Högfrekvent surr från högtalarna?

Permalänk
Medlem

Högfrekvent surr från högtalarna?

Hej alla!

Jag har nått skumt problem som jag inte får rätt på. Jag har precis installerat nytt moderkort, processor o minnen pga att mitt gamla moderkort kortslöt sig o började lukta bränt Och jag fick kasta mitt Antec 380watt Truepower

Så nu har jag lånat ett Chieftec 360watt av en kompis. Problemet är att när jag kopplar till strömmen till mitt Creative Labs 2.1 system o datorn så börjar det surra från högtalarna...inte burr, men högfrekvent surr...svårt att förklara. Det försvinner när jag stänger av datorn. Någon som vet vad det kan bero på?

mvh

Tobbe

Permalänk

jag vet vad det e ....hænde i mitt før en månad sen...de e nätdelen som ger spenning i shassit!!!

byta nätdel før ditt e oxå Chieftec 360watt!! de var mitt oxå!!

Visa signatur

tre grader åt sb!

Permalänk
Medlem

Alltså att nätaggregatet är dåligt skärmat? (eller vad det heter).

Permalänk

skärmat hehe...det avger sig spenning på shassit!!

om du testar ta av högtalarsladden från datorn när dator e på,så ska du c!!

så komemr du fram till att det inte e högtalarna det e fel på!!

utan något i datan...jag kan garantera att de e nätdelen som fular sig, precis som min gjorde!!

Visa signatur

tre grader åt sb!

Permalänk
Medlem

Okej, då får jag spara ihop lite pengar o shoppa nytt nätaggregat :/ Tack för hjälpen.

Permalänk

lungt...de e ju därför forum finns

jag kan ge dig ett tipps på ett nätagg!
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=991&session=a9f0cc7...
det har jag nu

Visa signatur

tre grader åt sb!

Permalänk
Medlem

det är det som är probelmet? jag har också ett chieftec med 360w nätag...fan vad dåligt T_T aja ska ändå skaffa nytt chassi snart detta är för stort XD

Visa signatur

When God Gives You Lemons...
YOU FIND A NEW GOD!

Permalänk
Hedersmedlem

Inbyggda ljudkort är väldigt känsliga för sånt här, det är en del av anledningen till att externa USB- och Firewireljudkort tagit sån skruv på marknaden. Dock kan det, som sagts tidigare, hjälpa om man byter nätdel.

Undrar om det inte borde gå att jorda om ljudkortet?

Permalänk
Avstängd

lägg handen på chassit, hjälper det, jorda.

Permalänk
Medlem

löste mitt surr med att jorda med en kabel från chassit till elementet funkar klockrent

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkyard
löste mitt surr med att jorda med en kabel från chassit till elementet funkar klockrent

var inte sånt livsfarligt?

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

...hur skulle det kuna vara livsfarligt? bara en kabel som går mellan chassit och elementet för att jorda ur spänningen O.o...int precis som som du får 1000000v om du lägger handen på chassit

Visa signatur

When God Gives You Lemons...
YOU FIND A NEW GOD!