Hålla mig kvar till Telia eller ska jag byta?

Permalänk
Medlem

Hålla mig kvar till Telia eller ska jag byta?

Ja ... tror ni att ni kan hjälpa mig med detta..?

Idag ringde en kvinna från telia och började mala på om att 18 månader har gått och hon frågade om jag ville binda mig 18 månader till. Först tänkte; visst kör på what ever. Men sen tänkte jag om o så att jag ville tänka på det.

I dagsläget betalar jag 449 kr för 8/1mbit, som fungerar smärtfritt utan några större problem faktiskt. Dock så har jag endast 6.5/7 i download och 0.7 i upload men skitsamma.

Har läst lite om Glocalnet, dom erbjuder ju 8mbit, dock vet jag inte uploaden, vet ni? Enda skillnaden jag vet nu är att kostnaden är 289kr, BRA mycket billigare än från telia iallafall.

Men finns det andra internetleverantörer som kan vara lockande? Jag går inte under 8mbit i download och vill heller inte ha något företag som går i konkurs efter ett halvår..

MVH

Permalänk
Medlem

kolla om rix telecom har 8mbit hos dig..

annars kan du ju kolla adamo och uvtc.com

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
kolla om rix telecom har 8mbit hos dig..

annars kan du ju kolla adamo och uvtc.com

rixtelecom hade endast 0.5
uvtc.com kunde ej leverera
och satan i gatan, adamo verkade ju hur intressant som helst, men där kunde jag inte heller få.

Tack ändå bogg
Ingen som har något mer tips?!

MVH

Permalänk

Adamo suger fet pung !!
Jag har deras sk adsl2+ tjänst och hastigheten är mycket sämre än jag hade på telia 8Mbit så passa er för adamo.

/ Pipontrollet

Permalänk
Medlem

bredbandsbolaget erbjuder 8mbit för 399:

men lungna dig lite just nu händer mycket på berdbandsmarkanden så det är inte bra att binda sig det bästa är att ha kvar telia en stund obunden och kolla runt lite vad som händer i din stad det är väldigt mpngar företag som bygger ut 24 tex så inte bind dig är ett tips från mig.

jag har letat runt mycket själv så om du seier vilken stad du bor i så kan jag se om jag vet vad som händer i din stad

Visa signatur

Ok klaga inte på min stavning vet att jag stavar som en apa men detta går inte att fixa. ofta är det att jag glömt en bokstav eller lagt till en.

Permalänk

Hejsan!

Jag ar i precis samma sits som dig! Har telia 8000 med bindningstid som gatt ut. Har tittar runt ratt mycket pa olika losningar men INGET av det jag hittat passar mig, Jag skriker efter hogra upload men det finns inte att kopa for pengar har dar jag bor. Glocalnets 8Mbit har de ju grymt svart att fa fram och vantetiden for kompisar som bestallt det ar over ett halvar..... helt uteslutet. Alternativet som finns kvar har ar B2 adsl 8Mbit men prisskillnaden pa 50 kronor tycker jag inte ar vart att byta for da jag tvingar mig att binda upp mig. Jag tanker ha kvar mitt telia 8000 som funkar kanonbra for mig tills nagot med hogre uploa kommer.

Sa min rekomendation ar att fortsatta med Telia obundet tills naget verkligen battre dyker upp

Permalänk
Medlem

BBB säljer 24/1 för 399:- det är nog det enda alternativet du kan få tyvärr om du inte kna få via någon lokal isp eller kabeltv-nätet

Permalänk
Medlem

håll dig till felia om du ska köra adsl för bättre uppkoppling får du inte för man har sällan problem med deras lina och deras peering/routing är mycket bra mot nästan hela världen jämförd med BBB som har dålig peering/routing utanför sverige o eu. kör du fiber så kan du kolla alternativen men om du kan få felia på fiber så ta det först av allt för som sagt deras peering/routing är bra överallt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pipontrollet
Adamo suger fet pung !!
Jag har deras sk adsl2+ tjänst och hastigheten är mycket sämre än jag hade på telia 8Mbit så passa er för adamo.

/ Pipontrollet

Möjligt att deras adsl2+ tjänst inte är bra men 8/1 tjänsten funkar mycket bra hos mig... och jag kör 24/7 så jag borde märka om det blev problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sverre
bredbandsbolaget erbjuder 8mbit för 399:

men lungna dig lite just nu händer mycket på berdbandsmarkanden så det är inte bra att binda sig det bästa är att ha kvar telia en stund obunden och kolla runt lite vad som händer i din stad det är väldigt mpngar företag som bygger ut 24 tex så inte bind dig är ett tips från mig.

jag har letat runt mycket själv så om du seier vilken stad du bor i så kan jag se om jag vet vad som händer i din stad

Jo, det är ju så att jag bor 3 mil söder om Göteborg, i en förort till Kungsbacka, Onsala. Jag fick adsl för typ 2-3 år sedan efter ett jäääävla lång tids väntande, och BBB levererar inte ut hit, jag vet inte om några lokala isps..

Men ni menar alltså att man kan fortsätta hos telia OBUNDEN? Jag trodde man var tvungen att avsluta skiten eller binda upp sig på nytt, för det var därför jag började lite av denna hetsjakt ..

Permalänk
Medlem

klart du kan fortsätta utan att binda upp dig..har inte varit bunden hos telia på ett år nu..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Tele2 kör 8/1MBit för 369:- i månaden eller 339:- om du tar förvalsalternativet.

Jag bor lite utanför Örebro, så tyvärr finns det inte extremt mycket att välja på vad det gäller alternativ till telia.

Glocalnet har fått mycket kritik för trög service/support.. Verkar som de tar väldigt god tid på sig med utbyggnad av sina telestationer också...

En komplett lista över alla leverantörer av bredband hittar du här:
http://hosting.ibitec.se/pts/Operators.aspx

Permalänk
Medlem

telia äger tele stationer.

norska telenor har byggt ut en massa telestationer men detta är mest i städer eller i närheten av företag dom har nu låtita andra bolag hyra dom som tex tele2 och glocanet ocg rixtelecom även bredbansbolaget hyr här så där för kan man i dag där man får telia säkert få alla andra opratörer utan proplem

Visa signatur

Ok klaga inte på min stavning vet att jag stavar som en apa men detta går inte att fixa. ofta är det att jag glömt en bokstav eller lagt till en.

Permalänk
Avstängd

skaffa absolut inte BBB adsl iaf, vad du än gör.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Glocalnet har funkat bra för mig... kolla den här tråden om du vill veta värden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=40082...

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qslig
skaffa absolut inte BBB adsl iaf, vad du än gör.

Varför inte?

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org

Botten upp, resten i håret!

Permalänk
Medlem

Enda nackdelen med telia är priset, annars har jag fått för mig att dom är överlägsna.

Har förövrigt BBB 24/1 själv. Efter att ha ringt 10-20 samtal och påpekat att jag fortfarande itne fick det jag betalade för så kom jag till en som förstod och fixade det, sen dess har jag inte haft några problem.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

om telia finns på din telestaion finns även spray som har en 8mbit tjänst.. det är bara spray och telia som levererar 8mbit på skanovas adsl. Skanova ägs till 100% av telia. Det är inga andra leverantörer som vill hyra skanovas 8mbit tjänst pga den är för dyr. rix telecom hyr bara 0,5 mbit av skanova. På skanovas hemsida www.skanova.se kan du läsa mer om vilka leverantörer som hyr av skanova

Visa signatur

aquaren