Spel med widescreenstöd

Permalänk
Medlem

Spel med widescreenstöd

Har precis skaffat mig en 50 tums TV med 1280x720-upplösning (och ett nätt litet 7.1-system för ljud) och har till mitt stora förtret insett att det är allt för få spel med widescreenstöd.

De två titlar jag som mest sett fram emot att få lira på TVn, NFSU2 och KOTOR, har inget av dem stöd för widescreen-upplösningar.

Jag vet att typ allt som bygge rpå Quake och Unreal motorerna har stöd för widescreen, men har ni lite tips på andra spel?

Snackar PC-spel här alltså.;)

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

Counter Strike: Source har iaf stöd för widescreen. Doom3 borde ju ha stöd för det också tycker man Annars finns det ju ett forum vid namn "Widescreen gaming forum" som (föga förvånande) är inriktat på att spela spel i Widescreen.

Permalänk
Medlem

Är ganska säker på att Serious Sam spelen stödjer det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Counter Strike: Source har iaf stöd för widescreen. Doom3 borde ju ha stöd för det också tycker man Annars finns det ju ett forum vid namn "Widescreen gaming forum" som (föga förvånande) är inriktat på att spela spel i Widescreen.

Visste att jag sett något liknande förr, spanks hittade direkt en liten hack till KOTOR så man kunde få WS. Har dock redan avinstallerat spelet så nu får jag sätta mig och installera igen.

Edit och wow, där fansn en patch till NFSU2 också

Shit va nice, här ska det gamas jäklar i det.

Tack Icetec!

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
Visste att jag sett något liknande förr, spanks hittade direkt en liten hack till KOTOR så man kunde få WS. Har dock redan avinstallerat spelet så nu får jag sätta mig och installera igen.

Edit och wow, där fansn en patch till NFSU2 också

Shit va nice, här ska det gamas jäklar i det.

Tack Icetec!

Jag lyfter på hatten Ha så skoj.

Permalänk
Medlem

Everquest 2 har det tror jag.

Permalänk
Medlem

HL2, CS:S, DOOM 3, NFSU2 och FarCry har det.. Iallafall de jag har testat. De flesta spel kan man ju dessutom ställa in manuella upplösninga i, bara att välja 1280x720 då.. Eller annan 16:9-upplösning.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Får vi se några bilder på den sen?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

GTA3 förmodligen vice city också

Permalänk
Medlem

släng upp lite bilder på när du lirar!!!

Har man en 50 tums TV på väggen ska man ju skryta med lite fina bilder också

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

Ja, jag vill också se lite bilder
Ta några bilder på skärmen med ett spel igång (IRL), alltså inte bara screenshots

Permalänk

Lite bilder vore juste! Själv väntar jag på en Dell 2005FP 20tums WS... jag har rotat runt lite och följande site verkar också ha en hel massa tips och tricks på hur man kan få igång spel i widescreen:

http://www.tigerdave.com/wgl/

Visa signatur

Dell8400:3.4ghz:2gb:x850xt PE:2*74 raptors:Audigy2:Dell2005FP

Permalänk
Medlem

Everquest 2

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Dagens I-landsproblem