Permalänk
Medlem

Hur kopplar jag fläkt sladdarna?

Har lite ideer om att sätta ihop två konsoller i en låda och i processen ersätta deras befintliga fläktar med PC vläktar då de lever fan.

Nu undrar jag, kan man koppla fläkt sladdar direkt till ett nätagg, eller måste de sitta på moderkortet eller liknande? Tänkte sätta 2 eller 3 92mms fläktar på baksidan nämligen då det borde räcka.

Permalänk
Medlem

tja, beror på hur nätaggen på konsollerna ser ut..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Det är en DC och en PS2. Till DCn är det en Typ 2 fläktkontakt men till PS2an är det helt annorlunda. Där sitter den en liten plåt som blir strömförande när man slår på den och på så sätt får fläkten ström! Så det blir lite svårare.

Jag hade som sagt tänkt ett separat agg bara till fläktarna men det kanske är lite overkill? Vet nån om det finns riktigt små nättagg?

Permalänk
Medlem

När jag bytte fläkt i nätagget så slaktade jag en molex och lödde ihop med kablarna på fläkten. Iofs gjorde jag det för att kunna få 5v, men samma teknik funkar ju även för 12v.