Ursprungligen inskrivet av knaust
Japp... Hur gick det med denna sak?
Själv blev jag blåst av samma kille...
Han heter ju Stephan istvan Abraham.
Kommer från Trelleborg men bodde i malmö tills 2004-09-01 när han flyttade hem till sin far pga ekonomiska problem. Han kom inte överens med sin familj för att han varken hade pengar eller ett jobb. Vintern 2003 spenderade han i dominikanska republiken och jobbade som bartender.
//Hej!!
Du undrar om jobba på i D.R, jag har tillbringat vintern där och jobbat som bartender. Har haft det alldeles underbart och träffat undrbara människor. Vill varna om Tropical house tror jag att du menar som ligger i Puerto plata men inne i djungeln. Dom lockar dit människor med att lova en massa att du kommer tjäna så och så mycket. Dom har en hemsida tropicalhouse.tk du kan kolla själv.
Ta dig dit med bara en flyg stol och boende kan du fixa när du kommer fram det står en massa folk som hyr ut diverse rum och hotel. Jobb är inte så svårt att hitta i heller, gäller bara vara öppen och ta för sig, det är väldigt billigt i D.R så man kan ta det lugnt i någon vecka utan att det kostar för mycket.
Hoppas att du kommer att åka dit. Själv åker jag i Dec och kommer vara där förmodligen ett år.
Ha det bra!!
Stephan//
http://travelpix.nu/forum2/frameindex.php (sök på Stephan)
Konflikten med fadern fick Stephan att tänka på det liv han levde i dominikanska republiken, fast inga pengar hade han att uppfylla sin dröm..
För ca 1 år sedan gick Stephan till verket och satte in en annons i syfte att blåsa "vanliga" människor för att kunna finansera sin resa utomlands..
Han la ut en annons på blocket.se (använde sig riktiga namn) och borjade håva in pengar från godtrogna svenskar.. Veckorna gick och scammen var ett faktum.. Han gjorde en klen manöver att förvilla oss och skrev sig i Tyskland på Karlmarx alle 71-73..
Det faktum är att det är bara att gå till skatteverket och fixa Stephans personnummer gör att han kommer vara ett lätt mål i framtiden. Våra vägar korsas till slut