Permalänk

gps på bärbar för båtnavigering

Någon som provat?
eller vet var man kan söka efter tips om lämplig programvara.
söker även tips om vilken gps antenn/motagare som är bäst i 1000 kronorsklassen.

Permalänk
Medlem

det undrar jag med...

Permalänk
Medlem

Fugawi är ett av de populärare kart programmen till PC, borde väl funka bra för en bärbar oxå förmodar jag Fixar alla typer av karton ink sjökort.

Angående GPS så tror jag inte det spelar så himla stor roll.
/H

Permalänk
Medlem

Använder själv detta och det funkar utmärkt. Fugawi är ett bra program men själv föredrar jag oziexplorer. Jag kör med en laptop av äldre modell och en Garmin12a.

Visa signatur

Moderkort: MSI 990FXA-GD65 990FX CPU:AMD FX-6300 Black Edition&CM Hyper 212 Evo Ram: 8GB Corsair Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 750 Ti 2GB OC SSD: Samsung evo 840 250GB HDD: 2x WD 1000GB PSU: Corsair CX 600M 80+Bronze Chassi: Fractal R4

Permalänk

Finns det några nackdelar med att ha en pc i båten?
Fungerar den vid kraftig sjögång mm?

Permalänk
Medlem

Beror ju lite på vad för båt man har, jag har en större båt så allt står ju inne.Då är det inga problem vid sjögång och regn och rusk. Solljus är väl den enda nackdelen vad jag kan komma på.

Visa signatur

Moderkort: MSI 990FXA-GD65 990FX CPU:AMD FX-6300 Black Edition&CM Hyper 212 Evo Ram: 8GB Corsair Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 750 Ti 2GB OC SSD: Samsung evo 840 250GB HDD: 2x WD 1000GB PSU: Corsair CX 600M 80+Bronze Chassi: Fractal R4

Permalänk

Klarar datorns hårddisk sjögång alltså!?
Hur löser du problemet med solljus?

Permalänk
Medlem

jag har datorn står på en filt/täcke eller liknande och kapel på om det regnar och datorn i ruffen om solen ligger på . Åker mest innomskär så nån jättesjögång åker jag inte i.

Visa signatur