Permalänk
Medlem

Ritning?

É de nån som vet var man kan få tag på en ritning där man bygger ett tys trä chassi till datan o de ska ju passa me allt man har o ja vet inte riktigt va ja har i burken nu men ja vet helt säkert att de e en silverline o ja vill ha ett tystare chassi!

plz hjälp mei!!!

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ Venice s754 2,0ghz @ 2,48ghz,boxed fläkt||113,7 gig hdd||Geforce4 mx440 64mb||Asus k8n Nforce3 250 s754 ||Corsair Valu s 512mb

Permalänk
Medlem

È ? är menar du, www.google.com

Visa signatur

Game: Ryzen 9 9900X, 32Gb DDR5, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 464TiB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 381TiB

Permalänk
Medlem

Chassit i sig gör ju inget väsen av sig, det är ju alla lysande fläktar som låter. Se över dina fläktar o se vad du kan byta ut mot tystare alternativ. Sen kan det hjälpa att stava lite bättre och ha en mer korrekt meningsuppbyggnad så att folk lättare kan förstå vad du är ute efter.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Re: Ritning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anden_91
É de nån som vet var man kan få tag på en ritning där man bygger ett tys trä chassi till datan o de ska ju passa me allt man har o ja vet inte riktigt va ja har i burken nu men ja vet helt säkert att de e en silverline o ja vill ha ett tystare chassi!

plz hjälp mei!!!

Lite bättre stavning:
"Är det nån som vet var man kan få tag på ritningar till trä chassin?
Jag vet inte vad jag har i lådan nu men det är ett silveline (?!)chassi och det skall vara ett tystare"

1. Sök
2.Lär dig stava
3.Och mer korekt menings uppbyggnad
4. Som Laggeman sa det är alla "färgade" fläktar som låter

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

va ska du me en ritning till?? bygg ett eget från grunden...
ta lite mått, skissa och gör om tills du blir nöjd
det enda du "behöver" plattan som du sätter fast moderkortet i, för den ska vara ganska svår att göra har jag hört.
sen är det bara att börja bygga, lycka till

Visa signatur

*Tar inget ansvar för eventulella stavfel

Permalänk

Re: Re: Ritning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The hax boss
Lite bättre stavning:

Korrekt

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ritning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The hax boss
Lite bättre stavning:
"Är det nån som vet var man kan få tag på ritningar till trä chassin?
Jag vet inte vad jag har i lådan nu men det är ett silveline (?!)chassi och det skall vara ett tystare"

1. Sök
2.Lär dig stava
4. Som Laggeman sa det är alla "färgade" fläktar som låter

precis....

lär dig stava "KORREKT" !!

Visa signatur

Antec Super Lanboy | Aspire 500W | Msi k8n Neo2 Platinum | AMD64 Winchester 3500+|Zalman 7000b-Alcu|
X800Xt-PE|Corsair XMS3200Xl 2x512Mb 2-2-2-5| Seagate S-ATA 200Gb|Nec Dvd Brännare O LG Dvd Spelare + lysrör|Sleeving kit |fläktar|Mx 510|Koss SB45|fUnc 1030|SuperPi - 31|3dmark 05 - 7896

Permalänk
Medlem

Är det inte möjligtvis den här trälådan du ställer in datorn i du syftar på? Jag har sett ritningen till den cirkulera här på Swec.

Permalänk
Medlem

lär dig stava och bygga upp meningar rätt innan du börjar på ett sånt projekt!

Permalänk
Medlem

Lugna nu ner er, jag tror trådskaparen har förstått budskapet...

I vilket fall, tänk dig hur du vill ha din låda; storlek och så vidare. Ta sedan fram ett papper och skissa ner din idé. Ta god tid på dig, låt fantasin flöda! Det finns inget som sägar att du inte får göra den hur som helst. Se bara till att använda rätt verktyg och var försiktig med sågandet. Lycka till.

ps: Oli, man börjar alltid en mening med stor bokstav. Tänk på det nästa gång du hackar på någon...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Tycker de som klagar på stavningen ska lära sig stava själva först t.ex. "sånt" = sådant, "korekt" = korrekt o.s.v.

Permalänk
Medlem

PS... jag har ett gammalt silverline det har tjutit som "viggen" sen dag 1.....
byt fläktar bara så låter den garanterat mindre...
DS... kan ni inte "ge" er lite med hackandet på just stavning, finns dom som har det svårare än andra...e nog lite jobbigt då att höra LÄR DIG STAVA. Slutar ju med att dom inte har lust att vara med i ert forum....Förövrigt ett mycket trevligt sådant....

Visa signatur

-Ska man ha nåt riktigt bygger- -man det själv-

Permalänk

Re: Ritning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anden_91

plz hjälp mei!!!

Varför inte sätta sig med penna, papper, linjal och miniräknare. Så kan du bygga ditt eget trächassi.

psssst. Data = information, dator=det du använder för att behandla data/information.

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Klaga inte på stavfelen, klaga på regeringen som inte ger tillräckligt med pengar åt skolorna... Som i sin tur leder till stavfel och dylikt.
50% av alla på swec kan väl inte vara dyslektiker, SKYLL ALLT PÅ GÖRAN!

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

skyll inte på regering säger jag skyll på svenska folket! det är väll i alla fall dem som bestämmer vem som ska få sitta där hmm vi kanske kunnde tagit dem 500miljonerna vi gav til lasien och ge till skolorna ?

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
Klaga inte på stavfelen, klaga på regeringen som inte ger tillräckligt med pengar åt skolorna... Som i sin tur leder till stavfel och dylikt.
50% av alla på swec kan väl inte vara dyslektiker, SKYLL ALLT PÅ GÖRAN!

Jag är nästan beredd att hålla med, men det är nog som sades ovan svenska folket som skall ta åt sig för val av politiker.

Men en del får man ta på sig som individ. Skolan kan möjligen "leda en häst till vatten men inte tvinga den att dricka"

Nej, nej nej!! Jag kallar igen häst, det är ett talesätt och innebörden får ni lura ut själva!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

he he... håller me... även om ja inte gillar Göran...

Visa signatur

*Tar inget ansvar för eventulella stavfel

Permalänk
Medlem

men grabben är 13bast och har spelat cs i hela sin barndom, hur skall han kunna bygga ett trächassi ? Han bor säkert i stockholm och aldrig har sett ett träd förut hur ska han kunna skapa med den lilla inspiration han har fått av cs-världen. Han är ett latmansbarn och vill ha en ritning:P ge han en då!

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

Offtopic:
Herregud vilka svar...
Sweclockers i ett nötskal.

Ontopic:
Tror inte någon har en ritning att bara ge dig hur som. Du får nog helt enkelt göra en egen.

Permalänk

Ibland kan det vara trevligt att tugga maten själv och inte få den färdigtuggad!!!!

Talesätt nummer två, i dag.

anden_91>>Sätt dig ner en stund UTAN dator och fundera på vad det är du vill ha, hur det skall se ut och hur mycket det får kosta. Du bör även fundera på hur mycket du kan/vill göra själv. Detta gäller för ditt datorchassi inget annat.
Gör några skisser, titta på vad andra gjort, läs på om vad du tror att du behöver för kunskaper.

Att skapa ett eget datorchassi ger den absolut största tillfredsställelsen.

Lycka till anden_91!!!

Visa signatur