Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Krönika: Vad är IRL?

Permalänk
Medlem

Att hon skriver en krönika om irl och sen skriver i en tråd
"Tråd: Dina matteproblem löses här!!! Gå till första, senaste inlägget
Förhandsgranskning: Ni borde komma ut mer...
Tema: Akademiska ämnen Alma"
Är ju bara så dubbelmoral så det inte kan bli värre.
Nej du Alma leta upp en krönika sida och skriv där. Eller du har redan varit på en och fick kanske sparken därifrån efter din dubbelmoral? Och krönikan är ju så löjlig så det inte är sant. Och ni som säger att krönikor hör till på sweclockers vet ju inte vad sweclockers är ens. "Sweclockers sveriges största sajt om hårdvara och överclockning" Han som tog in Alma verkar ju vara lite borta. Och sen detta ordet ty är något som jag tycker man skriver när man vill verka ordkunnig. Ett helt onödigt ord som är dött. ps Alma du borde gå ut mer än att skriva dina löjliga krönikor. Bort med skiten! Tack för mig och trevlig läsning.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

tycker det är riktigt larvigt.. heh..

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad denna text gör på SweC?! Detta är väl endå en hårdvarusite?! Dessutom är intrernet fullt med andra siter om man vill ha omväxling.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

svågerpolitik är nämt, aftonbladet likaså...

jag har frekventerat sweclockers i några år och det senaste året (2004) satte ett nytt lågvattenmärke i provandet av hörlurar och mp3spelare!

Och Alma's krönikor gör inte saken bättre, hårdvaruforum über alles & sånt, nej nu klappar jag ihop.. ha det bra sweclockers, tack för några fina år och några mindre fina...

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Definitionen av "särskrivning" samt "Lär dig stava!" är fortfarande densamma. Studera dem ett tag, vet ja.

Nej gud vad tuff du var nu, definitionerna "Håll dig till topic" och "jag känner massa nördar som lägger bättre dissar" har fortfarande samma mening.

Permalänk
Medlem

Intressant grundidé, men känns lite luddigt skrivet. En lite större slutsats skulle inte suttit fel. Men ett mycket bra ämne för vidare diskussion.

Det är kul att Alma våga sticka ut här, och det är kul att läsa något annorlunda. Men måste nog tyvärr hålla med om att detta inte hör hemma på en hårdvarusida.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Nej gud vad tuff du var nu,

Ja, visst var jag!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
(Dubbelmoral och stuff)

Kunde inte sagt det bättre själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-Hawk
Intressant grundidé, men känns lite luddigt skrivet. En lite större slutsats skulle inte suttit fel. Men ett mycket bra ämne för vidare diskussion.

Det är kul att Alma våga sticka ut här, och det är kul att läsa något annorlunda. Men måste nog tyvärr hålla med om att detta inte hör hemma på en hårdvarusida.

Det känns tunnt anser jag. Men det är en krönika och de brukar inte vara längre. Den är systemvetenskapaktig, fast mer åt hum hållet då den inte alls innehåller teknik. Mediated Communication föreläsning jag var på idag var mer givande...

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

varför ska alla leta fel?
läs krönikan och tänk efter den har mer med dator att göra än vad ni kanske tror.
tror det handlar om brist på vilja, och kanske t.o.m. intellekt?

Visa signatur

"Duct Tape - It is like the Force. It has a light side and a dark side, and it holds the universe together"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerd
läs krönikan och tänk efter den har mer med dator att göra än vad ni kanske tror.

Om du hittar något som har med hårdvara eller överklockning i den texten kan du få 100kr av mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Felsökning är en viktig skill för varje datornörd vet du
Brist på vilja och intellekt brukar dock inte vara något man förknippar med sådana. Tragiskt att det ändå verkar vara så i flera fall här.
Snacket om dubbelmoral är ju bara för löjligt. Tänk er, killen har kollat igenom vad Alma har skrivit i helt andra sammanhang för att söka fel.
Tråden var kul ett tag men nu börjar det gå över gränsen och bli sorgligt. *snyft*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Felsökning är en viktig skill för varje datornörd vet du
Brist på vilja och intellekt brukar dock inte vara något man förknippar med sådana. Tragiskt att det ändå verkar vara så i flera fall här.
Snacket om dubbelmoral är ju bara för löjligt. Tänk er, killen har kollat igenom vad Alma har skrivit i helt andra sammanhang för att söka fel.
Tråden var kul ett tag men nu börjar det gå över gränsen och bli sorgligt. *snyft*

Det var en kille som hade skrivit en länk till en sökning där man kunde se vad hon hade skrivit i forumet på sweclockers och jag kollade där av ren nyfikenhet och då fick jag se det. Vilket jag snappade upp. Var inte så att jag letade efter fel direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag funderar lite... Folk som säger att den här sidan ska vara 100% hårdvara, är det samma folk som köper 100% ATi eller 100% nVidia (aka fanboys)? Krönikorna drar ju inte ner på hårdvaru-nyheterna... Det enda krönikorna gör är att öka antalet krönikor, rätta mig om min logik är bristande. Slutsats: Krönikor är som extramaterialet på en DVD, vissa älskar det, övriga behöver inte titta på det.

Sen så kan jag väl hålla med om att krönikan inte var av högsta kaliber, men jag kan inte påstå att den var dålig heller. Den drar några vaga paralleller, kanske väcker intresse för Platon hos vissa och bjuder in till filosofering runt Platons idéer om en skuggvärld samtidigt som den väcker diskussion om ansvarslöst kontra ansvarsfullt beteende på internet. Visserligen är det väl lite fel att, i en krönika, konstatera att någons teorier är helt felaktiga (om man hoppas på en diskussion).

Personligen gillar jag inte begreppet "perfekt" eftersom det är något som baseras på en betraktares tolkning. Att internet skulle vara en falsk reflektion av världen är i mina ögon ännu mer missvisande. Är det inte när man har minst ansvar som ens sanna jag träder fram allra mest? Om så är fallet skulle väl internet reflektera användarnas personlighet bättre än vad "RL" gör?

/DD

Visa signatur

"We, the High Ruling Council of Spathiwa have just passed a new law. Your continued existence is now a crime! With the authority of justice, we attack!" - The Spathi High Council (Star Control 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Om du hittar något som har med hårdvara eller överklockning i den texten kan du få 100kr av mig.

så det är bara hårdvara och överklocking vi snackar här.
rätta mig om jag har fel men finns det inte en software del av forumen?
och på på överigt skrivs det flitigt om det mesta.

tycker det känns som folk måste kravla sig ur lådorna och se att det finns fler sätt att se saker och ting.

Visa signatur

"Duct Tape - It is like the Force. It has a light side and a dark side, and it holds the universe together"

Permalänk
Medlem
Citat:

så det är bara hårdvara och överklocking vi snackar här.
rätta mig om jag har fel men finns det inte en software del av forumen?
och på på överigt skrivs det flitigt om det mesta.

tycker det känns som folk måste kravla sig ur lådorna och se att det finns fler sätt att se saker och ting.

övrigt är väl där denna krönka hör hemma dårå, inte står det på förstasidan "nu har zerd lagt upp en fråga på hårdvara ang..." utan den hålls just inom den forumsdel som du postade frågan, alla som tycker om almas krönikor kan ju fortsätta läsa dom på öä och låta nyhetssidan vara till för mer "tekniska"nyheter, så där kom den optimala lösningen, bort med krönikan från förstasidan/nyheterna så att folk slipper bli upprörda, och dom skulle kunna få finnas på övrigt, skulle funka bättre :/

Permalänk
Medlem

aja det känns som det är lite utav en "smaken är som baken" fråga det här.
antingen gillar man krönikorna eller inte.

får se vad som händer helt enkelt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax Jag inser nu att jag verkar vara nån arg gammal bitter svenskalärare, men så är inte fallet. Jag blir bara så irriterad över (inte pga krönikan, för då hade den ju varit lyckad ) alla som hyllar den som nått mästerverk när det inte ens verkar ha lagts 10 min grubblingstid över idén efter att den kläckts. Idén har potential att bli djup, men krönikan är det inte! [/B]

Håller fullständigt med! Hon kunde ju t ex diskuterat kring det där med kopior. I datavärlden är ju faktiskt en kopia identisk med originalet och skulle enligt Platons resonemang inte ha förlorat något i värde. Inte för att det verkade vara det håll åt vilket artikeln drog, men problemet var väl snarast att den inte drog åt nåt håll alls...

Visa signatur

Tgb: MCHOSE Ace 60 Pro, Mus: Ninjutso Sora v2 Superlight, Skärm: AOC G2460PF, 144Hz, ASUS Prime GeForce RTX 5070 OC, AMD Ryzen 5 9600X, Gigabyte B650 UD AX, Kingston FURY Beast 2x16GB, Crucial P310 M.2 NVMe SSD 2TB, Thermaltake Toughpower GT 850W, Phanteks XT Pro Ultra Svart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MainEgo
övrigt är väl där denna krönka hör hemma dårå, inte står det på förstasidan "nu har zerd lagt upp en fråga på hårdvara ang..." utan den hålls just inom den forumsdel som du postade frågan, alla som tycker om almas krönikor kan ju fortsätta läsa dom på öä och låta nyhetssidan vara till för mer "tekniska"nyheter, så där kom den optimala lösningen, bort med krönikan från förstasidan/nyheterna så att folk slipper bli upprörda, och dom skulle kunna få finnas på övrigt, skulle funka bättre :/

Jag har en ännu bättre idé. Bort med alla nyheter från förstasidan oxå så blir alla glada.

Nämen allvarligt talat. Hur kommer det sig att så många måste klaga på hennes krönika. Sluta läs den istället så slipper ni lida. Låt tjejen skriva sina krönikor i fred så kan vi som vill läsa dom få göra det.

Och krönikor ska stå bland övriga nyheter. Så är det bara.

Visa signatur

A+ Certified Professional