som Warlock.
Var Mage om du vill göra stor skada direkt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Du får vänta tills du har voidwalker som minion. Han agerar som sköld för dig medans du kan pumpa fienden full med bolts etc.

Permalänk

Hjälp!

Hej!
Jag har ett problem ,får ett felmeddelande när jag skall spela den koreanska betan

Jag har varit borta över jul och nu när jag kom hem så vägrar spelet funka

Någon annan som har samma problem eller en lösning!

Bild på felmeddelandet http://82.183.169.212/forum/wow/wow.jpg

Visa signatur

AMD64 3200+ MSI K8T NEO-FIS2R 2x512 Corsair XMS3200C2 POWERCOLOR X800XT 200GB SEAGATE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Frågor angående warlock:

Han har ju inga bra skills. Är i lv 11 nu och får använda chadowbolt rank 2 med 25-30 skada. Det suger ju stenhårt.
Sedan fattar jag inte hur de tänkt att man ska använda sina magier. Jag har bara massa "damage over time" skills som corrupt och immolate. Dessa gör typ 2 skada i sekunden i 40 sekunder. Hur ska jag då överleva med bara cloth och lite liv!?

Så här gör jag:
1. Klickar min demon att attackera....han börjar ladda sin firebolt med 15 skada.
2. Jag börjar ladda min corrupt.
3. Min demon kastar son bolt och fienden börjar springa mot mig.
4. Jag kastar min korrupt----> fienden är framme och börjar banka på min demon med 60 liv. (fienden har bara förlorat 15 liv än så länge)
5. Både jag och min domon pumpar ut massa extremdåliga bolts.
6. Demonen dör.
7.Jag fortsätter kasta shadow bolt.
8. Fienden dör och jag har knappt något liv och ingen demon kvar.

Detta var ett exempel på en fiende i samma level som mig.

Om jag kollar på skills jag får i framtiden så är det inte mycket vettigt.
Först i lv 20 får jag något bra...rain of fire.

vid lvl 10 kan du göra en quest som börjar hos warlocktrainern i stormwind som ger dig en ny minion, voidwalkern.. denna är din primära tank och kör du med den kan jag garantera dig att det kommer gå lättare.. när jag körde warlock så använde jag mest voidwalkern när jag körde solo, impen när jag groupade och summonen som du får på lvl 20 - succubusen när jag pvpade.. dina dots är en av de stora delarna av din skada.. en strid såg väl ut nåt i stil med detta för mig..

immolate - skicka in minionen - agony - corrupt - life tap - shadowbolt/lifedrain tills fienden är död

var inga problem som helst att soloa med min warlock kunde ta monster ett par lvlar över mig utan svårigheter.. rain of fire som du nämnde använde jag nog inte alls förutom möjligtvis när jag groupade och det var många mobs in action.. en skill som du kan ta en titt på för snabb skada är shadowburn som du får genom talents, funkar bra i pvp och som spell för att finisha moben du är på.. nackdelen är att den kostar en shard att lägga men dödar du moben med den så får du tillbaka sharden du använt, dock ej om du dödar en spelare..

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
vid lvl 10 kan du göra en quest som börjar hos warlocktrainern i stormwind som ger dig en ny minion, voidwalkern.. denna är din primära tank och kör du med den kan jag garantera dig att det kommer gå lättare.. när jag körde warlock så använde jag mest voidwalkern när jag körde solo, impen när jag groupade och summonen som du får på lvl 20 - succubusen när jag pvpade.. dina dots är en av de stora delarna av din skada.. en strid såg väl ut nåt i stil med detta för mig..

immolate - skicka in minionen - agony - corrupt - life tap - shadowbolt/lifedrain tills fienden är död

var inga problem som helst att soloa med min warlock kunde ta monster ett par lvlar över mig utan svårigheter.. rain of fire som du nämnde använde jag nog inte alls förutom möjligtvis när jag groupade och det var många mobs in action.. en skill som du kan ta en titt på för snabb skada är shadowburn som du får genom talents, funkar bra i pvp och som spell för att finisha moben du är på.. nackdelen är att den kostar en shard att lägga men dödar du moben med den så får du tillbaka sharden du använt, dock ej om du dödar en spelare..

Jag har nog missat något, men vad är en shard?

Permalänk

Det är nån slags sten som man kan använda till olika saker.
Om man är ett party, och alla är på plats y, utan spelare z som är på plats x, så kan man använda en shard, och med lite hjälp av alla spelare på plats y, att teleportera spelare z till plats y.

Haha, blev lite rörigt, men nåt åt det hållet

Permalänk
Medlem

Kanske är lite sen men såg just att de har släppt introfilmerna på franska och tyska nu, vilket betyder att det nog inte är långt kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HTFFB
Kanske är lite sen men såg just att de har släppt introfilmerna på franska och tyska nu, vilket betyder att det nog inte är långt kvar!

Jo lite sen äre på julafton sa dom det . . .

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Hej alla! Testade just att logga in på mitt gamla beta konto, till en av dom där första betorna. Då började den uppgradera och det tog ett ganska bra tag innan den blev klar. Vad var det jag uppgraderade? slipper jag ladda ner spelet när Eu-Betan släpps?

Permalänk
Medlem

hmm

Jag kan inte skapa ett account..hör att många spelar spelet så det måste ju gå...
jag har Final beta keyn-europe men det finns ju ingenstans o skapa ett konto på wow-europe.com.. hur gör man?

Permalänk

Re: hmm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av J000nas
Jag kan inte skapa ett account..hör att många spelar spelet så det måste ju gå...
jag har Final beta keyn-europe men det finns ju ingenstans o skapa ett konto på wow-europe.com.. hur gör man?

Dom som spelar spelar antingen Europa Closed Beta eller Korean Open Beta.
Din FB key funkar inte till någon tyvärr.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kommer åt Korea servern ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis
Bara jag som inte kommer åt Korea servern ?

Ja

Permalänk
Medlem

Tankar nu och ska testa:)

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att visa en skärmdump på deras grafikinställningar och säga deras fps?

Permalänk
Medlem

har precis beställt ny dator... mest pga WoW... kanske blir ett sånt här också lite senare

stor bild (modemdödare)
http://www.zboard.com/enlarge/zoom.php?title=World%20of%20War...

http://www.shg.biz/produkter/infobox.asp?mode=general&lang=SE...

flesta har nog redan sett det men det e verkligen coolt.... förväntades att kosta minst 3 gånger så mkt

och en liten fråga... tror ni jag klarar WoW i högsta grafik med 9800xt 3000+ 64bit 768ram? 10 mbit lina... e inte helt säker på det med ram minnet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAOX
och en liten fråga... tror ni jag klarar WoW i högsta grafik med 9800xt 3000+ 64bit 768ram? 10 mbit lina... e inte helt säker på det med ram minnet...

Inga större problem där men en gb minne skulle inte skada sen iallafall.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

ok tack
nu får man väll lägga sig och drömma om att betan startar imorgon bitti...

natti natti alla WoW fantaster

Permalänk
Citat:

har precis beställt ny dator... mest pga WoW... kanske blir ett sånt här också lite senare

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/WoW_-Small-.j...

stor bild (modemdödare)

flesta har nog redan sett det men det e verkligen coolt.... förväntades att kosta minst 3 gånger så mkt

Jag ska lätt ha ett sånt tangenbord sen.
Det var juh riktigt häftigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Finns det någon Svenska återförsäljare tro?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem
Citat:

stor bild (modemdödare)

Det skulle vara mycket trevligt med ett sådant tangentbord, tyvärr kostar det en del.
Man måste väll köpa en layout för 601 kronor, och sedan ett keyset för 363 kronor.
Blir 964 kronor =/.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audiochicken
Jag har nog missat något, men vad är en shard?

en soulshard får du genom att använda skillen drain soul som du får på lvl 10 precis när monstret håller på att dö.. dödar du monstret med drain soul så får du en shard.. dom används till diverse spells.. tex. så krävs det en shard för att summona en voidwalker, en shard för att göra en health/soulstone, två shards för att uföra ritual of summoning osv..

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Citat:

Defeniera högsta är du snäll.
1600x1200 2xAA,8xAF allt på max (förutom fullscreen glow för det tar bort AA), jag ligger mellan 40 och 100fps med mitt 6800U, så det blir nog tungt på ett 9800XT.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Finns det någon Svenska återförsäljare tro?

Hos http://www.maxfps.se kan man förboka Wow-layouten, Z-board kan du köpa nu tror jag.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra